mælke allergi/refluKs

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.796 visninger
14 svar
0 synes godt om
17. januar 2013

mortilnoahogmelina

Hej kloge kvinder
Nogen af jer som har børn med enten mælke allergi eller refluKs .
Nogen af jer som så vil fortælle hvordan i opdagede det ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2013

helle85

Mortil2tiloktober skriver:

Hej kloge kvinder

min dreng gylpede hele tiden både da jeg ammede og da jeg gik hen på flaske.
da jeg ammede tog han ikke på som han skulle, og da jeg gav flaske gylpede han meget mere, så jeg kunne ca skifte bluse 2/3 gange efter han havde spist, fordi hver gang kom der en stor skylde.

sundhedsplejersken troede ikke at det var så slemt ind til hun selv så det

også fik vi afvide at vi kunne blande noget der hedder johannesbrød kernemel så det blev noget tykker og det hjalp.

Anmeld

17. januar 2013

mortilnoahogmelina

helle85 skriver:

min dreng gylpede hele tiden både da jeg ammede og da jeg gik hen på flaske.
da jeg ammede tog han ikke på som han skulle, og da jeg gav flaske gylpede han meget mere, så jeg kunne ca skifte bluse 2/3 gange efter han havde spist, fordi hver gang kom der en stor skylde.

sundhedsplejersken troede ikke at det var så slemt ind til hun selv så det

også fik vi afvide at vi kunne blande noget der hedder johannesbrød kernemel så det blev noget tykker og det hjalp.

Var det refluKs han havde ?

Anmeld

17. januar 2013

helle85

Var det refluKs han havde ?

det blev aldrig helt undersøgt da lægen ikke ville lave en allergi test fordi han var for lille.

sundhedplejersken mente at det var refluks, men jeg er næsten sikker på det er mælke allergi, for jeg selv og min bror har også haft det, da vi var små, men er vokset fra det.

og selvom han begyndte at spise almindelig mad, så kunne han kun tåle et lille glas mælk, for hvis han fik mere eller fik yogurt så kom det op igen. det forsvandt da hen var omkring de 3år

Anmeld

17. januar 2013

mortilnoahogmelina

helle85 skriver:

det blev aldrig helt undersøgt da lægen ikke ville lave en allergi test fordi han var for lille.

sundhedplejersken mente at det var refluks, men jeg er næsten sikker på det er mælke allergi, for jeg selv og min bror har også haft det, da vi var små, men er vokset fra det.

og selvom han begyndte at spise almindelig mad, så kunne han kun tåle et lille glas mælk, for hvis han fik mere eller fik yogurt så kom det op igen. det forsvandt da hen var omkring de 3år

Okay . Tusind tak for svar .

Anmeld

17. januar 2013

helle85

Okay . Tusind tak for svar .

det var så lidt håber du kunne bruge det til noget

Anmeld

17. januar 2013

mortilnoahogmelina

helle85 skriver:

det var så lidt håber du kunne bruge det til noget

Det kunne jeg helt bestemt . Tror jeg må en tur til lægen og banke i bordet engang .

Anmeld

17. januar 2013

k&k&k&k

Hej kloge kvinder

Hej.

Min datter har også refluks - og det er blevet bekræftet af både lægen og SP'en.

Hun har altid gylpet meget og det har været uanset om det var 10 minutter efter flaske eller 10 minutter inden flaske.

Vi skiftede så fra NAN 1 til Enfamil A.R og det har hjulpet.

Hun kan stadig godt gylpe eller få sure opstød men det er ikke længere dagligt. 

Hun er nu 8 mdr. og min læge sagde at det kunne stå på indtil 2 års alderen.

Håber det hjælper dig/jer. 

Anmeld

17. januar 2013

mortilnoahogmelina

k&k&k skriver:

Hej.

Min datter har også refluks - og det er blevet bekræftet af både lægen og SP'en.

Hun har altid gylpet meget og det har været uanset om det var 10 minutter efter flaske eller 10 minutter inden flaske.

Vi skiftede så fra NAN 1 til Enfamil A.R og det har hjulpet.

Hun kan stadig godt gylpe eller få sure opstød men det er ikke længere dagligt. 

Hun er nu 8 mdr. og min læge sagde at det kunne stå på indtil 2 års alderen.

Håber det hjælper dig/jer. 

Får i tilskud til den dyre mme så ?
Jeg ved slet ikk hvad der er galt her . Hun er 11 uger og har siden fødslen grædt skreget imellem 8-10 timer i døgnet . Hun er nu begyndt at nægte og spise . Og skriger hver gang hun bliver tilbudt mad .
Jeg har skiftet mme mærke 4 gange nu . Lige lidt hjælper det . Hun er begyndt at gylper en del nu os . Jeg føler bare slet ikk nogen vil lytte på mig .

Anmeld

17. januar 2013

Faith

Min søn på knap 8 måneder har mælkeallergi og måske osse refluks/spiserørsbrok (det finder vi ud af på mandag hvor han skal undersøges på børneafdelingen)

Vi opdagede det da han var 5 uger gammel. Efter 5 uger med en dreng der bare skreg, skreg, skreg og skreg lidt mere, var vores energi ved at slippe op. Lægerne kaldte det "kolik" men kolik er jo en bred betegnelse, og jeg ville ikke sådan lige slå mig til tåls med den diagnose.

Vi forsøgte alt med ham! Kiropraktor, kranio sakral terapi og zoneterapi. Intet hjalp. Vores dreng blev mere og mere ulykkelig og min mand og jeg hang efterhånden i laser af søvnmangel.

Så kom sundhedsplejersken forbi og spurgte ind til Jonathans symptomer og de ting vi havde prøvet med ham. Hun foreslog at vi prøvede Nutramigen (mme uden laktose). Vi fik købt en dåse, og startede op med det. Næsten fra dag til dag ændrede han sig. Fra at være en lille forpint dreng gik han til rent faktisk at kunne smile fra tid til anden.

Nu er han som sagt 8 måneder og har det rigtig godt. Men lægerne mistænker stadig at der er noget med den mave som ikke er som det skal være. Det får vi vished for på mandag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.