eksem på hænderne! og hvilke uddannelse ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2013

tarkoflen

Jeg tænker da, at du skal sendes videre til en hudlæge, for at finde ud af, hvorfor du skal døje sådan!

Med hensyn til uddannelse, så er det svært, når man ikke ved hvilke interesser du har, og hvad der ville være drømmeuddannelsen

Jeg har også meget tørre hænder om vinteren, dog slet ikke så slemt som dig! Men det eneste der hjælper her, er creme i lange baner og så at jeg skifter mærke ret tit, for ellers ophører virkningen! Og det er desværre ikke de billige cremer, der er bedst for mig men decubal er ok, og så har apoteket en anden med noget særligt vand i, kan ikke lige huske hvad det hedder, men det er en hvid tube med sådan en lys orange/hudfarvet skrift på... Det er en cold creme, som vist er noget af det, der skulle være bedst, fordi de er udviklet til at det er koldt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2013

Anonym trådstarter

Jeg er ikke begyndt på en uddannelse inu! jeg kigger mig rundt på uddannelse sider. Det skal helst være en kort uddann 

Anmeld

18. januar 2013

Anonym trådstarter

CAWI skriver:

Mine hænder er lige sådan.

Jeg smører dem med en creme fra Natusan der hedder: baby first touch protection creme. Den er bedre end mange andre cremer jeg har prøvet, og jeg nægter altid at skulle smøre mig med hormon creme fra lægen.

Mht uddannelser, så har jeg ikke ladet det være en hindring for mig. Jeg er uddannet landmand (passer grise) hvor man, jeg gør i hvert fald, vasker hænder MANGE gange om dagen, da det er et beskidt job. Jeg har bare altid min creme tæt på, så jeg lige kan smøre når det bliver nødvendigt.

Kun ved at smøre smøre og smøre undgår man de grimme og smertefulde revner

okOpklaret er den crem go til tørrede hænder? Jeg bruger os noget crem til mine hænder som jeg så smørrer dem i ca 2 gange om dagen men dog indimellem flere gange om dagen! Måske fedt var en god idee at jeg skal købe en fed eller  alm crem! ?? 

Anmeld

18. januar 2013

IG

Anonym skriver:

undskyld men ved godt jeg har nogen meget grimme hænder

Du har ikke spor grimme hænder!!! Jeg har selv håndeksem, men kan holde det forholdsvis nede ved altid at have en fed creme på mig, så jeg kan smøre mine hænder ind hver gang jeg har vasket hænder.

Jeg ved godt det er træls at have fedtede hænder hele tiden, men hellere det end sår der sprækker osv.

Jeg håber du finder en løsning der virker for dig.

Jeg arbejder på kontor, og har ikke specielt problemer med min håndeksem.

Anmeld

18. januar 2013

Anonym trådstarter

Ja det er virkelig os træls. jeg ved ikke hvilke GOD fed crem jeg skal købe nogen gode anbefalinger ?  Og så kunne jeg evt høre miig frem ved lægen eller på apoteket - der var en der skrev noget tidligere noget om at gå en hudlæge? Jeg har været ved min egen læge et par gange nu og der fik jeg bare en seddel som jeg skulle vise på apoteket og få cremen  

Anmeld

18. januar 2013

CaWi

Anonym skriver:

okOpklaret er den crem go til tørrede hænder? Jeg bruger os noget crem til mine hænder som jeg så smørrer dem i ca 2 gange om dagen men dog indimellem flere gange om dagen! Måske fedt var en god idee at jeg skal købe en fed eller  alm crem! ?? 

Den er fed og sådan lidt salve agtig.
Jeg bruger den hver dag inden jeg går i seng, og det holder mine hænder pæne, fri for revner og smerter.

Man kan købe den i bla bilka for 33 kr.

Anmeld

18. januar 2013

tarkoflen

Anonym skriver:

Ja det er virkelig os træls. jeg ved ikke hvilke GOD fed crem jeg skal købe nogen gode anbefalinger ?  Og så kunne jeg evt høre miig frem ved lægen eller på apoteket - der var en der skrev noget tidligere noget om at gå en hudlæge? Jeg har været ved min egen læge et par gange nu og der fik jeg bare en seddel som jeg skulle vise på apoteket og få cremen  

Du skal have en henvisning til en hudlæge, så du kan få noget mere at vide om, hvad du kan gøre, og hvorfor det kommer!

Når det creme lægen har udskrevet ikke hjælper, så må han/ hun jo sende dig videre til nogle der kan hjælpe dig!

Anmeld

18. januar 2013

Anonym trådstarter

Okay. tror du/i det kan evt forsvinde med tiden hvis jeg får det rigtig crem? Eller mon bare det bliver ved! Hvor langtid har du /i haft det.

Anmeld

18. januar 2013

CaWi

Anonym skriver:

Okay. tror du/i det kan evt forsvinde med tiden hvis jeg får det rigtig crem? Eller mon bare det bliver ved! Hvor langtid har du /i haft det.

Hvis det er en hudsygdom som hos mig, så vil det altid være der, men kan holdes nede eller helt væk, hvis man har det creme der dur til dig specifikt.

Mit kom da jeg blev teenager, har haft det i 14 år nu. Der kommer lidt af og til, specielt når det er koldt, men er blevet ret god til at holde det under kontrol

Anmeld

18. januar 2013

Skouboe

Begge mine pigers kinder ser sådan der ud så snart det er koldt. Hvis jeg ikke smører dem dagligt bliver det til åbne sår. Vi bruger Ceridal fedtcreme og den hjælper virkeligt. Samtidigt er den ikke specielt dyr og det er jo et plus. Jeg vil anbefale dig at prøve den.

Den kan købes på apoteket.  http://www.apoteket-online.dk/ukategoriseret-fra-import/632-ceridal-lipogel.html

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.