- ku godt bruge nogen råd angående fødsel..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. januar 2013

Anonym trådstarter

Muhmi skriver:

Puha

Har du fået smertestillende i form af epidural de andre gange? For så kan jeg altså virkelig varmt anbefale det... Den hjælper én SÅ meget.. Jeg er i hvert fald virkelig glad for at jeg fik den

Oplevede selv at moderkagen sad fast med Silas og ja, den kan jeg virkelig også godt forstå du er bange for skal sidde fast igen, for det er faktisk det eneste jeg frygter mht. snarlig fødsel.. Det er ikke sjovt og ja, jeg er selv MEGET bange for at det skal ske igen... Men hvis det sker, så er der jo ikke andet at gøre end at tage den derfra.. Selvom jeg 100% godt kan forstå din frygt.....

Ej hvor ville jeg ønske jeg kunne give dig en krammer, for det må virkelig ikke være sjovt at være så skræmt som det lyder til at du er.. Men hey, vi er superkvinder, vi kan jo bare det her shizzle Og det skal nok gå, selvom det er lettere sagt end gjort!

hvor er du sød .
jeg tror også helt bestemt det nok skal gå, men puuuuuuuuuha!!!

- ville blot ønske jeg ku glæde mig til den store dag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2013

Tryg Fødsel

Profilbillede for Tryg Fødsel

Det er super vigtigt at få taget hånd om din angst, så du kan få afdækket hvad du har af muligheder for at blive mere tryg. 

Bed om at få nogle ekstra jordemoderkonsultationer dér hvor du går til jordemoder. Det kan nogle steder være en udfordring at få flere tider - vid at du er i din fulde ret til at stille krav om det - det er dig som er 'kunden'. 

Søg også gerne hjælp i det private. Jeg ved ikke hvor i landet du bor, men undersøg mulighederne for at få talt med en privatpraktiserende jordemoder, en doula, en terapeut, afspændingspædagog eller en anden som kan hjælpe dig. Der er mange på markedet som er uddannet til at hjælpe kvinder med lige netop din problemstilling. 

Jeg ønsker dig alt det bedste og god arbejdslyst.

Kh Karina Isolde

Anmeld

22. januar 2013

FogL

Nu siger du, at du ikke kan arbejde med veerne - men kan du ikke finde et sted hvor der er fødselsforberedelse? Tænker at det må hjælpe lidt.

Og så ville jeg nu altså se at få fat i en JM som du kan få snakket med, forstår ikke hvorfor du ikke har en allerede?

Anmeld

22. januar 2013

tinasmor

Anonym skriver:

Jeg er idag 36+1, og skal derfor MEGET snart føde vores lille barn - dette barn er nr fire..
MEN jeg er panisk angst for at skulle føde /: jeg ved slet ikke hvad der sker for mig, siden jeg fandt ud af at jeg var gravid har jeg haft det sådan, jo længere jeg kommer jo mere bange bliver jeg .
- jeg har ikke haft nogen dårlig oplevelse med at føde som sådan, de tre andre gange er forgået ca således - to dage med opstartsveer, og ca en time med stærke veer og så har vores børn været ude. Men jeg kan sletslet ikke klare tanken om at skulle igennem dette helved igen, for mig er det INGEN lykke at skulle føde. Selvfølgelig sku jeg have tænkt over det inden jeg blev gravid, men nu er det sådan det er.

Jeg er så inderligt ked af at jeg har de tanker, og jeg er så dybt frustreret over det - men hvad skal jeg gøre?
- er der nogen der har nogen råd?

Jeg havde en meget tramatiserende første fødsel. jeg var ikke som sådan bange for at føde igen, men jeg var så angst for den smerte som jeg synes det var.

Jeg var inde til et gratis "foredrag" (mere end salgstale dog, men alligevel var der et par gode fif) hos

http://www.smertefrifoedsel.dk/

Jeg deltog ikke i et forløb men var der bare en enkelt gang og selv om der ikke rigig var noget nyt under solen, synes jeg alligevel der var et par teknikker som jeg virkelig forsøgte at benytte da mine veer gik i gang. Om det så var fordi det var anden gang og man havde prøvet det før, eller fordi man udemærket godt vidste hvilken smerte det var og derfor ikke blev så overrasket eller om det vitterlig var nogle af de åndedragsøvelser skal jeg ikke kunne sige, men jeg var glad for at have været der inde.

Anmeld

23. januar 2013

Gaia

Synes enten du skal få lavet en fødselsplan, hvor du sammen med din km snakker fødslen igennem, muligheder for smertestillende, for hvad der sættes i værk hvis du ikke magter fødslen, for hvad der sker hvis moderskabets sidder fast - altså kort sagt fødslen og plan a, b og c. Det kan give dig følelsen af kontrol og styr på begivenhederned gang. Det kan være med til at give dig tro på at du sagtens kan klare endnu en tur. Tror din frygt bunder allermest i utryghed. Den utryghed kan du minimerer ved at lave fødselsplanen, få talt mulige scenarier igennem osv.
Virker det ikke og er du stadig bange - synes jeg du skal bede om kejsersnit. Det er ok - også selvom man har født flere gange før, den ene time hvor du har haft meget kraftige veer kan være ligeså traumatiserede som flere timer. Og bare fordi man har gennemlevet det flere gange, betyder det ikke at man absolut skal gennemlevet det igen. Så overvej om kejsersnit er den rigtige løsning for dig og hold fast i det. pøj pøj med det hele

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.