Så har jeg taget det første skridt ! :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

913 visninger
14 svar
0 synes godt om
16. januar 2013

Moooooooartilto:)

Profilbillede for Moooooooartilto:)
Mor til to rigtig dejlige børn <3
Jeg har egentlig meldt mig ind i noget fitness

Loop cirkel træning og jeg er der hver mandag onsdag og fredag nu skal mine graviditet kilo væk ;D

MEEN ja der kommer ogs et men ;D jeg skal have omlagt min kost . Hvordan gør jeg det ? Nogen der har gode råd til hva jeg kan lave af mad både morgen middag og aften ?

Jeg vejer lige nu 80 kilo og er 165 cm . Så vil gerne starte ud med at tabe ti kilo

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2013

sandramor

Altså nu ved jeg ikke hvad du normalt spiser? Spiser du mange kulhydrater?? Altså Hvidt brød? Ris, pasta og kartofler?
Kulhydrater er det vi tager på af.... Ikke så meget fedt...
Så du skal starte med at skære ned eller helt fjerne kulhydraterne.... Det alene er en rigtig god start.... Så skal du huske at spise ofte... Gerne 6 gange om dagen.... Morgen og middag skal være de største portioner og aftensmad den mindste....
Jeg har tabt mig 17 kg på 5 mdr... Ved udelukkende at fjerne sukker fra kosten og så tælle mine kalorier... Der findes en rigtig god app til Tlf der hedder Shape up der regner ud hvad du med dit ønskede vægttab skal indtage af kalorier dagligt..... Det hjalp rigtig meget for mig....
Men her er hvad jeg spiser på en dag :

Morgenmad : røræg med bacon og tomater til på et ristet stykke brød (æg har masser af proteiner)

Formiddag : et stykke knækbrød med mager ost

Middag : rugbrød med magert pålæg lidt agurker og tomater til eller en god gang salat med kylling eller skinke

Eftermiddag : yoghurt med lav sukkerindhold

Aftensmad : masser af kød!!!! Kylling, svine eller oksekød og hvis jeg spiser pasta, ris eller kartofler så KUN hvad der svarer til en håndfuld

Til aften : knækbrød eller en masse grønt.....

Men husk Hvidt brød er virkelig også en stor synder på den front så prøv så vidt muligt at undgå det også....

Anmeld

16. januar 2013

sandramor skriver:

Altså nu ved jeg ikke hvad du normalt spiser? Spiser du mange kulhydrater?? Altså Hvidt brød? Ris, pasta og kartofler?
Kulhydrater er det vi tager på af.... Ikke så meget fedt...
Så du skal starte med at skære ned eller helt fjerne kulhydraterne.... Det alene er en rigtig god start.... Så skal du huske at spise ofte... Gerne 6 gange om dagen.... Morgen og middag skal være de største portioner og aftensmad den mindste....
Jeg har tabt mig 17 kg på 5 mdr... Ved udelukkende at fjerne sukker fra kosten og så tælle mine kalorier... Der findes en rigtig god app til Tlf der hedder Shape up der regner ud hvad du med dit ønskede vægttab skal indtage af kalorier dagligt..... Det hjalp rigtig meget for mig....
Men her er hvad jeg spiser på en dag :

Morgenmad : røræg med bacon og tomater til på et ristet stykke brød (æg har masser af proteiner)

Formiddag : et stykke knækbrød med mager ost

Middag : rugbrød med magert pålæg lidt agurker og tomater til eller en god gang salat med kylling eller skinke

Eftermiddag : yoghurt med lav sukkerindhold

Aftensmad : masser af kød!!!! Kylling, svine eller oksekød og hvis jeg spiser pasta, ris eller kartofler så KUN hvad der svarer til en håndfuld

Til aften : knækbrød eller en masse grønt.....

Men husk Hvidt brød er virkelig også en stor synder på den front så prøv så vidt muligt at undgå det også....

Tusind tak !

Jeg bryder mig ikk om tomater så kan man evt ændre det til boet squash ? Og spiser du det hver morgen ?

Jeg er ikk så inde i alt det med magret og såen . Hvilken pålæg er det ? Undskyld men skal virkelig have skæret tingene ud i pap

Anmeld

16. januar 2013

booster_88

Jeg er for nyligt startet på kost omlægning,  jeg har til en start valgt at fjerne de største syndere, så som cola og hygge slik om aftenen.

Dog holder jeg ved at er vi i byen, eller får gæster må jeg gerne synde, det koster bare tyve ekstra mave bøjninger næste morgen og ti ekstra ryg bøjninger. Jeg tager i øvrigt halvtres mave bøjninger og tredive ryg bøjninger hver morgen.

Derudover har jeg fjernet alt der hedder ris og pasta, og erstattet det med en masse masse grøntsager, og det kan man sagtens variere i dag for dag. Så det behøves ikke gå hen at blive kedeligt.

Så erstatter jeg sovs med en hj. dressing lavet af creme fraiche tyndet op med lidt vand og jeg foretrækker hvidløg i, og div, krydderier, men man ka faktisk bruge det man vil. Igen nogen gange tillader jeg mig at synde, men det koster næste morgen, det kan man jo gøre op med sig selv. Og ellers er suppe et kæmpe hit herhjemme i øjeblikket, hvert fald for mig

Hvad middagsmad angår, variere jeg lidt i det, nogen gang er det rugbrød med en form for pålæg, og grønt til, og så tillader jeg mig den luksus, at må bruge en ske fuld mayonaise hvis det er tun eksempelvis, eller også tager jeg en fedt fattig dresing og bruger.

Ellers kan det også være et knækbrød, igen med en form for pålæg, og en masse grønt. Ellers hvis der er rester fra aftenen før, tager jeg nogen gange det.

