mælke allergi/refluKs

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. januar 2013

mortilnoahogmelina

Faith skriver:

DetMin søn på knap 8 måneder har mælkeallergi og måske osse refluks/spiserørsbrok (det finder vi ud af på mandag hvor han skal undersøges på børneafdelingen)

Vi opdagede det da han var 5 uger gammel. Efter 5 uger med en dreng der bare skreg, skreg, skreg og skreg lidt mere, var vores energi ved at slippe op. Lægerne kaldte det "kolik" men kolik er jo en bred betegnelse, og jeg ville ikke sådan lige slå mig til tåls med den diagnose.

Vi forsøgte alt med ham! Kiropraktor, kranio sakral terapi og zoneterapi. Intet hjalp. Vores dreng blev mere og mere ulykkelig og min mand og jeg hang efterhånden i laser af søvnmangel.

Så kom sundhedsplejersken forbi og spurgte ind til Jonathans symptomer og de ting vi havde prøvet med ham. Hun foreslog at vi prøvede Nutramigen (mme uden laktose). Vi fik købt en dåse, og startede op med det. Næsten fra dag til dag ændrede han sig. Fra at være en lille forpint dreng gik han til rent faktisk at kunne smile fra tid til anden.

Nu er han som sagt 8 måneder og har det rigtig godt. Men lægerne mistænker stadig at der er noget med den mave som ikke er som det skal være. Det får vi vished for på mandag.

Alt det et lige har skrevet kunne lige så godt være mig som harde skrevet det . For det er præcis sådan vores pige er . Og vi har prøvede alt Ivan et skriver os og meget mere .

Min energi er os brugt hun er 11uger nu og ingen vil lytte eller hører på mig . De kalder det os bare KoliK . Får i mme på recept . Og var det intet problem at få ham til at spise det ? Har hørt det smager vildt grimt .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2013

Faith

Mortil2tiloktober skriver:

Alt det et lige har skrevet kunne lige så godt være mig som harde skrevet det . For det er præcis sådan vores pige er . Og vi har prøvede alt Ivan et skriver os og meget mere .

Min energi er os brugt hun er 11uger nu og ingen vil lytte eller hører på mig . De kalder det os bare KoliK . Får i mme på recept . Og var det intet problem at få ham til at spise det ? Har hørt det smager vildt grimt .

Åh det gør mig ondt. Ved hvor hårdt det er. Og sindssygt svært at se sit lille barn være så forpint.

Ja vi får Nutramigen på recept. En dåse koster normalt 216 kr, men vi får den til 86 kr.

Jo det smager grimt. Men sp sagde at vi i starten skulle putte en lille smule sukker i. Det tager noget af den grimme smag. Jonathan spiser det med velbehag.

Mit råd til dig er at forsøge med Nutramigen. Få evt. jeres sundhedsplejerske med ind over. Der sker intet ved at prøve det. Der er alle de næringsstoffer der skal være i det, så det er ikke skadeligt på nogen måder. Vi startede med at købe en enkelt dåse på apoteket uden recept, og da vi så fandt ud af at det hjalp, ringede jeg til lægen og fik en recept. Der står på dåsen præcis hvordan du blander det, ligesom på Nan.

Håber meget i får styr på hvad det er der driller det lille pus. Man skal ikke altid bare spise sig af med diagnosen kolik.

Anmeld

17. januar 2013

mortilnoahogmelina

Faith skriver:

Åh det gør mig ondt. Ved hvor hårdt det er. Og sindssygt svært at se sit lille barn være så forpint.

Ja vi får Nutramigen på recept. En dåse koster normalt 216 kr, men vi får den til 86 kr.

Jo det smager grimt. Men sp sagde at vi i starten skulle putte en lille smule sukker i. Det tager noget af den grimme smag. Jonathan spiser det med velbehag.

Mit råd til dig er at forsøge med Nutramigen. Få evt. jeres sundhedsplejerske med ind over. Der sker intet ved at prøve det. Der er alle de næringsstoffer der skal være i det, så det er ikke skadeligt på nogen måder. Vi startede med at købe en enkelt dåse på apoteket uden recept, og da vi så fandt ud af at det hjalp, ringede jeg til lægen og fik en recept. Der står på dåsen præcis hvordan du blander det, ligesom på Nan.

Håber meget i får styr på hvad det er der driller det lille pus. Man skal ikke altid bare spise sig af med diagnosen kolik.

Ja men jeg må simpelthen prøve det så .
Nej det skal man nemlig ikk men hvor er det svært nogen gange at kæmpe mod de læger .

Anmeld

17. januar 2013

Faith

Ja men jeg må simpelthen prøve det så .
Nej det skal man nemlig ikk men hvor er det svært nogen gange at kæmpe mod de læger .

Det er det nemlig! For det er jo dem der ved bedst. Men sommetider skal man lytte til sin intuition. En mor tager sjældent fejl med hensyn til sine børn

Anmeld

18. januar 2013

k&k&k&k

Får i tilskud til den dyre mme så ?
Jeg ved slet ikk hvad der er galt her . Hun er 11 uger og har siden fødslen grædt skreget imellem 8-10 timer i døgnet . Hun er nu begyndt at nægte og spise . Og skriger hver gang hun bliver tilbudt mad .
Jeg har skiftet mme mærke 4 gange nu . Lige lidt hjælper det . Hun er begyndt at gylper en del nu os . Jeg føler bare slet ikk nogen vil lytte på mig .

Nej. Vi får ikke tilskud da den ikke er på recept. Men den koster "kun" 5-6 kr. mere end NAN1.

Kaya græd også i starten, men efter skiftet holdt det op. Vi har ikke fået hende undersøgt, men ved et lægebesøg fortalte vi hvad vi oplevede og han bekræftede vores mistanke. Det samme med SP'en.

Jeg er så ked af at høre de forældre der gentagne gange fortæller at deres læger ikke vil høre efter hvad der bliver fortalt.

Jeg måtte også til læge 3 gange og sidste gang nægtede jeg at gå før der var blevet lavet en handleplan for vores datter. Det har bevirket at hun nu har væske i ørerne og astmatisk bronkitis fordi de ikke ville høre efter hvad der var med hende. Nogle gange hjælper det at stille sig på bagben og nægte forlade konsultationen før der er en plan for videre behandling. 

Håber meget du kan råbe dem op - det fortjener din datter 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.