2 katte med forskelligt mad, hvordan klare man den???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.240 visninger
14 svar
2 synes godt om
15. januar 2013

helle85

vi har 2 katte hvor den ene er 9 mdr og som blev i kastreret september og den anden er en hun kat på 7mdr

han katten er meget stor, og vi har købt noget katte mad til kastreret katte, men tænker om vi kun skal give den det som der stå på posen eller om vi skal fylde skålen op som vi plejer??

men vi har jo også hun katten som stadig få killinge foder, hvor skålen plejer at stå hele dagen

men vi kan jo ikke så godt holde kattene fra hinandes mad skål, så hvordan gør i andre hvis i har 2 katte der skal have forskelligt foder

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2013

B&J

Acana deres fodder er fra killing til senior og det er fodder man også må give dem når de har fået en kappet deres mandelige eller kvindelig organer så der kan de spise af samme skål uden problemer...

Anmeld

15. januar 2013

Nessie

Vi gav i en periode min gamle kat killingefoder ved siden af det normale mad, fordi han var blevet meget tynd.
Vi havde bare en skål med låg stående ved sofaen, og hver gang han var i nærheden blev han tilbudt det.

Ved ikke om det kan være en løsning, men ellers kan du prøve at ringe til dyrlægen og høre hvad de anbefaler

Anmeld

15. januar 2013

MHB

Jeg ville droppe specialfoder og i stedet give begge katte et godt kødfyldt foder, gerne kornfrit. Eks. acana, orijen eller porta 21. Det kan begge katte spise uanset om de er neutraliseret eller ej!

Og næsten alle katte har bedst af at have foder stående hele dagen så de kan spise når de er sultne  

Anmeld

16. januar 2013

helle85

B&J skriver:

Acana deres fodder er fra killing til senior og det er fodder man også må give dem når de har fået en kappet deres mandelige eller kvindelig organer så der kan de spise af samme skål uden problemer...

okay men jeg har desværrer købt 2 forskellige slags mad

Anmeld

16. januar 2013

helle85

Nessie skriver:

Vi gav i en periode min gamle kat killingefoder ved siden af det normale mad, fordi han var blevet meget tynd.
Vi havde bare en skål med låg stående ved sofaen, og hver gang han var i nærheden blev han tilbudt det.

Ved ikke om det kan være en løsning, men ellers kan du prøve at ringe til dyrlægen og høre hvad de anbefaler

det vil jeg prøve og se om det kan lade sig gører tak for hjælpen

Anmeld

16. januar 2013

helle85

MHB skriver:

Jeg ville droppe specialfoder og i stedet give begge katte et godt kødfyldt foder, gerne kornfrit. Eks. acana, orijen eller porta 21. Det kan begge katte spise uanset om de er neutraliseret eller ej!

Og næsten alle katte har bedst af at have foder stående hele dagen så de kan spise når de er sultne  

vi har desværrer købt begge slags men må huske det andet til næste gang de skal have katte mad

Anmeld

16. januar 2013

B&J

helle85 skriver:

okay men jeg har desværrer købt 2 forskellige slags mad

sælg det, eller lad dem spise det først også bagefter køb noget andet HUSK at have noget tilbage så du kan blande det med det nye... for nyt foderskift kan give dårlig mave et stykke tid men det er ikke så tit det sker

Anmeld

16. januar 2013

Peanut

Jeg har altid fodret med killingefoder til kattene var ca 1 år - efter min mening har de godt af de ekstra proteiner når de er i voksealderen - også selvom de er kastreret. Jeg ville bare lade begge slags foder stå fremme, at de tager lidt af "hinandens" foder, skader ikke. Du skal bare holde øje med kastraten ikke bliver for tyk, men det gør han nu næppe nu her mens han stadig er i voksealderen. 

Og som en anden skrev, det er bedst bare at have foderet stående fremme - bliver kastraten så en dag for tyk, så tag den derfra 

Anmeld

16. januar 2013

helle85

Peanut skriver:

Jeg har altid fodret med killingefoder til kattene var ca 1 år - efter min mening har de godt af de ekstra proteiner når de er i voksealderen - også selvom de er kastreret. Jeg ville bare lade begge slags foder stå fremme, at de tager lidt af "hinandens" foder, skader ikke. Du skal bare holde øje med kastraten ikke bliver for tyk, men det gør han nu næppe nu her mens han stadig er i voksealderen. 

Og som en anden skrev, det er bedst bare at have foderet stående fremme - bliver kastraten så en dag for tyk, så tag den derfra 

normal plejer jeg oså at give dem killinge foder til de er et år men vores han kat er rimlig stor i for vejen det var derfor jeg ville give ham det foder

men det kunne godt værer at vi skulle stille de begge 2 frem også kigge på det hvis han begynder at tage meget på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.