hvad synes i om disse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.935 visninger
20 svar
0 synes godt om
16. juni 2009

Stineve

Hej ..

Hvad synes i om disse navne ?

drenge :

Tristan
Oskar
Gustav

Piger:

Ariel
Celina
Sofia

Hvilke mellemnavne ville passe til?

drenge:
?

til pigerne har vi selv disse forslag:
Kirstine
Amalie
Emilie
Anna

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2009

Mathilde

Jeg synes godt om Oskar. Gustav kan jeg også godt lide, det hed min morfar og han var en utrolig rar mand

Af pigenavnene kan jeg godt lide Celina. Det har vi selv på listen over navne til vores lille pige, som gerne skulle komme ud til os om 4uger

Jeg er ikke rigtig til mellemnavne, med mindre man kun vil bruge 1 efternavn.

Anmeld

16. juni 2009

Stineve

Mathilde skriver:

Jeg synes godt om Oskar. Gustav kan jeg også godt lide, det hed min morfar og han var en utrolig rar mand

Af pigenavnene kan jeg godt lide Celina. Det har vi selv på listen over navne til vores lille pige, som gerne skulle komme ud til os om 4uger

Jeg er ikke rigtig til mellemnavne, med mindre man kun vil bruge 1 efternavn.

Hvor spændende...

Hvordan er graviditeten gået?

Min kæreste er også lidt skeptisk over for mellemnavne..
og jeg selv er lidt splittet... men har ikke noget i mod det, hvis der bare er et enkelt mellemnavn.. ellers kan det godt blive for meget...

Anmeld

16. juni 2009

Mathilde

Hvor spændende...

Hvordan er graviditeten gået?

Min kæreste er også lidt skeptisk over for mellemnavne..
og jeg selv er lidt splittet... men har ikke noget i mod det, hvis der bare er et enkelt mellemnavn.. ellers kan det godt blive for meget...

Jeg synes det er gået ret godt.
Kvalme de første 3mdr. og det kan trække tænder ud!! De 3mdr i midten var klart de bedste nu her helt til slut begynder det at være hårdt pga den belastning kroppen slæber rundt på. Træt træt træt og av av av....
Men jeg har kun været fraværende fra uddannelse 1 dag pga en ekstre scanning jeg skulle til, så det er jeg lidt stolt afda jeg virkelig har måttet kæmpe mig afsted nogle dage.

Hvad skal jeres barn hedde til efternavn?

Anmeld

16. juni 2009

Stineve

Mathilde skriver:

Jeg synes det er gået ret godt.
Kvalme de første 3mdr. og det kan trække tænder ud!! De 2mdr i midten var klart de bedste nu her helt til slut begynder det at være hårdt pga den belastning kroppen slæber rundt på. Træt træt træt og av av av....
Men jeg har kun været fraværende fra uddannelse 1 dag pga en ekstre scanning jeg skulle til, så det er jeg lidt stolt afda jeg virkelig har måttet kæmpe mig afsted nogle dage.

Hvad skal jeres barn hedde til efternavn?

Puuha, ja .. jeg frygter også kvalmen...

Men det er da super flot, hvis du kun har haft en enkelt sygedag
- Sejt! ..

Altså jeg er jo ikke gravid endnu... men det kommer forhåbentligt på et tidspunkt..

så bliver det Vestergaard til efternavn...

Anmeld

16. juni 2009

LauraLW

Stine Mai Larsen skriver:

EmiHej ..

drenge :

Tristan
Oskar
Gustav

Piger:

Ariel
Celina
Sofia

drenge:
?

Kirstine
Amalie
Emilie
Anna

Nu er jeg heller ikke gravid, har dog været (SA) og dengang snakkede vi også meget om navne, så forstår godt at det kribler lidt med navne-tankerne :-)

Vores ideer lige nu (det kan jo nå at ændre sig 10.000 gange):
Hvis vi får en dreng skal han hedde Gustav. - Og nok Steen Castberg til mellem- og efternavn (Steen: Min kærestes mellemnavn, er lidt i tvivl om Castberg... han hedder Pedersen, jeg hedder Wanscher efter min far, men overvejer at tage min mors navn i stedet)
Egentlig ville jeg meget gerne have en lille Konrad, men det nægter kæresten.

Hvis vi får en pige skal hun hedde Vilma Louise Castberg. (Louise er min mors og mit mellemnavn og vil gerne give det videre, og samme overvejelser med efternavnet...)
Ellers er jeg ret glad for Ella, Astrid, Alba, Agnete, Karla etc.

Vi har alle mellemnavne i min familie, så det synes jeg er fedt. - Men vi har så også kun 1 efternavn hver, så derfor bliver det ikke for voldsomt.

Men nu til dine ideer

Synes alle tre drengenavne er fine.
Hmmm... tænke tænke ang. mellemnavne... Har I ikke en bedstefar der har betydet meget for jer? Nu har vi snakket Steen, for det hedder Thomas, men jeg kunne da sagtens ha fundet på noget fra mine bedsteforældre.

Tristan Elias
Oskar Emil
Carl Gustav / Gustav Johan

kan ikke lige komme på flere nu i skrivende stund..

Pigenavne:
Af dem du nævner kan jeg bedst lide Sofia :-)

Men ellers:
Ariel Emilie / Ariel Elise / Anna Elise
Celina Amalie / Celina Elise
Sofia Amalie / Sofia Kirstine

Er ret glad for Elise som mellemnavn, så derfor fik du lige det med også.

Pyha, det blev en lang omgang, håber ikke det blev for rodet.

Laura

Anmeld

16. juni 2009

Stumpen

Drengenavnene synes jeg er rigtig søde.. Pigenavnene er  ikke lige min smag -jeg er mere til de gamle lange navne som Mathilde (selvfølgelig   ), Victoria, Leonora, Caroline osv...

Anmeld

16. juni 2009

Mormilla

Stine Mai Larsen skriver:

Hej ..

drenge :

Tristan
Oskar
Gustav

Piger:

Ariel
Celina
Sofia

drenge:
?

Kirstine
Amalie
Emilie
Anna

Jeg er helt vild med Tristan og Ariel! Det er begge nogen meget smukke navne!!!

Anmeld

16. juni 2009

prettybutterfly

Jeg er også helt  vild med Tristan og Ariel!

Anmeld

19. juni 2009

Junibæbs2013

Jeg er også helt  vild med Tristan og Ariel!

Er både Tristan og Ariel ikke navne i Den lille Havfrue?

Jeg synes, at det er smukt med et velklingende mellemnavn og er selv glad for navnet "Sofia", fx lyder Sofia Emilie godt - jeg er selv helt vild med kombinationen Karla Sofia.

Man kan selvfølgelig ikke vide, om begge navne bliver brugt, fx hvis der er flere Sofia'er i børnehaven, er det jo nærliggende at hægte mellemnavnet på. Eller om det ligefrem bliver sådan, at barnet bliver kaldt sit mellemnavn frem for fornavnet eller om mellemnavnet bare bliver noget, hun/han har uden at bruge det.

Af alle de navne du, Stine Mai Larsen, nævner synes jeg bedst om Oskar (og så et mellemnavn med tre stavelser) og, som sagt, Sofia.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.