Brystbetændelse inden fødslen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.029 visninger
22 svar
0 synes godt om
16. januar 2013

Miss Church

Kan man få det? 

Jeg har haft råmælk i brysterne i de sidste godt 3 måneder. Nogle dage har der været mere end andre, men jeg bliver nødt til at gå med ammeindlæg hver dag. 

Nu har jeg fået MEGA ondt i mit ene bryst  Det er sådan en sviende, brændende fornemmelse. Av av... Hvad tror i at det kan være? 
Jeg har masseret det godt under bruseren og nu fosser det ud med mælk 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2013

Lullaby

Miss Church skriver:

Kan man få det? 

Jeg har haft råmælk i brysterne i de sidste godt 3 måneder. Nogle dage har der været mere end andre, men jeg bliver nødt til at gå med ammeindlæg hver dag. 

Nu har jeg fået MEGA ondt i mit ene bryst  Det er sådan en sviende, brændende fornemmelse. Av av... Hvad tror i at det kan være? 

Det kan være nedløbsrefleksen. Det kan godt gøre nas i brysterne

Anmeld

16. januar 2013

Miss Church

Lullaby skriver:

Det kan være nedløbsrefleksen. Det kan godt gøre nas i brysterne

Jeg ved det ikke  Men F**K det gør ondt! Måske jeg lige skulle google nedløbsrefleks

Anmeld

16. januar 2013

ano14316

Miss Church skriver:

Jeg ved det ikke  Men F**K det gør ondt! Måske jeg lige skulle google nedløbsrefleks

Har du feber?

Anmeld

16. januar 2013

Miss Church

ano14316 skriver:

Har du feber?

Nej det har jeg nemlig ikke. Men holder hvert fald øje med om jeg får det. Håber godt nok at det ikke er det. Ved slet ikke om man kan få det nu.. 

Det er mest fordi at det brænder, at jeg kom til at tænke på om det kunne være det

Anmeld

16. januar 2013

M (:

Miss Church skriver:

Nej det har jeg nemlig ikke. Men holder hvert fald øje med om jeg får det. Håber godt nok at det ikke er det. Ved slet ikke om man kan få det nu.. 

Det er mest fordi at det brænder, at jeg kom til at tænke på om det kunne være det

Har spurgt min mor (har ammet 5 børn), som har døjet meget med brystbetændelse, og hun siger, at man får det som om man har influenza og derudover får ømme (og betændte) bryster med knuder i..

Hun tror ikke, at det er brystbetændelse (og har aldrig hørt om nogen, der fik det inden fødslen), men hun synes, at du skal kontakte din læge imorgen.. 

God bedring! 

Anmeld

16. januar 2013

Miss Church

M (: skriver:

Har spurgt min mor (har ammet 5 børn), som har døjet meget med brystbetændelse, og hun siger, at man får det som om man har influenza og derudover får ømme (og betændte) bryster med knuder i..

Hun tror ikke, at det er brystbetændelse (og har aldrig hørt om nogen, der fik det inden fødslen), men hun synes, at du skal kontakte din læge imorgen.. 

God bedring! 

Arg hvor er du sød at du spørger din mor! Tak skal du have! Hun må da om nogen vide det så. Jeg har nemlig heller ikke hørt om tilfælde, hvor det er kommet inden. Det komme vel også fordi brystet ikke tømmes ordentligt? 

Jeg har det ikke skidt eller noget som helst andet end at det gør ondt, så  for at det går over igen. 

Mange tak

Anmeld

16. januar 2013

Miss BananaHammock

Puh det lyder ikke sjovt.

Jeg har ikke haft nogen brændende fornemmelse de to gange jeg nu er blevet angrebet af brystbetændelse, og jeg har både haft det pga. mælkeophobning og stafylokokker. Det er mere sådan en strammende følelse og ømhed som ved et blåtmærke. Men ja jeg var ikke i tvivl anden gang for det er så tydeligt med symptomerne. Starter med ømhed i musklerne i hele kroppen, så kulderystelser og feber.

Men jeg ville nok også kontakte lægen. Husk at når du går med indlæg, så bliver der dannet et dejligt varmt og fugtigt miljø som giver godt miljø til baktierier. Så skift dem tit og kan du lufte babserne så gør det!

Anmeld

16. januar 2013

M (:

Arg hvor er du sød at du spørger din mor! Tak skal du have! Hun må da om nogen vide det så. Jeg har nemlig heller ikke hørt om tilfælde, hvor det er kommet inden. Det komme vel også fordi brystet ikke tømmes ordentligt? 

Jeg har det ikke skidt eller noget som helst andet end at det gør ondt, så  for at det går over igen. 

Mange tak

Haha, det var da så lidt - og hun var lige ved hånden, så kunne du da ligeså godt få lidt personlige erfaringer med.. Dem får man jo sjældent gennem dr. Google..

Jo, brystbetændelse skyldes som regel at man ikke får tømt ordentligt ud, at man går med fugtige ammeindlæg eller at ens bh strammer..

Ja, vi må da håbe, at det "bare" er lidt ømhed, og den bedste kur er nok at massere knuderne under den varme bruser, som du jo allerede gør, evt. malke ud i et døgn (så skulle symptomerne gerne aftage - brystbetændelse eller ej) og sørge for at have rene og tørre ammeindlæg i bh'en - min mor anbefaler, at man lufttører frem for brug af ammeindlæg, meeeeen, det er jo ikke muligt at gå rundt med bare lyttehjerter hele dagen..

Anmeld

16. januar 2013

christina92

Miss Church skriver:

Kan man få det? 

Det døjede jeg også med de sidste par måneder inden jeg fødte

AV!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.