Kh og kassekredit

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.705 visninger
23 svar
0 synes godt om
18. januar 2013

Anonym trådstarter

Hej piger. 

jeg har modtaget kh i 1 år, efter 6 måneder fik jeg lavet en kassekredit på 25000 og nu når jeg hørt at det ikke er tilladt ? Er i vildrede ved ikk hvad jeg skal gøre, har ikk anet at man ikke måtte  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2013

morethanperfect

Anonym skriver:

Hej piger. 

jeg har modtaget kh i 1 år, efter 6 måneder fik jeg lavet en kassekredit på 25000 og nu når jeg hørt at det ikke er tilladt ? Er i vildrede ved ikk hvad jeg skal gøre, har ikk anet at man ikke måtte  

Sig den op .. 

Men jeg forstår ikke banken er gået med til det ..

Anmeld

18. januar 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

hvorfor skulle du ikke måtte få kassekredit på KH?

det er jo en form for lån der er fleksibel i forhold til hvad du bruger...

Vi har begge herhjemme fået lavet KK mens vi var på KH og har dem stadigvæk... Kæresten er på KH igen mens jeg lige pt. er på dagpenge.. men de slutter snart så ender jeg igen på KH og har da absolut ingen planer om at afskaffe min KK BARE fordi jeg kommer på KH.. har heller ikke lige 25.000 kr. til at gøre det for eller rettere ender med at være 40.000 kr. hvis vi tager kærestens med og så er der lige gebyrerne for at gøre det oveni på 2.000 kr. pr. næse...

Anmeld

18. januar 2013

Annette A

Som jeg har hørt om det er det forskelligt fra kommune til kommune hvordan de håndterer det. Nogen kommuner ser det ikke som et problem, mens jeg læste om en kommune der bad en mand om at bruge sin kassekredit før han søgte kontanthjælp for så mente de jo han havde penge til rådighed stadig, selvom de jo skal betales tilbage. Men det var jo så fordi han søgte kontanthjælp, ved ikke hvis man allerede får det. Men det afhænger jo af din kommune da der som sådan ikke er ens regler for det. 

Det man kan sige der er regler om er, at man ikke må have et indestående på over 10000 når man er på kontanthjælp eller have formuer for værdier for over 10000, så måske du bare skal få den nedsat. Der er lidt forvirrende med de forskellige regler og det kunne jo være rart om der var nogle ens regelsæt man kunne forholde sig til, så man ved hvad man må og ikke må.

Anmeld

18. januar 2013

Anonym trådstarter

Kellie skriver:

Som jeg har hørt om det er det forskelligt fra kommune til kommune hvordan de håndterer det. Nogen kommuner ser det ikke som et problem, mens jeg læste om en kommune der bad en mand om at bruge sin kassekredit før han søgte kontanthjælp for så mente de jo han havde penge til rådighed stadig, selvom de jo skal betales tilbage. Men det var jo så fordi han søgte kontanthjælp, ved ikke hvis man allerede får det. Men det afhænger jo af din kommune da der som sådan ikke er ens regler for det. 

Det man kan sige der er regler om er, at man ikke må have et indestående på over 10000 når man er på kontanthjælp eller have formuer for værdier for over 10000, så måske du bare skal få den nedsat. Der er lidt forvirrende med de forskellige regler og det kunne jo være rart om der var nogle ens regelsæt man kunne forholde sig til, så man ved hvad man må og ikke må.

Kbh kommune. Er det ulovligt ? Vil nødig ende i rod

Anmeld

18. januar 2013

Annette A

Kbh kommune. Er det ulovligt ? Vil nødig ende i rod

Nej det er ikke ulovligt at have en kassekredit. Det står der ingen steder. Det er åbenbart bare forskelligt hvordan der ses på en kassekredit Men ved ikke hvor strikse Kbh kommune er. Du har jo ikke gjort noget forkert og tror bestemt heller ikke det er almindeligt at kommunerne siger man skal bruge sin kassekredit først. Men alting forandrer sig jo hele tiden, så måske du skulle prøve at finde ud af hvordan din kommune ser på det, så du ikke skal bekymre dig om det for det jo ikke rart.

Anmeld

18. januar 2013

Anonym trådstarter

Kellie skriver:

Nej det er ikke ulovligt at have en kassekredit. Det står der ingen steder. Det er åbenbart bare forskelligt hvordan der ses på en kassekredit Men ved ikke hvor strikse Kbh kommune er. Du har jo ikke gjort noget forkert og tror bestemt heller ikke det er almindeligt at kommunerne siger man skal bruge sin kassekredit først. Men alting forandrer sig jo hele tiden, så måske du skulle prøve at finde ud af hvordan din kommune ser på det, så du ikke skal bekymre dig om det for det jo ikke rart.

Det det er det ikk. Men håber ik de siger det er ulovligt og jeg mister min kh hjælp og skal betale tilbage

Anmeld

18. januar 2013

Anonym trådstarter

morethanperfect skriver:

Sig den op .. 

Men jeg forstår ikke banken er gået med til det ..

Sig den op ? Jeg bruger den jo

Anmeld

18. januar 2013

bobbles

Du er på KH og har 25.000 indestående i banken, det er social bedrageri! Du har skrevet under på at du ikke har en formue eller indestående i banken på over 10.000 kr finder kommunen ud af det så er det enten stor bøde eller betinget fængsel.. Jeg ville afskaffe den hvis jeg var dig, eller ændre den så du kun har 10.000 stående! 

Anmeld

18. januar 2013

smokin

imponerende at de vil give dig kassekredit på kontanthjælp...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.