Hvordan går det hos jer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.360 visninger
8 svar
0 synes godt om
20. januar 2013

Astrid P

Her går det fint: Daimi er skøn - hun trives og bliver bare mere og mere lækker. Amningen går rigtig godt nu, heldigvis, efter de første ugers smertehelvede. Der er stadigvæk ikke noget der minder om en rytme, hverken med mad, søvn eller andet, men pyt - hun får lov til at styre sagerne... Hun bliver ofte lidt urolig når hun har spist, og har svært ved at få bøvset ordentligt. Så vrider hun sig og bliver ked af det, og efter noget tid slår hun nogle ordentlige prutter. Det er synd for hende, for det gør ondt, men der er ikke noget af det vi har prøvet at gøre for hende, der virker. Det er heldigvis ikke lang tid af gangen at hun er ked, så det hører til i småtingsafdelingen. Jeg tror måske det skyldes de der D-dråber, men er ikke sikker.

Smilla, vores store datter, er helt vild med hende, og det gør mig simpelthen så glad... Hun har jo været enebarn i 5½ år, så det er lidt af en forandring for hende. Heldigvis er synes hun, at det er fantastisk at være storesøster .

Dagene flyver afsted, og det er langt fra hver dag jeg får åbnet min computer. Hvis det fortsætter på denne måde, så er det snart august, og så skal jeg starte på job igen

Hvordan går det hos jer - har ungerne det godt?

KH Astrid

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2013

Lullaby

Zarina har en smule rytme. Hun sover fra en 22-23 tiden om aftenen til 10 tiden om morgenen afbrudt kun af mad. Så er hun gerne vågen en times tid og så vil hun gerne sove igen. Men efter der er det hip som hap hvornår hun sover og hvor længe. Hun har problemer med at komme af med sin afføring og nogle gange er jeg nødt til at hjælpe hende med det. Så er det som om der kommer hul på det og så kan hun selv resten af dagen. Ungerne elsker hende vildt højt og vil så gerne lege med hende. De skændes om hvem der skal dreje på blespanden og hvad der ellers skal ske. Dejligt at det er sådan.  

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

21. januar 2013

Miss BananaHammock

Her går det også rigtig godt. Vi er ved at have en god stabil natrytme. Alexander får to flasker hver nat. En mellem 1 og 2 og en mellem 4 og 5.
Vi snakker om at flytte ham ind på sit eget værelse, da han larmer frygteligt når han sover. :0)
Om dagen sover han gerne en del små lure på en halv time - en time, også en lang lur om eftermiddagen på ca. 3 timer.
Ellers er han bare en glad og rolig dreng. Vi begynder at have rigtig god øjenkontakt med ham og ser flere og flere "smil".

Her er der ingen store søskende, men vores hund Elvis har taget rigtig godt imod.

Anmeld

21. januar 2013

Astrid P

Her går det også rigtig godt. Vi er ved at have en god stabil natrytme. Alexander får to flasker hver nat. En mellem 1 og 2 og en mellem 4 og 5.
Vi snakker om at flytte ham ind på sit eget værelse, da han larmer frygteligt når han sover. :0)
Om dagen sover han gerne en del små lure på en halv time - en time, også en lang lur om eftermiddagen på ca. 3 timer.
Ellers er han bare en glad og rolig dreng. Vi begynder at have rigtig god øjenkontakt med ham og ser flere og flere "smil".

Her er der ingen store søskende, men vores hund Elvis har taget rigtig godt imod.

HAHAHA - larmer han når han sover? Altså snorker, eller hvordan?

Hvordan har det været at gå over til flaske, for du ammede da i starten, gjorde du ikke? Har det betydet noget for lillemandens søvn, og har hans mave kunnet holde til det?

(Hæh, vi har en hund, der hedder Elton...)

Anmeld

21. januar 2013

Astrid P

Lullaby skriver:

Zarina har en smule rytme. Hun sover fra en 22-23 tiden om aftenen til 10 tiden om morgenen afbrudt kun af mad. Så er hun gerne vågen en times tid og så vil hun gerne sove igen. Men efter der er det hip som hap hvornår hun sover og hvor længe. Hun har problemer med at komme af med sin afføring og nogle gange er jeg nødt til at hjælpe hende med det. Så er det som om der kommer hul på det og så kan hun selv resten af dagen. Ungerne elsker hende vildt højt og vil så gerne lege med hende. De skændes om hvem der skal dreje på blespanden og hvad der ellers skal ske. Dejligt at det er sådan.  

Wow, det lyder som nogle gode nætter, det måtte min lille skat også gerne begynde på snart... Og ja, det er skønt med glade søskende!

Anmeld

21. januar 2013

Miss BananaHammock

Astrid P skriver:

HAHAHA - larmer han når han sover? Altså snorker, eller hvordan?

Hvordan har det været at gå over til flaske, for du ammede da i starten, gjorde du ikke? Har det betydet noget for lillemandens søvn, og har hans mave kunnet holde til det?

(Hæh, vi har en hund, der hedder Elton...)

Han smasker, grynter, og siger en masse lyde. :0) Han kan også snorke, men har indtil videre kun hørt det et par gange om dagen.

Det har været rigtig godt for os at gå over på flaske. Jo jeg ammede i starten men jeg blev aldrig rigtig glad for det og da han så ikke rigtig blev mæt og vores SP foreslog at vi supplerede med flaske fik jeg brystbetændelse pga. At vi sprang amninger over og så blev det bare for surt. Den gode natrytme er kommet efter han er kommet på flaske. Så der har det helt sikkert påvirket hans søvn. Vi har været heldige med maven - ingen hård mave eller noget ind til videre. Men vi lavede også en god lang overgang hvor vi skiftede et måltid ud om dagen.