Så kommer vi til morgenmaden, der variere jeg lidt i mellem, ymer med lidt honning rørt i, og så en fiberholdig musli blanding og i den stil, og så gerne med en frisk banan blandet i, og rosiner. Og måske en gulerod, eller æble oven på.

Ellers spiser jeg en frisk bagt bolle, ( det laver jeg hver morgen til drengene.) Og så gulerod, frugt og lign til.

Det er det jeg pt har spist om morgen, men som tidligere nævnt æg og bacon, det er også med på min liste.

Mellem måltider der spiser jeg gerne noget grønt, en halv bolle, frugt evt. lidt ymer og i den stil. Og så drikker jeg vand til alle mine måltider, og i løbet af dagen drikker jeg the, og i stedet for hvis sukker bruger jeg, brun rør sukker og så kun en te ske.

Det lyder måske kedeligt, men det behøves det slet ikke være, der gået helt sport i den fr mig, for jeg skal hele tiden tænke kreativt omkring min mad, og det er super hyggeligt faktisk.

Jeg kan opmuntre dig med at her efter 14 dage, så kan min mand mærke at "bolle" håndtagene er blevet mindre, og med et godt øje kan det ses, og jeg føler mig friskere og lettere og min hud er ved at blive pæn, jeg har ikke så mange urenheder som før. Og det er bare skønt Pøj pøj med det

Anmeld

16. januar 2013

sandramor

MarleneOlsen skriver:

Tusind tak !

Jeg bryder mig ikk om tomater så kan man evt ændre det til boet squash ? Og spiser du det hver morgen ?

Jeg er ikk så inde i alt det med magret og såen . Hvilken pålæg er det ? Undskyld men skal virkelig have skæret tingene ud i pap

Ork ja det kan du sagtens :-)
Neej ellers spiser jeg et stykke rugbrød med ost eller mørk pålægschokolade ( mørk chokolade er tilladt at spise ) du kan også lave andre former for æg... Blødkogt æg... Omelet eller hvad man ellers sys.....

Du skal ikke undskylde :-) spørg så meget du vil :-)

Jamen røget filet er noget af det mest magre pålæg der fåes... Mager ost altså den der hedder 30+ istedet for 45+
Men faktisk så er det tit nemmere hvis man feks bruger den der Shape up der tæller dine kalorier for så kan du stort ser spise som du plejer bare mindre mængder...
Jeg skal feks for at tabe 0,7 kg om ugen indtage 1317 kalorier om dagen... Så er der sådan der kan scanne strejkoderne på dine madvarer.... Så skriver du det enten i stk eller gram og så regner den selv ud hvor mange kalorier det er... Og sådan gør man ved hvert måltid man indtager... KAn godt virke lidt træls j starten men man finder lynhurtig ud af at gøre det til en vane... Og så kan du hele tiden følge med i hvor meget du har indtaget og om du evt har "råd" til feks et stykke kage om aftenen... Den gør ihvertfald at det hele ikke blir så trist og at man ikk kører sur i det.....

Anmeld

16. januar 2013

sandramor

Og hvis du feks har dyrket en times styrketræning så kan du indtaste det og så trækker den så de kalorier fra som du har forbrændt på træningen....

Anmeld

16. januar 2013

sandramor skriver:

Ork ja det kan du sagtens :-)
Neej ellers spiser jeg et stykke rugbrød med ost eller mørk pålægschokolade ( mørk chokolade er tilladt at spise ) du kan også lave andre former for æg... Blødkogt æg... Omelet eller hvad man ellers sys.....

Du skal ikke undskylde :-) spørg så meget du vil :-)

Jamen røget filet er noget af det mest magre pålæg der fåes... Mager ost altså den der hedder 30+ istedet for 45+
Men faktisk så er det tit nemmere hvis man feks bruger den der Shape up der tæller dine kalorier for så kan du stort ser spise som du plejer bare mindre mængder...
Jeg skal feks for at tabe 0,7 kg om ugen indtage 1317 kalorier om dagen... Så er der sådan der kan scanne strejkoderne på dine madvarer.... Så skriver du det enten i stk eller gram og så regner den selv ud hvor mange kalorier det er... Og sådan gør man ved hvert måltid man indtager... KAn godt virke lidt træls j starten men man finder lynhurtig ud af at gøre det til en vane... Og så kan du hele tiden følge med i hvor meget du har indtaget og om du evt har "råd" til feks et stykke kage om aftenen... Den gør ihvertfald at det hele ikke blir så trist og at man ikk kører sur i det.....

Har hentet den app . Men jeg kan ikk finde ud af den har hentet den gratis version .. Håber hvertfald det er den kan ikk helt finde ud af hva jeg gør forkert den Siger jeg skal have 5000 et og andet ..

Anmeld

16. januar 2013

sandramor

Hmm det lyder mærkeligt.. Det er også den gratis jeg har....

Hvis du skriver din højde og din vægt ind... Og dit ønskede vægt tab forslår den så ikke et lavere antal kalorier???
Kan du ikke selv rette i kalorierne??

Anmeld

16. januar 2013

sandramor skriver:

Hmm det lyder mærkeligt.. Det er også den gratis jeg har....

Hvis du skriver din højde og din vægt ind... Og dit ønskede vægt tab forslår den så ikke et lavere antal kalorier???
Kan du ikke selv rette i kalorierne??

Den bliver ved med at sige at 5000 er for lidt g jeg skal have mere ?? Og nu kan jeg ikk ændre i det

Anmeld

16. januar 2013

sandramor

Kan se du har samme højde som mig og vil tabe dig omkring 10 kg.. Så skal du skrive dit slutmål ind og hvor meget du vil tabe dig om ugen... Og derud fra skulle den gerne komme med et kalorie antal....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.