Hospital/hjemmefødsel - må man ændre mening?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

432 visninger
6 svar
0 synes godt om
13. januar 2013

LilleSmølf

Altså, hvis man nu har sagt man vil føde hjemme og tiden så kommer, og man bare tænker, "NEJ!" - er det så i orden at ringe ind og sige, at man gerne vil føde på hospitalet?

Eller hvis man har sagt ja til at føde på hopitalet og man så tænker at nej, jeg vil da hellere føde hjemme?

Eller skal man bare leve med det valg man nu på forhånd har taget?

Her mener jeg selvfølgeligt ikke flere uger før fødsel men sådan under/begyndende fødsel.

Håber I kan hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2013

roenlund

jeg tror godt man kan ændre det hvis man har valgy hjemmefødsel og så komme på hospital men jeg tror ik man kan gøre det omvendt...

Anmeld

13. januar 2013

LilleSmølf

roenlund skriver:

jeg tror godt man kan ændre det hvis man har valgy hjemmefødsel og så komme på hospital men jeg tror ik man kan gøre det omvendt...

Okay, tak (:

Så skal jeg nok have fat i min læge eller JM snart få at få det ændret.

Anmeld

13. januar 2013

Drømme

Odense92 skriver:

Altså, hvis man nu har sagt man vil føde hjemme og tiden så kommer, og man bare tænker, "NEJ!" - er det så i orden at ringe ind og sige, at man gerne vil føde på hospitalet?

Eller hvis man har sagt ja til at føde på hopitalet og man så tænker at nej, jeg vil da hellere føde hjemme?

Eller skal man bare leve med det valg man nu på forhånd har taget?

Her mener jeg selvfølgeligt ikke flere uger før fødsel men sådan under/begyndende fødsel.

Håber I kan hjælpe

Du kan ALTID føde på hospitalet hvis du ombestemmer dig, men vil du føde hjemme, er det klart en fordel at have det aftalt i god tid, for jordemoderen skal have sin taske hjem til dig, der skal iltflasker hjem til dig og vil du føde i vand, skal der bestilles et fødekar.

Vil klart anbefale hjemmefødsel, også selvom min fødsel endte i kejsersnit.

Forberedelsen erhelt fantastisk og man skal (i princippet) ikke koncentrere om hurtigt at skulle ud af døren.

Skriv endelig hvis du har spørgsmål

Anmeld

13. januar 2013

Mumto3

JA!!! Du kan ændre mening hele tiden også under fødslen. Hvis du er der hjemme og er ved at føde, og pludselig gerne vil på hospitalet, så kommer du bare det! Det er lidt. Mere kompliceret den anden vej, at planlægge en hospital f ødsel og så blive hjemme i sidste øjeblik, men det ka sagtens lade sig gøre!

Anmeld

13. januar 2013

LilleSmølf

Drømme skriver:

Du kan ALTID føde på hospitalet hvis du ombestemmer dig, men vil du føde hjemme, er det klart en fordel at have det aftalt i god tid, for jordemoderen skal have sin taske hjem til dig, der skal iltflasker hjem til dig og vil du føde i vand, skal der bestilles et fødekar.

Vil klart anbefale hjemmefødsel, også selvom min fødsel endte i kejsersnit.

Forberedelsen erhelt fantastisk og man skal (i princippet) ikke koncentrere om hurtigt at skulle ud af døren.

Skriv endelig hvis du har spørgsmål

Jeg vil også helst føde hjemme hvis jeg kan for hospitaler giver mig lyst til at græde bare ved tanken og jeg vil helst ingen smertestillende.

Men HVIS jeg nu finder ud af at jeg gerne vil derud og have en masse medicin er det jo fint nok at vide, om det er en mulighed

Tak for svar (:

Anmeld

13. januar 2013

LilleSmølf

Mumto3 skriver:

JA!!! Du kan ændre mening hele tiden også under fødslen. Hvis du er der hjemme og er ved at føde, og pludselig gerne vil på hospitalet, så kommer du bare det! Det er lidt. Mere kompliceret den anden vej, at planlægge en hospital f ødsel og så blive hjemme i sidste øjeblik, men det ka sagtens lade sig gøre!

Det er jeg meget glad for at høre.

Jeg planlægger også hjemmefødsel hvis det kan lade sig gøre, så skal nok have talt med dem næste gang, men det er dejligt at vide at man kan ombestemme sig.

Tak for svar (:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.