Så har vi været til NF !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. januar 2013

banana3

Babymor2010 skriver:

Det skal jeg nok gøre  Jeg har ikke offentliggjort det herinde endnu, men tænker hvad pokker  

Der vil komme rigtig mange undersøgelser + scanninger de næste mange måneder. Jeg bliver tilknyttet Rigshospitalet allerede fra tirsdag fordi jeg skal have insulin (har sukkersyge, så jeg skal tjekkes i hoved og r*v) 

Ej, så lige et kæmpe stort tillykke til dig

Det er kun positivt med mange undersøgelser! Du er lidt heldig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2013

Clisolka

banana3 skriver:

Ej, så lige et kæmpe stort tillykke til dig

Det er kun positivt med mange undersøgelser! Du er lidt heldig

Mange tak - og i lige måde (hvis ikke jeg har fået sagt tillykke) 

Anmeld

20. januar 2013

UnderCover37

banana3 skriver:

Tusind tak nå okay, jeg fik bare taget blodprøve ved lægen, som jeg skulle have svar på på sygehuset? - forstod at de skulle oplyse mig min blodtype..

Blodprøven der bliver taget hos lægen inden NF bliver brugt til at udregne dine risikotal ift downs og nogle andre misdannelser de tjekker for.

Når de går ind for at undersøge din og fostrets blodtype foregår det i uge 25 hvor de hvis du er rehsus negativ tjekker om babyen er positiv for er det tilfældet så skal du have en indsprøjtning med noget der hedder Anti-D som forhindrer at du danner antistoffer der potentielt er skadelige for babyen.

Tillykke med dennveloverståede NF

Anmeld

20. januar 2013

K&S

Babymor2010 skriver:

Tillykke med den flotte NF! 

Jeg glæder mig også til at skulle afsted igen - kan tydeligt huske hvordan min datter var en lille spræller 

(Psst psst - er du gravid igen? )

TS, dejligt med en god nakkefoldsscanning, det er SÅ stor en oplevelse

Anmeld

21. januar 2013

FrkZier

blomst84 skriver:

Tillykke med den fine scanning din blodtype får du først målt af lægen i uge 25, for at se om dit barn har modsat blodtype af dig

jeg fik altså min blodtype målt ved første graviditetsundersøgelse 10+0

Anmeld

21. januar 2013

FrkZier

banana3 skriver:

Og hvor er det dog bare stort!!! Ingen af os havde forventet disse følelser, det var jo så overvældene !

Vi er i meget lav risiko for downs, men fik ingen tal. Alt så rigtig fint ud, blev rykket 2 dage, så vi istedet får et lille august-barn Der var lidt problemer med at få den lille til at ligge stille, den er dælme livlig, og vendte ryggen til når den ikke skulle osv. hvor var det sjovt at se - efter denne store oplevelse ved jeg, at vi ikke kan vente med at se den lille igen, så derfor har vi valgt at få en kønsscanning i uge 14

Jeg fik ikke svar på om min blodtype var positiv eller negativ, gjorde du det? Jeg ved at jeg er negativ, men de skulle bekræfte det, me glemte jo alt om det, skal jeg selv kontakte afdelingen eller forvente de har styr på det?

stort tillykke med den veloverståede scanning

ang. blodtype, så fik jeg taget blodprøve hos lægen ved 1. graviditetsundersøgelse, og så ringede jeg blot derned og spurgte efter svaret

Anmeld

21. januar 2013

B&J

banana3 skriver:

Tusind tak - hvor er det altid dejligt med positive kommentarer fra dig det er svært at forestille sig det faktisk er inde i min mave den spjætter, når jeg ikke har et eneste symptom på det. men det helt fantastisk. Haha - jeg håber også at graderne vil falde lidt lige netop den dag

Jaaa de kan være så aktive og uden man kan mærke det men baby er jo heller ikke så stor i nu men dejligt man har det godt og der er masser af liv man kan jo slet ikke ønske sig mere

Anmeld

21. januar 2013

banana3

FrkZier skriver:

stort tillykke med den veloverståede scanning

ang. blodtype, så fik jeg taget blodprøve hos lægen ved 1. graviditetsundersøgelse, og så ringede jeg blot derned og spurgte efter svaret

Okay, tak for svar jeg ringer lige ned til lægen og forhøre mig

Anmeld

21. januar 2013

Moar2011

banana3 skriver:

Og hvor er det dog bare stort!!! Ingen af os havde forventet disse følelser, det var jo så overvældene !

Vi er i meget lav risiko for downs, men fik ingen tal. Alt så rigtig fint ud, blev rykket 2 dage, så vi istedet får et lille august-barn Der var lidt problemer med at få den lille til at ligge stille, den er dælme livlig, og vendte ryggen til når den ikke skulle osv. hvor var det sjovt at se - efter denne store oplevelse ved jeg, at vi ikke kan vente med at se den lille igen, så derfor har vi valgt at få en kønsscanning i uge 14

Jeg fik ikke svar på om min blodtype var positiv eller negativ, gjorde du det? Jeg ved at jeg er negativ, men de skulle bekræfte det, me glemte jo alt om det, skal jeg selv kontakte afdelingen eller forvente de har styr på det?

det er den mest fantastiske oplevelse ..
jeg vil ringe og tjekke op på det

Anmeld

21. januar 2013

blomst84

FrkZier skriver:

jeg fik altså min blodtype målt ved første graviditetsundersøgelse 10+0

Ja det gør de os nogen steder  men først i uge 25 kan de se om barnet har en anden blodtype end en selv og om man skal anti-D vaccineres 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.