Tvivl om termin?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.933 visninger
30 svar
0 synes godt om
16. januar 2013

Christina89

Jeg har været hos min egen læge i dag for at få bekræftet, at jeg virkelig er gravid (har prøvet længe, så har svært ved at tro på det...) Men min læge vil hverken tage en graviditetstest, da han siger, at hvis min har været positiv herhjemme, så er den god nok. Fair nok.. Da jeg har haft en meget svingende cyklus lige siden p-pillestop i november 2011 (alt mellem 22-46 dage) er jeg ikke helt sikker på, hvor langt jeg er henne - havde sidst menstruation den 26/11-12. Ifølge terminsberegner er jeg 4+5 i dag, men min læge siger, at jeg skal tælle fra sidste første menstruationsdag, så jeg er omkring 7+2 eller sådan noget, men jeg tror altså bare ikke, at jeg er så langt men derimod blot har haft sen ægløsning... Er SÅ forvirret lige nu og ved slet ikke, hvad jeg skal regne med

Nogle der har prøvet noget lignende eller bare har et godt råd? Der er jo væsentlig forskel på, om jeg er 4+5 eller 7+2!!! Og jeg ved godt, at man finder ud af det til nf men alligevel  Lidt træls situation!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2013

Christina89

Glemte at sige, at jeg de sidste tre gange har haft en cyklus på 46 dage..

Anmeld

16. januar 2013

livhemdrup

Christina89 skriver:

Jeg har været hos min egen læge i dag for at få bekræftet, at jeg virkelig er gravid (har prøvet længe, så har svært ved at tro på det...) Men min læge vil hverken tage en graviditetstest, da han siger, at hvis min har været positiv herhjemme, så er den god nok. Fair nok.. Da jeg har haft en meget svingende cyklus lige siden p-pillestop i november 2011 (alt mellem 22-46 dage) er jeg ikke helt sikker på, hvor langt jeg er henne - havde sidst menstruation den 26/11-12. Ifølge terminsberegner er jeg 4+5 i dag, men min læge siger, at jeg skal tælle fra sidste første menstruationsdag, så jeg er omkring 7+2 eller sådan noget, men jeg tror altså bare ikke, at jeg er så langt men derimod blot har haft sen ægløsning... Er SÅ forvirret lige nu og ved slet ikke, hvad jeg skal regne med

Nogle der har prøvet noget lignende eller bare har et godt råd? Der er jo væsentlig forskel på, om jeg er 4+5 eller 7+2!!! Og jeg ved godt, at man finder ud af det til nf men alligevel  Lidt træls situation!!

Jeg ville hvis jeg var dig selv betale mig fra en tidlig scanning så du får vished. 

Anmeld

16. januar 2013

M (:

Christina89 skriver:

Ville din læge ikke henvise dig til en terminsskanning?

Om ikke andet ville jeg enten selv betale for en terminsskanning, eller også ville jeg booke NF efter den tidligste termin (som jo nok er den mindst sandsynlige) for at undgå at risikere at komme for sent til NF-skanning.. 

Tillykke med den lille spire i maven (:

Anmeld

16. januar 2013

Rikke _ Mor til Ida <3

Sidste mens første dag er den 26/11, eller hvordan?

Anmeld

16. januar 2013

Karina84

M (: skriver:

Om ikke andet ville jeg enten selv betale for en terminsskanning, eller også ville jeg booke NF efter den tidligste termin (som jo nok er den mindst sandsynlige) for at undgå at risikere at komme for sent til NF-skanning.. 

Ved begge mine graviditeter er jeg blevet henvist af min læge til en terminsscanning uden problemer. Havde ogsaa svingende cyklus og jeg kunne mærke paa min læge at var der bare den mindste tvivl, saa ville hun sende mig afsted 

Anmeld

16. januar 2013

bettelh

jeg kender ikk lige så meget til det der men jeg havde meget svært ved og blive gravid og min læge tog os fejl

Anmeld

16. januar 2013

M (:

Karina84 skriver:

Ved begge mine graviditeter er jeg blevet henvist af min læge til en terminsscanning uden problemer. Havde ogsaa svingende cyklus og jeg kunne mærke paa min læge at var der bare den mindste tvivl, saa ville hun sende mig afsted 

Det samme ville være tilfældet med min læge - better safe than sorry.. Min cyklus var dog rimelig regelmæssig (plus minus maks én uge, og oftest 30 dage), så her var det ikke relevant.. 

Anmeld

16. januar 2013

M (:

Dobbelt. (:

Anmeld

16. januar 2013

Christina89

M (: skriver:

Nej, han vil hellere se mig i næste uge til de første graviditetsprøver med GU, blodprøver, vandrejournal m.m., men jeg synes bare, at det er ret tidligt at lave det, hvis det viser sig, at jeg kun er 4+5

Hvor langt skal man være henne for at kunne se noget ved en terminsskanning?

Tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.