Et lille ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.276 visninger
16 svar
1 synes godt om
20. januar 2013

Ditte-3

Hej alle de damer. Nu har jeg endelig fået taget mig sammen til at ha vert ved lægen og få en snak livstils endring for skal tabe mig. Og er rigtig motiveret og fået en masse redskaber + jeg skal komme til vægt  og snak vær 14 dag mit spørsmål er så, jeg må ik bruge stegemagarine mere, men hvad gør jeg så når jeg skal lave obakt sovs hvor man normal bruger margarine og mel ??? Håber i kan hjælpe 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2013

Kongmulle

Nu er opbagt sovs ret usundt, så det droppede jeg da jeg lavede livsstilsændring. Du kan jævne en sky hvis du absolut skal ha sovs eller du kan røre en "dressing" af fx fromaise frais med de ting du kan lide og så bruge det som sovs Det gjorde jeg og jeg kunne godt lide det,men det er jo ikke det samme som det er løsningen for dig,men du kan da prøve?

Anmeld

20. januar 2013

Zelinasmor

Sovs er noget af det mest usunde uanset hvordan du laver det. Jeg har erstattet det med hjemmelavede dressinger af fromage fraiche  

Anmeld

20. januar 2013

Ditte-3

xoxotasha skriver:

Sovs er noget af det mest usunde uanset hvordan du laver det. Jeg har erstattet det med hjemmelavede dressinger af fromage fraiche  

vil ik kunne undvære sovs og det mente min læge heller ik må bare ik bruge margarine mere tror nu heller ik manden og børnene vil undvære sovs  

Anmeld

20. januar 2013

Ditte-3

Kongmulle skriver:

Nu er opbagt sovs ret usundt, så det droppede jeg da jeg lavede livsstilsændring. Du kan jævne en sky hvis du absolut skal ha sovs eller du kan røre en "dressing" af fx fromaise frais med de ting du kan lide og så bruge det som sovs Det gjorde jeg og jeg kunne godt lide det,men det er jo ikke det samme som det er løsningen for dig,men du kan da prøve?

Tingte på om man kan lave mel jævning ( mel vand når stedt for ? 

Anmeld

20. januar 2013

Ditte-3

xoxotasha skriver:

Men hvad er det der fromasdresing laved af ? 

Anmeld

20. januar 2013

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Ditte-3 skriver:

Tingte på om man kan lave mel jævning ( mel vand når stedt for ? 

Hvad med bare at bruge maizena?

Anmeld

20. januar 2013

Papillon

Måske er der inspiration at hente i bogen "Let sovsen, Jensen!"

Anmeld

20. januar 2013

Zelinasmor

Ditte-3 skriver:

Men hvad er det der fromasdresing laved af ? 

Det kan du lave på 1000 måder 

Jeg laver som regel med fromage fraiche, lidt ketchup, paprika, en anelse salt og evt lidt karry.

Du kan også lave med dild eller hvidløg. Det er bare at prøve sig frem. Jeg bruger det som erstatning for sovs til både kartofler og kød 

Anmeld

20. januar 2013

Mother-love

Den bedste måde at lave sovs på er at koge en masse løg,porre og gulerødder og så blende det sammen med vand med evt boulion i. Og så kommer du bare kulør i så den ser appetit venlig ud

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.