Er lige ano, for man ved aldrig, hvem der læser med.
Jeg står lidt i et dilemma. Min mands bedste kammerat og hans kone ser vi ret ofte, ca 1 gang om ugen. Jeg har længe haft på fornemmelsen, at der var et eller andet ved mig som konen ikke kan lide, men vi har det som sådan hyggeligt sammen omend vi aldrig bliver veninder. Vi er kun sammen, når vi er sammen alle 4.
Nu har jeg så fået at vide gennem en fælles veninde vi har, at konen slet ikke bryder sig om mig. Hun kritiserer alt muligt omkring med, mit liv og min opdragelse af børnene. Selvom konen ikke er en veninde er det dog en af vores nære venner i kraft af mændenes venskab. Vi er uden tvivl det par som kammeraten og konen ser mest. Det er meget mærkeligt at sidde inde med den viden.
Dernæst skal kammeraten og konen snart holde stor fest. De har talt meget om den fest og har spurgt os meget om, hvad vi synes om både det ene og det andet i forhold til det. Nu har konen så sagt til den fælles veninde, at de regner med at invitere uden børn !! Vi har 3 små børn og har ingen til at passe dem. Dem, som normalt ville passe skal til bryllup den dag festen er. Vi har for længe siden spurgt om vi måtte tage børnene med og ja, det var bare fint. Nu hedder det sig pludseligt, at det nok bliver uden børn, da der er så mange små børn. Det skal lige siges, at vi er de eneste de kender med små børn, alle andre børn er 12 + .....
Jeg kan mærke at situationen påvirker min mand, som jeg er meget glad for sin kammerat, men hvis festen bliver uden børn, virker det på mig som om det er en afvisning af os og vores deltagelse. Konen VED at de eneste der står tilrådighed til at passe ikke kan den dag. Vi har ingen familie eller andre nære venner som ville gide passe børnene.
Skal jeg bare lade som ingenting ? Jeg gider heller ikke rigitgt tage en konflikt, da det jo mest er mandens venner, men det er bare så ubehageligt at skulle være sammen med dem ofte og så vide, at de ikke kan lide mig .....
Er sgu lidt ked af situationen
Anmeld