Hjælp mig lige kage koner ;-) Jeres bedste kombinationer :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. januar 2013

**Ønskebabyen

Den lykkelige skriver:

Jeg skal lave kager til min datters 2 års fødselsdag.. bliver holdt i 3 arrangementer så skal lave meget.. MEN jeg er så træt af de samme kombinationer som jeg altid bruger.. nogle som vil skrive deres ynglings kombinationer? Så kan jeg få lidt ideer/inspiration 

Jeg plejer at bruge hindbærmousse og toblerone creme på lyse bunde.. Det er er hit og smager heeeeelt vildt godt!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2013

Den lykkelige

**Ønskebabyen skriver:

Jeg plejer at bruge hindbærmousse og toblerone creme på lyse bunde.. Det er er hit og smager heeeeelt vildt godt!!

Tak..  men den synes jeg bare jeg har brugt så tit og den som alle tit bruger.. søgte noget nyt spændende og anderledes.. men ja det er et hit.. men har bare serveret det så tit og nu skal der bare være noget fornyelse.. 

Anmeld

15. januar 2013

Den lykkelige

LilleLene skriver:

chokoladekage, lime mousse og hvid chokolade creme MUMS

Uh det lyder godt!  Hvilken hvis chokolade bruger du? og hvordan er blandings forhold? Den lime opskrift.. har du et link?

Anmeld

15. januar 2013

Den lykkelige

Bertemor skriver:

i vores bryllupskage havde vi choko/espresso creme, choko/cognac creme, astimousse, lakrids/choko creme, jordbær/lime mousse og passionsmousse.. Det var virkelig lækkert!

ikke at du ska lave dem alle, men det ku måske gi lidt inspiration.  

jeg har selv lavet med choko/orangekrokant marabou creme. Det er virkelig også lækkert! Og så er det også lækkert at blande lidt smag i fondanten.

Super gode forslag.. lyder spændende..  var de ALLE blandet i jeres kage??  det var da vildt mange!

Anmeld

15. januar 2013

LilleLene

Den lykkelige skriver:

Uh det lyder godt!  Hvilken hvis chokolade bruger du? og hvordan er blandings forhold? Den lime opskrift.. har du et link?

2 plader hvid smelte chokolade (det med flag på indpakningen)
½ l fløde

og så smelt chokoladen i fløden i en gryde og så på køl, og så piskes som flødeskum

Lime mousse
½ l fløde
2 dl creme fraise
2 dl yoghurt naturel
1½ dl sukker
2 tsk revet lime skal
1 dl lime saft (ca 4 lime)
6 blade husblas

Læg husblas i koldt and i 5 min og så smelt det i en gryde med lime saft + skal
pisk fløden til let skum
pisk creme fraise, yoghurt og sukker til sukkeren er opløst
rør husblasen hurtigt ned i creme fraise blandingen  og så vend det forsigtigt i flødeskummen

og så på køl i ca 8 timer

Jeg lavede det til nytår og min kærestes kamerat der er kok, sagde det var den bedste kage han nogle sinde havde fået

Anmeld

15. januar 2013

**Ønskebabyen

Den lykkelige skriver:

Tak..  men den synes jeg bare jeg har brugt så tit og den som alle tit bruger.. søgte noget nyt spændende og anderledes.. men ja det er et hit.. men har bare serveret det så tit og nu skal der bare være noget fornyelse.. 

Ja det læste jeg godt bagefter

Hvad så med en hindbærmousse, eller brug de der poser med blandede bær der hedder bærsymfoni. Og så lav en hvid chokoladecreme/mousse?
Dét ville gå super godt sammen!

Anmeld

15. januar 2013

Morgensol

Den lykkelige skriver:

Super gode forslag.. lyder spændende..  var de ALLE blandet i jeres kage??  det var da vildt mange!

Ja.. den var i 3 kager og så var der cognac og kaffe i den ene, passionsmousse og lakrids i den anden og jordbær/lime og Asti i den sidste. det var super godt.  

Anmeld

15. januar 2013

Mamalou

Den lykkelige skriver:

Tusind tak.. jo det var gode kombinationer.. har aldrig prøvet med den hvide toblerone.. kunne være en ide..  men det var mere fordi den der alm kombination mange tit bruger med lyse eller mørke bunde og jordbær/hindbær og toblerone.. den har jeg lavet så mange gange.. tænkte noget nyt anderledes.. 

Åhhh vidste slet ikke at det var så normalt. Jeg får kun den slags kager hos min lillesøster, som altid laver med hindbær og hvid toblerone

Held og lykke med jagten

Anmeld

15. januar 2013

Den lykkelige

Mamalou skriver:

Åhhh vidste slet ikke at det var så normalt. Jeg får kun den slags kager hos min lillesøster, som altid laver med hindbær og hvid toblerone

Held og lykke med jagten

Tusind tak 

Anmeld

15. januar 2013

ano14316

Den lykkelige skriver:

Jeg skal lave kager til min datters 2 års fødselsdag.. bliver holdt i 3 arrangementer så skal lave meget.. MEN jeg er så træt af de samme kombinationer som jeg altid bruger.. nogle som vil skrive deres ynglings kombinationer? Så kan jeg få lidt ideer/inspiration 

Jeg har nogengange lavet hindbærcreme og appelsinmouse, det er også godt.. 

den sidste jeg lavede var med limecreme og hindbærmuffinbunde.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.