LauraLW skriver:
Nu er jeg heller ikke gravid, har dog været (SA) og dengang snakkede vi også meget om navne, så forstår godt at det kribler lidt med navne-tankerne :-)
Vores ideer lige nu (det kan jo nå at ændre sig 10.000 gange):
Hvis vi får en dreng skal han hedde Gustav. - Og nok Steen Castberg til mellem- og efternavn (Steen: Min kærestes mellemnavn, er lidt i tvivl om Castberg... han hedder Pedersen, jeg hedder Wanscher efter min far, men overvejer at tage min mors navn i stedet)
Egentlig ville jeg meget gerne have en lille Konrad, men det nægter kæresten.
Hvis vi får en pige skal hun hedde Vilma Louise Castberg. (Louise er min mors og mit mellemnavn og vil gerne give det videre, og samme overvejelser med efternavnet...)
Ellers er jeg ret glad for Ella, Astrid, Alba, Agnete, Karla etc.
Vi har alle mellemnavne i min familie, så det synes jeg er fedt. - Men vi har så også kun 1 efternavn hver, så derfor bliver det ikke for voldsomt.
Men nu til dine ideer
Synes alle tre drengenavne er fine.
Hmmm... tænke tænke ang. mellemnavne... Har I ikke en bedstefar der har betydet meget for jer? Nu har vi snakket Steen, for det hedder Thomas, men jeg kunne da sagtens ha fundet på noget fra mine bedsteforældre.
Tristan Elias
Oskar Emil
Carl Gustav / Gustav Johan
kan ikke lige komme på flere nu i skrivende stund..
Pigenavne:
Af dem du nævner kan jeg bedst lide Sofia :-)
Men ellers:
Ariel Emilie / Ariel Elise / Anna Elise
Celina Amalie / Celina Elise
Sofia Amalie / Sofia Kirstine
Er ret glad for Elise som mellemnavn, så derfor fik du lige det med også.
Pyha, det blev en lang omgang, håber ikke det blev for rodet.
Laura
Tusinde tak for dit grundige svar ..

Mht. til mellemnavnene.. jo, så er det helt sikkert en god idé, at bruge noget fra bedsteforældrene... fordi vi bruger jo netop familie relateret mellemnavne, til pigerne..
Jeg kender bare ikke navnene hos vores bedsteforældre/oldeforældre, men det tror jeg at jeg vil prøve at undersøge... eller også så er de bare slet ikke noget, som jeg vil kalde mine børn..

hehe..
der er fx. fritjorf eller frede.. og det vil jeg altså ikke kalde mine børn..

Af de pige navne du har nævnt, der synes jeg Vilma, Karla og Astrid er super søde..
Tak for dine idéer...
Anmeld