fryse kagebunde ned inden brug

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.663 visninger
17 svar
0 synes godt om
15. januar 2013

Malli

Ja, som overskriften siger, kan det lade sig gøre at lave kagebundene, dele dem i 3 og fryse dem ned.
Jeg skal lave en barnedåbskage til min datters dåb den 26 januar, men der er rigeligt at se til, så ville jeg kunne bage kagebundene i morgen, og så fryse dem ned?
Hvis ja hvor lang tid før skal de så tages op, og skal de tø op ved stuetemp, eller i køleskab?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2013

Den lykkelige

Ja SAGTENS! Gør jeg faktisk altid  Jeg tager dem op aftenen inden og lægge ri køleskab.. 

Anmeld

15. januar 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeps det ka du sagtens, bare husk at ligge et stykke bageparpir i mellem hvert lag. Sådan har jeg gjort uden problemer. Vh stine

Anmeld

15. januar 2013

Malli

Den lykkelige skriver:

Ja SAGTENS! Gør jeg faktisk altid  Jeg tager dem op aftenen inden og lægge ri køleskab.. 

1000 tak for hurtigt svar. Så smider du bare bundene i fryseren, når de er bagt, afkølet og delt? og så tager dem op dagen før de skal fyldes med div mousser?

Anmeld

15. januar 2013

Malli

StineW79 skriver:

Jeps det ka du sagtens, bare husk at ligge et stykke bageparpir i mellem hvert lag. Sådan har jeg gjort uden problemer. Vh stine

Århh godt du sagde det med bagepapiret skal bundene bare fryses i fryseposer ( så skal jeg ud og ha nogle store nogle)

Anmeld

15. januar 2013

Den lykkelige

Malli skriver:

1000 tak for hurtigt svar. Så smider du bare bundene i fryseren, når de er bagt, afkølet og delt? og så tager dem op dagen før de skal fyldes med div mousser?

Ja lige præcis og var så lidt..  Men ja husk at dele dem inden  gør det meget nemmere..  nogle gange tager jeg dem også op tidlig morgen også er de klar tidlig formiddag.. så ligger jeg dem bare sammen når de ikke er fuldt optøede.. 

Anmeld

15. januar 2013

Den lykkelige

Nå ja endelig husk bagepapir, film eller staniol.. som en anden skriver..  meget vigtig  altså mellem lag.. 

Anmeld

15. januar 2013

Malli

Den lykkelige skriver:

Ja lige præcis og var så lidt..  Men ja husk at dele dem inden  gør det meget nemmere..  nogle gange tager jeg dem også op tidlig morgen også er de klar tidlig formiddag.. så ligger jeg dem bare sammen når de ikke er fuldt optøede.. 

Så vil jeg fluks bage bundene i morgen. Hvad fryser du dem i? - bare alm fryseposer?

Jeg husker at lægge noget imellem bundene. tak!

Anmeld

15. januar 2013

Den lykkelige

Malli skriver:

Så vil jeg fluks bage bundene i morgen. Hvad fryser du dem i? - bare alm fryseposer?

Jeg husker at lægge noget imellem bundene. tak!

Nej jeg ligger bagepapir mellem lagene også staniol godt omkring det så det ikke får "frost" 

Anmeld

15. januar 2013

Malli

Den lykkelige skriver:

Nej jeg ligger bagepapir mellem lagene også staniol godt omkring det så det ikke får "frost" 

SMART! - Sidder nemlig og så og tænker at jeg ikke lige tror en frysepose kan komme omkring, uden at det hele knækker..

ihhh hvor er det dejligt ed hurtige råd og tips og tricks

Nu du er så klog på området, vil jeg lige høre dig om din erfaring med opsmøringer. er der nogle frostings/smørcremer der er bedre og nemmere at arbejde med end andre. ( det skal være en hvid kage, så chokolade frostings/smørcremer duer ikke) ;(

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.