Hvad tabte du dig på? (motion vs kost)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hva har du prøvet og hvad virkede?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.274 visninger
19 svar
0 synes godt om
15. januar 2013

Giraffen

Nu blir jeg nødt til at få stillet min nysgerrighed så jeg prøver lige med sådan en lille afstemning

Afstemningen er VÆLDIG lang (har prøvet at få alle muligheder med)

sæt gerne  flere krydser (hvad du har prøvet tidligere og hvad du gør nu)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2013

Hullabullabulla

Giraffen skriver:

Nu blir jeg nødt til at få stillet min nysgerrighed så jeg prøver lige med sådan en lille afstemning

Jeg har vidst prøvet ALLE typer af slankekure uden virkning... Og dog:

For 10 år siden vejede jeg nok ca 20 kg for meget. Det er ikke sjovt når man er teenager så til lægen med mig.. Jeg fik slankepille (letigen)  og gik 5 km hver dag med min hund efter skole.. Tabte mig 25 kg og var overstolt til min konfirmation..

I 2003 da jeg lærte min kæreste at kende gik det den forkerte vej.. Start 2012 skulle det være slut - ned med portionstørrelse og generelt tænke sig lidt mere om - 10 kg forsvandt på 3 måneder - de er dog desværre kommet på igen i graviditeten

Der er INGEN tvivl om at jeg sagtens kan tabe mig men det kræver virkelig at man tænker sig om.. Når jeg har født kommer jeg tilbage på madlog og forsøger igen

Anmeld

15. januar 2013

M (:

Giraffen skriver:

Jeg har tabt mig vha. kost og motion og holdte vægten indtil jeg blev gravid..

Anmeld

15. januar 2013

Kloster

Jeg startede med at løbe fast, da jeg stoppede med at ryge og tabte mig ikke et eneste gram.

Det var først da jeg begyndte at tælle kcal, jeg fik held af, at komme af med kiloene og kæmper stadig.

Motionen er for mig meget meget vigtig. Savner det skrækkeligt, hvis der går mere end 2 dage imellem, men også vigtigt, at det ikke er en sur pligt ell en besættelse for mig. Det er meget lyststyret for mig.

Jeg føler stor velvære, når jeg dyrker motion og følelsen vare nærmest et døgn. Så motion hver 2. - 3. dag er for mig velvære. Jeg prioritere mit motion meget højt, da jeg lader total op her.

Jeg både løber, cykler og går. Bare jeg kan mærke at pulsen dunker afsted. Jeg kan slet slet ikke forestille mig et liv uden motion. Og jeg startede altså først i januar 2010.

Jeg vil hellere være småbuttet og dyrke fast motion, end jeg vil være tynd og ingen motion få. Jeg mangler pt 4 kg for at nå mit mål, men når jeg når mit mål, vil jeg stadig dyrke masser af motion og konkurrere med mig selv

Ergo - jeg taber mig intet på motion. Jeg skal have maden med mig...

Anmeld

15. januar 2013

Clisolka

Jeg fik konstateret sukkersyge i maj måned, så jeg har fået nogle piller mod mit blodsukker og de har bl.a. også har hjulpet mig med at tabe mig. 

Jeg har kombineret piller og kosten - motion i et fitnesscenter kan jeg ikke, da jeg mangler maaaaaange timer i døgnet, hvis det skulle kunne lade sig gøre, men jeg tænker da stadig over motionen dagligt f.eks. gå op af trapper i stedet for elevatoren osv. 

Jeg har indtil videre tabt 25 kg siden jeg fødte min datter i okt. 10 - de sidste 20 kg er røget siden sep. 11 

Anmeld

15. januar 2013

Københavnermor

Jeg har 2 gange tabt mig omkring 10 kg KUN ved hjælp af kosten.. Men det er langsomt røget på igen begge gange.

Så har i en del år haft en jojo-vægt på mellem 59-70 kg.

Da jeg blev gravid med min datter havde jeg LÆNGE siddet fast oppe ved de 68-70 kg. Og i graviditeten tog jeg så på op til omkring 92+ kg.

Efter jeg havde født og i månederne derefter tabte jeg mig ned til ca. 75 kg og så sad resten bare FAST! Gik så fra august til oktober hos en personlig træner og kostvejleder! Det var fantastisk! Fik både massere af motion og den rigtige kost og min krop blev det flotteste jeg husker den har været (trods masser af strækmærker), så det var Super! Siden har jeg holdt godt ved mine nye vaner og min vægt ligger fuldstændig fast nu mellem 64-65 kg, helt perfekt!

Nu er jeg så gravid igen, så nu må vi se hvad vægten siger om et halvt års tid...

Anmeld

15. januar 2013

Papillon

Jeg tabte mig oprindeligt kun med kosten og kalorietælning. Et halvt år efter målvægten begyndte jeg at træne. Holdt vægten et år fra "kurens" ophør, men begyndte at tage på, da jeg begyndte at styrketræne. Nu vejer jeg 4-5 kg mere end målvægten fra dengang, men ser ikke anderledes ud, højst lidt fastere

Skulle jeg tabe mig i dag, ville jeg kombinere kost og motion. Dengang var jeg bare teenager og motion var fuldkommen uoverskueligt, specielt når man føler sig klumpet at se på...

Anmeld

15. januar 2013

Giraffen

Indtil videre ser det ud til at en klar vinder er  kombination af kost og motion

Det er jo godt at se

Anmeld

15. januar 2013

Victoria2013

Jeg er ikke ved at tabe mig for tiden, da jeg jo er gravid 

Men jeg har været overvægtig før og formåede at tage mig sammen og tabe mig... i starten mest ved kost men især de sidste kilo var det nødvendigt at kombinere kost og motion. Jeg formåede i øvrigt at holde vægten i over 1 år, før jeg så blev gravid.

Jeg tabte mig ved at tælle kalorier vha. madlog - og når jeg engang har fået lillen og får brug for at tabe mig igen, har jeg planer om at bruge samme metode som sidst, for det er den eneste der rigtigt har virket på mig

Anmeld

15. januar 2013

Giraffen

Britt88 skriver:

Jeg har vidst prøvet ALLE typer af slankekure uden virkning... Og dog:

For 10 år siden vejede jeg nok ca 20 kg for meget. Det er ikke sjovt når man er teenager så til lægen med mig.. Jeg fik slankepille (letigen)  og gik 5 km hver dag med min hund efter skole.. Tabte mig 25 kg og var overstolt til min konfirmation..

I 2003 da jeg lærte min kæreste at kende gik det den forkerte vej.. Start 2012 skulle det være slut - ned med portionstørrelse og generelt tænke sig lidt mere om - 10 kg forsvandt på 3 måneder - de er dog desværre kommet på igen i graviditeten

Der er INGEN tvivl om at jeg sagtens kan tabe mig men det kræver virkelig at man tænker sig om.. Når jeg har født kommer jeg tilbage på madlog og forsøger igen

jeg tror også rigtig mange menneskers problemer med mad er når man spiser med følelserne og ikke med sulten/kroppen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.