Bredbåndsudbyder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.047 visninger
11 svar
0 synes godt om
16. januar 2013

piadas

Jeg har brug for hjælp!

Vi har lige nu bredbånd fra Fullrate, men forbindelsen rækker kun i ca. halvdelen af huset. Jeg kontaktede Fullrate, da vi synes, det er træls, at man mister forbindelsen konstant, når man sidder i sofaen eller tager ipad'en med ind i soveværelset.

Svaret var, at de desværre ikke havde en bedre router end vores nuværende, og at en del døjede med det problem, så vi skulle ud at investere i en stærkere router selv, som skulle kobles til den anden. Det synes vi jo ikke kan være rigtigt - at vi betaler for noget og kun får det halvt!

Derfor snakker vi om at skifte udbyder, men inden vi vælger en anden, vil vi gerne være sikre på, at vi vælger en, hvor vi ikke får det samme problem.

Vores hus er 188 m2 og aflangt, så der er vel 25 m fra soveværelset til bryggerset, hvor routeren er installeret.

Vi bor i en lille by med 3000 indbyggere, så der er hverken kabel eller adgang til f.eks. Stofanet, for så var vi helt sikkert hoppet på det!

Hvad har I andre med forholdsvis store boliger?

På forhånd tak for hjælpen!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2013

piadas

Slet ingen der bor i et større hus og har bredbånd?

Anmeld

16. januar 2013

Filuca

piadas skriver:

Slet ingen der bor i et større hus og har bredbånd?

Vi har bredbånd ved TDC og bor i et hus på næsten 400 kvm i 3 etager. Her rækker den trådløse router over hele huset - og endda helt ud i garagen og indkørslen, så det kan vi ikke klage over.

Dog vil jeg sige, at vi har en 20 mbit-forbindelse, men synes slet ikke det er hurtigt - vil nærmere sige det svarer til en 10 mbit. Har ikke gidet klage over det, fordi de jo skriver noget om, at noget af hastigheden kan gå tabt, men synes det er lidt ærgerligt, når vi nu betaler for de 20 mbit.

Anmeld

16. januar 2013

Noahmor

piadas skriver:

Jeg har brug for hjælp!

Vi har lige nu bredbånd fra Fullrate, men forbindelsen rækker kun i ca. halvdelen af huset. Jeg kontaktede Fullrate, da vi synes, det er træls, at man mister forbindelsen konstant, når man sidder i sofaen eller tager ipad'en med ind i soveværelset.

Svaret var, at de desværre ikke havde en bedre router end vores nuværende, og at en del døjede med det problem, så vi skulle ud at investere i en stærkere router selv, som skulle kobles til den anden. Det synes vi jo ikke kan være rigtigt - at vi betaler for noget og kun får det halvt!

Derfor snakker vi om at skifte udbyder, men inden vi vælger en anden, vil vi gerne være sikre på, at vi vælger en, hvor vi ikke får det samme problem.

Vores hus er 188 m2 og aflangt, så der er vel 25 m fra soveværelset til bryggerset, hvor routeren er installeret.

Vi bor i en lille by med 3000 indbyggere, så der er hverken kabel eller adgang til f.eks. Stofanet, for så var vi helt sikkert hoppet på det!

Vi har ca. 200 km2 og vi har Yousee. Det fungerer udemærket i hele huset. 

Anmeld

16. januar 2013

piadas

Filuca skriver:

Vi har bredbånd ved TDC og bor i et hus på næsten 400 kvm i 3 etager. Her rækker den trådløse router over hele huset - og endda helt ud i garagen og indkørslen, så det kan vi ikke klage over.

Dog vil jeg sige, at vi har en 20 mbit-forbindelse, men synes slet ikke det er hurtigt - vil nærmere sige det svarer til en 10 mbit. Har ikke gidet klage over det, fordi de jo skriver noget om, at noget af hastigheden kan gå tabt, men synes det er lidt ærgerligt, når vi nu betaler for de 20 mbit.

Det kunne da godt lyde som om, at vi skal have fat i TDC! 

Jeg synes, at det der med hastigheden, det kan man aldrig rigtig regne med...man får aldrig helt, hvad man egentlig betaler for. Det er heller ikke helt så vigtigt - bare det virker!

Tak for dit svar!

Anmeld

16. januar 2013

piadas

Noahmor skriver:

Vi har ca. 200 km2 og vi har Yousee. Det fungerer udemærket i hele huset. 

Yousee er det ikke kabel? Det har vi nemlig ikke adgang til...

Anmeld

16. januar 2013

sne190810

Jeg har Yousee, bor dog ikke så stort som jer tværtimod. Dog har mine forældre i 3 etagers hus med have, og der er dækning alle steder.

De har også Yousee.

Men jeg må ærligt blondine-indrømme at jeg ikke ved om det er kabel (tror jeg nu det er) eller om man også kan få det uden at ha kabel

Anmeld

17. januar 2013

helle85

piadas skriver:

Jeg har brug for hjælp!

vi har home trio fra tdc det er både tv og internet, det gå i gennem telefon stikket.

jeg ved dog ikke om de virker i så stort et hus. men vi har ikke haft nogen problemer med det nå vi bruger den bærbar

Anmeld

17. januar 2013

**Ønskebabyen

piadas skriver:

Jeg har brug for hjælp!

For det første, så er der INGEN udbydere der garantere hastigheden af internettet trådløst. For det andet, er det måske også meget nok at tro du vil have lige godt signal over det hele, i så stort et hus!

Bor du et sted hvor du kan på Waoo? De har hastigheder der hedder 15/15, 30/30, 40/40 osv. Det er garanteret hastighed, hvis du køre med kabel. Og deres router er fin. Men igen, vil ingen garantere dig at det vil virke bedre end det du har nu! Det hele afhænger af hvor mange forstyrrende elementer du har i dit hus, som kan/vil gå ind og forstyre det trådløse netværk. Sådan er det i alle hjem/huse. Nogle har nemmere ved at køre trådløst end andre.

Mvh hende der arbejder med sådan noget til daglig.

Anmeld

17. januar 2013

**Ønskebabyen

Filuca skriver:

Du har ret, det er mega ærgeligt at betale for noget man i realiteten ikke har. Men på den anden side, vil du også have den hastighed hvis du køre med kabel INGEN udbydere kan garantere hastigheden når man køre trådløst

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.