Anmeld

23. januar 2013

FamilenStorm

Astrid P skriver:

Her går det fint: Daimi er skøn - hun trives og bliver bare mere og mere lækker. Amningen går rigtig godt nu, heldigvis, efter de første ugers smertehelvede. Der er stadigvæk ikke noget der minder om en rytme, hverken med mad, søvn eller andet, men pyt - hun får lov til at styre sagerne... Hun bliver ofte lidt urolig når hun har spist, og har svært ved at få bøvset ordentligt. Så vrider hun sig og bliver ked af det, og efter noget tid slår hun nogle ordentlige prutter. Det er synd for hende, for det gør ondt, men der er ikke noget af det vi har prøvet at gøre for hende, der virker. Det er heldigvis ikke lang tid af gangen at hun er ked, så det hører til i småtingsafdelingen. Jeg tror måske det skyldes de der D-dråber, men er ikke sikker.

Smilla, vores store datter, er helt vild med hende, og det gør mig simpelthen så glad... Hun har jo været enebarn i 5½ år, så det er lidt af en forandring for hende. Heldigvis er synes hun, at det er fantastisk at være storesøster .

Dagene flyver afsted, og det er langt fra hver dag jeg får åbnet min computer. Hvis det fortsætter på denne måde, så er det snart august, og så skal jeg starte på job igen

Hvordan går det hos jer - har ungerne det godt?

KH Astrid

Hejsa...

Dejligt at hører at det går godt Og fantastisk at storesøster tager det så flot Det gør lige det hele lidt lettere

Her går det rigtig godt med Elias.. (hov skal da også have skrevet hans FB) Men han kom jo endelig til verden den 6. januar efter en hård hård kamp...

Trods hans unge alder har vi allerede haft ham til lægen.. Da han kom ud havde han en ordentlig fødselsvulst på hovedet.. JM mente den ville forsvinde efter 1-2 dage, da det var meget normalt.. Da vi så kom ud på sygehuset 2 dage efter til PKU og hørescreening, var den stadig lige så stor og hende jm som var der, mente der nok vil gå en lille uge, hun fik dog en børnelæge, en sygeplejerske og anden jm til at se på den også, og de blev alle enige om at den var ganske ufarlig, men hvis den ikke var aftaget efter en uges tid, kunne vi lige prøve at kontakte lægen... Og det gjorde den ikke.. Så vi måtte en tur til lægen for lige at få tjekket at det ikke var noget andet grisk.. Hun var nu også ganske enig i at den var ufarlig, så længe den ikke voksede og han ikke blev sløj var der ingen grund til bekymring.. Så vi nåede lige at blive lidt urolige.. Den ser også lidt vild ud, men de mener det er fordi han har stået skævt på mit bækken i lidt over en måneds tid, så det er derfor jeg har været så øm, og derfor fødslen blev så hård...

Men ud over det er han nu den letteste og skønneste lille fyr... Amningen kører fint, i starten suttede han ikke så længe af gangen, ca 3 min, hvor han så faldt i søvn, så syntes jeg ammede hele tiden.. SP kunne så konstatere at hans tungebånd var for kort, så det har vi fået klippet, og nu sutter han godt til uden at falde i søvn hver gang.. Der er allerede en rimelig rytme i det, han spiser ca hver 3-4 time, så jeg er kun oppe 1 gang om natten ca.. Så det er til at overkomme.. Ellers sover han godt.. Han brokker sig ikke rigtig, så håber han er lige så let som sin storesøster var

Storesøster Alberte er den stoldteste søster i verden.. Hun våger over ham, og mysser ham hver gang hun kan komme til det.. Når han græder kommer hun løbende og siger "rolig rolig lillebror Alberte er lige her" Det er så sødt.. Så hun klare det SÅ flot..

Det blev lige lidt lang..

Lige lidt billeder af prinsen, den stolte søster og hans bule..

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

24. januar 2013

Misser1989

Her går det godt. Magnus er nu 5 uger gammel Der er ingen rytme, men er dog kun vågen en enkelt gang om natten Han bliver ammet, mens syntes nu stadig det gør ekstremt ondt, så bruger ammebrikker. Vi har lige været indlagt på børneafdelingen et døgn, da han havde fået høj feber (næsten 40). Det viste sig så at den bette mand har fået influenza A. Feberen er heldigvis væk, han hoster bare som en gal nu.

Storebror (bliver 3 til april) elsker ham

Anmeld

26. januar 2013

Enirt

Hej piger

Her går det også godt de fleste dage. Det har været hårdt psykisk at min dreng ikke har fået nok at spise og bare har accepteret at det nok var sådan livet var, så han ikke medelte at han var sulten.

Magnus er meget sulten og har ikke opnået sin fødselsvægt endnu og han er 3 uger gammel. Jeg har ammet og ammet og ammet, men det hjælper åbent bart ikke, så nu er han på flakse og amning. Har næsten besluttet mig for at opgive amning, da jeg virkelig bliver stresset over om han får nok at spise og det har resulteret i at jeg slet ikke kan hygge mig med amningen og faktisk ikke kan nyde min dreng.

Men han er en skøn dreng, meget nem og bare så lækker. Han er hele familiens kæledække.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.