at tabe sig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

249 visninger
3 svar
0 synes godt om
15. januar 2013

henh01

Undskyld at jeg spammer Jer med spørgsmål om vægt ifm graviditeten

Sagen er den at jeg i tirsdag fik besked på at jeg muligvis var en af de få der havde en skjult graviditetssukkersyge - skal først til samtale igen d 7/3, men der er jo MANGE spørgsmål der flyver rundt i mit hovedet

Jeg er startet på en kostomlægning der hedder nul sukker (argh meget mindre sukker), nul stivelse osv. Jeg har tabt mig ca 1 kg på denne uge. Jeg vejer ca 10 kg for meget i forvejen og tænker derfor at det ene kg der er røget nok ikke har den store betydning for lillepigens trivsel.
Alligevel bliver jeg nysgerrig på hvormeget der egentlig er ligitimt at tabe - når det gøres via sundere kost og mere motion?

Det er selvfølgelig noget af det jeg vil tale med lægen på sygehuset om, men der er jo længe til endnu. Jeg vejer stadig 1,5 kg mere end før jeg blev gravid (er 21+1)

Nogen der har tabt sig i graviditeten som har lidt råd?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2013

Chili-mor

jeg tror at så længe du taber dig fordi du har omlagt din kost og dine vaner, ja så gør det vel ikke noget at tabe sig, når man har lidt ekstra at tage af...

så længe du ikke sulter dig selv og får den næring du skal ha, så får baby det også...

Anmeld

15. januar 2013

henh01

Chili-mor skriver:

jeg tror at så længe du taber dig fordi du har omlagt din kost og dine vaner, ja så gør det vel ikke noget at tabe sig, når man har lidt ekstra at tage af...

så længe du ikke sulter dig selv og får den næring du skal ha, så får baby det også...

Jeg er aldrig sulten i hvert fald (kun lækkersulten Men det er jo fordi man lige skal afvænnes alt det sukker)

Kunne jo være fantastisk hvis jeg kunne holde vægten sådan at når jeg havde født så havde tabt mig en 5-10 kg, meeeeeen det er jo ønsketænkning der vil noget Håber bare ikke jeg står med en 15-20 kg ekstra som skal af når jeg har født

Anmeld

15. januar 2013

Alanda

henh01 skriver:

Undskyld at jeg spammer Jer med spørgsmål om vægt ifm graviditeten

Sagen er den at jeg i tirsdag fik besked på at jeg muligvis var en af de få der havde en skjult graviditetssukkersyge - skal først til samtale igen d 7/3, men der er jo MANGE spørgsmål der flyver rundt i mit hovedet

Jeg er startet på en kostomlægning der hedder nul sukker (argh meget mindre sukker), nul stivelse osv. Jeg har tabt mig ca 1 kg på denne uge. Jeg vejer ca 10 kg for meget i forvejen og tænker derfor at det ene kg der er røget nok ikke har den store betydning for lillepigens trivsel.
Alligevel bliver jeg nysgerrig på hvormeget der egentlig er ligitimt at tabe - når det gøres via sundere kost og mere motion?

Det er selvfølgelig noget af det jeg vil tale med lægen på sygehuset om, men der er jo længe til endnu. Jeg vejer stadig 1,5 kg mere end før jeg blev gravid (er 21+1)

Nogen der har tabt sig i graviditeten som har lidt råd?

De kloger hiveder siger jo at barnet først tager al næring den skal bruge og bagefter får moren lov til at få "resterne" og som de andre skriver så længe du ikke sulter dig selv , men at det bare er omlægning af kosten .. Så tror jeg altså bare kun det er godt for dig og din graviditet  
Sundere mad og mere motion har aldrig skadet nogle har jeg ihvert fald hørt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.