eksem på hænderne! og hvilke uddannelse ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.042 visninger
23 svar
0 synes godt om
18. januar 2013

Anonym trådstarter

godmorgen herinde

pt går jeg og tænker på hvilke uddannelse jeg skal tagge mig her om ikke så længe. men der er så et lille problem. jeg har eksem på mine hænder og det har jeg hele vinteren og ja bare hele talt når det er hunde koldt udenfor. mine hænder ser forfærligt ud det er virkelig så træls. jeg har været ved min læge og lægen udskrev en sedl til mig så jeg kunne hente det crem på apoteket. som jeg skulle smørre mine hænder i max 2 gange om dagen. men det hjælper ikke helt vildt meget. har prøvet 3 forskellig slags crem når jeg er udenfor har jeg vanter på. og få gange har jeg glemt. hvilke uddannelser tror i jeg kan tage når jeg har sådan noget eksem.

hvad skal jeg gøre!! kan jo ikke blive ved med at leve med mine hænder sådan! synes det er slemt. når det er værst kommer der masser af revner på mine hænder

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2013

Anonym trådstarter

undskyld men ved godt jeg har nogen meget grimme hænder

Anmeld

18. januar 2013

Lunae

Anonym skriver:

godmorgen herinde

pt går jeg og tænker på hvilke uddannelse jeg skal tagge mig her om ikke så længe. men der er så et lille problem. jeg har eksem på mine hænder og det har jeg hele vinteren og ja bare hele talt når det er hunde koldt udenfor. mine hænder ser forfærligt ud det er virkelig så træls. jeg har været ved min læge og lægen udskrev en sedl til mig så jeg kunne hente det crem på apoteket. som jeg skulle smørre mine hænder i max 2 gange om dagen. men det hjælper ikke helt vildt meget. har prøvet 3 forskellig slags crem når jeg er udenfor har jeg vanter på. og få gange har jeg glemt. hvilke uddannelser tror i jeg kan tage når jeg har sådan noget eksem.

hvad skal jeg gøre!! kan jo ikke blive ved med at leve med mine hænder sådan! synes det er slemt. når det er værst kommer der masser af revner på mine hænder

Jeg har selv døjet meget med håndeksem og da jeg valgte pædagoguddannelsen sagde min læge, at det nok var lidt dumt, i hvert fald hvis jeg skulle arbejde med små børn, fordi man ofte skal vaske hænder!

Jeg har valgt at læse til lærer nu!

Det handler vel også meget om interesser! Kan du lide at arbejde med mennesker eller er du mere til noget andet?

Anmeld

18. januar 2013

Noahmor

Anonym skriver:

godmorgen herinde

Tænkte nu ikke at du havde grimme hænder, mere at det må gøre ondt med den eksem.

tænker ihvertfald at du ikke skal tage en uddannelse, hvor dine hænder er i kontakt med forskellige væske mm, f.eks frisør

Anmeld

18. januar 2013

Anonym trådstarter

Til tider gør det lidt ondt. Mine ønsker kan ikke rigtig blive opfyldt: og har selv tænkt over det at det ikke kan lade sig gøre med mine hænder rengørrigsasetent , social og sundheds hjælper har jeg haft i tankerne i lang tid men det er jo ikke fedt når mine hænder ser sådan ud:/

Anmeld

18. januar 2013

CaWi

Mine hænder er lige sådan.

Jeg smører dem med en creme fra Natusan der hedder: baby first touch protection creme. Den er bedre end mange andre cremer jeg har prøvet, og jeg nægter altid at skulle smøre mig med hormon creme fra lægen.

Mht uddannelser, så har jeg ikke ladet det være en hindring for mig. Jeg er uddannet landmand (passer grise) hvor man, jeg gør i hvert fald, vasker hænder MANGE gange om dagen, da det er et beskidt job. Jeg har bare altid min creme tæt på, så jeg lige kan smøre når det bliver nødvendigt.

Kun ved at smøre smøre og smøre undgår man de grimme og smertefulde revner

Anmeld

18. januar 2013

raca

få din læge til at sende dig til udredning,

eksem kan være en alergi.. også forsætter den jo til alergenen er væk.. og ja måske er det ting du oftes er i kontakt med om vinteren.

find en rigtig god fed crem. enten helo cremen fra fåborg eller locobase repir

man kan tage mange uddaneler selom man har eksem. men det er svært at vejlede nå dels man ikke ved om derr er alergi inde over eller hvad dine interesser og evner er

Anmeld

18. januar 2013

Tip!

Jeg har også eksem på hænderne, dog ikke så voldsomt.. Jeg læser til pædagog.. I min praktik, hvor jeg arbejder med udviklings hæmmede Bruger jeg altid handsker Ved vask. Faktisk også når jeg stræller kartofler. Det er hårdt for hænderne.. Vi har en god creme, som jeg bruger flere gange om dagen. 

Anmeld

18. januar 2013

chael

Anonym skriver:

godmorgen herinde

Lider selv af eksem og måtte derfor opgive drømmen om at blive sygeplejersker virkelig mit drømmejob.

Men jeg er nu ved at uddanne mig til Lægesekretær i stedet. Også super spændende. Er rigtig glad for det

*C

Anmeld

18. januar 2013

aarhusmor

ah ja det døjer jeg også med, specielt dog på anklerne.

Uddannelse, hmm hvilken baggrund har du? er det videregående du spørger til eller en kortere uddannelse?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.