Nykøbing F. barselsafdeling?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.401 visninger
25 svar
0 synes godt om
13. januar 2013

Bertris

Nu er det sådan at kæresten og jeg blev enige om at flytte til Nykøbing F. her til februar i stedet for sommeren '14, så vi kunne få flytningen overstået inden baby kommer, vi får lejligheden fra starten af februar af, og har termin d. 18. marts, så indtil videre har mit graviditets forløb forgået i Sønderborg hvor vi bor indtil vi har flytningen overstået  

Men har lidt spørgsmål omkring hvordan jeres oplevelser har været med fødsel og de efterfølgende dage på Nykæbing F. sygehus? 

og et andet mere interessant spørgsmål, i Sønderborg skal faren betale for at overnatte efter fødslen (300 kr pr nat inkl. mad 3xdagligt), gælder dette også i Nykøbing?  

Håber på nogle gode svar  

Anmeld

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

13. januar 2013

LISBETH:-)

Hej

Dejligt med nye tilflyttere til falster  Hvor skal i bo?

Jeg har selv født på Nyk. F sygehus 2 gange i 2007 ved "normal" fødsel og i 2010 ved planlagt kejsersnit.

Så mine erfaringer er fra 2010 og tidligere så ved ikke om det skulle være ændret ( det har jeg dog ikke hørt om )

MEN nej farmand betaler intet kun madbilletter. Det er en rigtig god barselsgang da man har sit eget familie værelse hvor man kan lukke døren og være i fred og ro.

Er det jeres første barn? Man får ikke lov og blive ret længe. Så snart alt er fint bliver man sendt hjem. Som 2. gangs fødende får man sjælendent lov til at blive og overnatte.

Hvis der er noget du vil vide om byen siger du bare til er født her og bor nu 8 km uden for Nykøbing

Anmeld

13. januar 2013

Simon Isaksen

Hej

Jeg har selv født på Nyk. F sygehus 2 gange i 2007 ved "normal" fødsel og i 2010 ved planlagt kejsersnit.

Så mine erfaringer er fra 2010 og tidligere så ved ikke om det skulle være ændret ( det har jeg dog ikke hørt om )

MEN nej farmand betaler intet kun madbilletter. Det er en rigtig god barselsgang da man har sit eget familie værelse hvor man kan lukke døren og være i fred og ro.

Er det jeres første barn? Man får ikke lov og blive ret længe. Så snart alt er fint bliver man sendt hjem. Som 2. gangs fødende får man sjælendent lov til at blive og overnatte.

Hvis der er noget du vil vide om byen siger du bare til er født her og bor nu 8 km uden for Nykøbing

er selv født på nykøbing sygehus (ps. jeg er faren) 
men ja meget er jo sket på de mange år.. vi flytter ud i nærheden af lindholms centeret
ja det er vores første barn, så vi er utrolig spænde

Anmeld

13. januar 2013

Bertris

LISBETH:-) skriver:

Hej

Håber det er rigtig nok det ikke koster andet end de madbilletter så Så vidt jeg kunne forstå var det en forholdsvis ny regel der var kommet hernede (januar 2011 mener jeg) 

Men hvordan var personalet omkring en?  
Har hørt at nogen steder (f.eks. odense) kan de være meget stressende  

Anmeld

13. januar 2013

Isaac's mor

Bertris skriver:

Nu er det sådan at kæresten og jeg blev enige om at flytte til Nykøbing F. her til februar i stedet for sommeren '14, så vi kunne få flytningen overstået inden baby kommer, vi får lejligheden fra starten af februar af, og har termin d. 18. marts, så indtil videre har mit graviditets forløb forgået i Sønderborg hvor vi bor indtil vi har flytningen overstået  

Men har lidt spørgsmål omkring hvordan jeres oplevelser har været med fødsel og de efterfølgende dage på Nykæbing F. sygehus? 

og et andet mere interessant spørgsmål, i Sønderborg skal faren betale for at overnatte efter fødslen (300 kr pr nat inkl. mad 3xdagligt), gælder dette også i Nykøbing?  

Håber på nogle gode svar  

Jeg synes det var rigtig godt... MEGET venlige mennesker og tager sig tid til at hjælpe hvis man har brug for det

Og nej, men manden får kun morgenmad, resten må han selv købe i kantinen (eller andre steder; f.eks. Spar der ligger lige i nærheden).

Anmeld

13. januar 2013

Simon Isaksen skriver:

er selv født på nykøbing sygehus (ps. jeg er faren) 
men ja meget er jo sket på de mange år.. vi flytter ud i nærheden af lindholms centeret
ja det er vores første barn, så vi er utrolig spænde

Jeg er også selv født der men jeg er en gammel kone så det er laaaaaang tid siden:-)

Kan godt forstå i er spændte det er også en kæmpe oplevelse. Rigtig meget held og lykke med det hele!

Så kender du byen, kan jeg regne ud.

Anmeld

13. januar 2013

Simon Isaksen

okay det var mere om man skulle betale for at overnatte der, mad kan man jo sagtens selv sørger for .. 

ville bare være lidt trist at skulle tage hjem om natten når man gerne vil være ved sin lille nyfødte

Anmeld

13. januar 2013

Simon Isaksen

Jeg er også selv født der men jeg er en gammel kone så det er laaaaaang tid siden:-)

Kan godt forstå i er spændte det er også en kæmpe oplevelse. Rigtig meget held og lykke med det hele!

Så kender du byen, kan jeg regne ud.

hehe ja okay jeg er kun lige blevet 23

kender lidt af den .. min søster bor der lige nu, kan huske vi boede i "baghaven" til midelalder centeret da jeg var lille men vi flyttede der fra da jeg var 5-6 år .. så det er begrænset hvor meget jeg kan huske der fra

Anmeld

13. januar 2013

helle85

Profilbillede for helle85
Bertris skriver:

Håber på nogle gode svar  

jeg har født 2 gange på nykøbing f sygehus.

første gang var 2006 var en rimlig godt oplevelse.

anden gang var 2007, var jordmoren lidt irreterne, da hun ikke troede på at jeg var igang at føde. nåde kun op på briksen da jeg fik presse veer, og kun fandt langsom tingen frem så nåede at have 2 presseveer(jeg måtte holde tilbage) før hun hjalp mig bukserne af, og der var hovede på vej ud, så der fik hun travlt.(min mand nåde ikke at se hende blive født, fordi han vente sig om for at lægge tøjet på en stol)

rigtig dejligt at man har sin egen stue

Anmeld

13. januar 2013

Bertris skriver:

Håber det er rigtig nok det ikke koster andet end de madbilletter så Så vidt jeg kunne forstå var det en forholdsvis ny regel der var kommet hernede (januar 2011 mener jeg) 

Men hvordan var personalet omkring en?  
Har hørt at nogen steder (f.eks. odense) kan de være meget stressende  

Helt ærligt så havde jeg en meget meget dårlig oplevelse da jeg fødte i 2007 hvilket også var grunden til at jeg selv valgte planlagt kejsersnit i 2010. I 2010 havde jeg en rigtig rigtig rigtig god oplevelse.

Jeg er 36 år og kender derfor rigtig mange der har født, og generelt har jeg kun hørt rigtig godt om Nykøbing F. Og det med at man har sin egen familie stue er virkelig et plus!!!

Jeg tror generelt ikke personalet er mere stresset end andre steder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.