Nysgerrig - BRUGER jeres børnehave service(madpakker)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.961 visninger
41 svar
0 synes godt om
21. januar 2013

bøllen

Ja som overskriften siger:

Bruges der service ved madpakke spisning i børnehaven ??

Hvad er din mening om at bruge service ( tallerken og krus )

vores børnehave bruger det ikke mere ( har jeg lige fundet ud af ) syntes egenlig det er lidt synd. Kan godt lide ideen om børnene er med til at dække bord på skift. Og at maden ser indbydende ud på tallerken.

HÅBER der er nogen som vil tage sig tiden til at svare 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2013

Kay

egentlig et rigtig godt spørgsmål... og noget jeg tror (er selv pædagog) hurtigt kan blive "sparet" væk... tidsmæssigt... fordi der går 1 pæd. eller medhjælper fra til at dækkebord med 1-2 børn... og det efterlader de rasterende med fler børn og kan godt være svært især hvis der er blevet sparet hænder væk i forvejen...

samtidig skal der også gå en fra til opvasken efterfølgende...

men... det er også bare et rigtig godt ansvars arbejde for børnene og de kan lære rigtig meget af det...

Anmeld

21. januar 2013

bøllen

Kay skriver:

egentlig et rigtig godt spørgsmål... og noget jeg tror (er selv pædagog) hurtigt kan blive "sparet" væk... tidsmæssigt... fordi der går 1 pæd. eller medhjælper fra til at dækkebord med 1-2 børn... og det efterlader de rasterende med fler børn og kan godt være svært især hvis der er blevet sparet hænder væk i forvejen...

samtidig skal der også gå en fra til opvasken efterfølgende...

men... det er også bare et rigtig godt ansvars arbejde for børnene og de kan lære rigtig meget af det...

Det er nemlig sparet væk i vores børnehave , hvilket jeg syntes er synd.. 

Har arbejdet 3 år som medhjælper i børnehave, der dækkede vi bor på skift med ungerne. vi var 2 voksne på stuen, hvor 1 gik fra de sidste 5 min af samling med 2 børn. ungerne elskede at være med til at dække bord.

og maskinen blev tømt pausen og når der skulle laves frugt. Det tar jo ikke alverdens tid og tømme. 

Anmeld

21. januar 2013

bøllen

Wauuuuuuu 50 visninger og 1 som har taget sig tiden til at svare 

Anmeld

21. januar 2013

Stumpen

Krus ja... Tallerkner har de, men ved faktisk ikke om de er en del af alm frokost eller om det kun er ved maddage de bruges.. 

Anmeld

21. januar 2013

Stumpen

Hovsa... 

Anmeld

21. januar 2013

Nemesis

Til hverdag nej..til maddag en gang om måneden ja og til deres særlige dage hvor der fx. er Risengrød

Mange gange til frugt får de en tallerken, da der kan være lavet noget der gør det nødvendigt. fx. om sommeren koldskål, frugtgrød osv.

:-) Sisse

Anmeld

21. januar 2013

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Ja i min søns børnehave bruger de service. Og børnene er på skift med til at dække bord. Syntes det hører til vi sidder jo heller ikke hjemme og spiser af en madkassen eller på bordet.
Syntes også at det kan give børnene lidt inspiration til hvad de vil have på deres rugbrød. Min søn kom hjem mandag i sidste uge og sagde han ville have rullepølse på sin rugbrød ( har han aldrig ville have før) købte det til ham og han spiser det

Anmeld

21. januar 2013

Muhmi

Jeg ville gerne svare, men jeg læser med fordi jeg er nysgerrig... 

Jeg håber ikke sådan noget bliver fjernet, for jeg synes da at det er en super ting at lære/være med til... Altså borddækning/oprydning, men også det sociale i at sidde og spise sammen... Tænker at det så også stopper og at de så bare spiser deres madpakker når de giver udtryk for at de er sultne, eller har jeg misforstået noget

Anmeld

21. januar 2013

bøllen

Stumpen skriver:

Krus ja... Tallerkner har de, men ved faktisk ikke om de er en del af alm frokost eller om det kun er ved maddage de bruges.. 

Tak for svar  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.