de der affaldstoffer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

736 visninger
11 svar
0 synes godt om
13. januar 2013

henh01

Der er ret meget herinde med slankekurer under graviditet osv.. Folk skriver at det må man under ingen omstændigheder fordi man udskiller affaldsstoffer når man taber sig. Hvad gør disse affaldstoffer ved en evt. graviditet/barnet/fosteret?

Jeg er ikke desideret på kur, men jeg spiser efter en kostplan, ingen sukker, ingen hvedemel (så vidt muligt) og alt i alt en meget fornuftig kostplan - selvfølgelig får jeg ekstra kcal i kraft af at jeg er gravid og derfor har brug for det ekstra.
Jeg spiser sådan - ikke for at være en uansvarlig gravid (som gravide på kur åbenbart antages for at være) - men fordi lægen tror jeg er en af de få der har en skjult graviditetssukkersyge og fordi jeg gerne vil passe på ikke at tage alt for meget uoverflødigt på

alligevel blev jeg da nysgerrig på hvad disse affaldstoffer betyder? Hvorfor er det så forfærdeligt hvis gravide ønsker at tabe sig? Spørger kun fordi jeg er nysgerrig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2013

Muhmi

En kostomlægning skulle der ikke ske noget ved når man er gravid... Så spiser man jo fornuftigt, varrieret og fiberigt.. Men en decideret kur, er ikke godt...

Anmeld

13. januar 2013

henh01

Muhmi skriver:

En kostomlægning skulle der ikke ske noget ved når man er gravid... Så spiser man jo fornuftigt, varrieret og fiberigt.. Men en decideret kur, er ikke godt...

Hvorfor er en kur ikke godt? Altså man kan jo tabe sig på mange måder - også en sund måde med kostomlægning og motion

Jeg er med på at pulver kurer og andre lynkurer måske ikke tilgodeser det barn man ruger på, men en ganske fornuftig slankekur med kostomlægning og motion

Anmeld

13. januar 2013

Muhmi

henh01 skriver:

Hvorfor er en kur ikke godt? Altså man kan jo tabe sig på mange måder - også en sund måde med kostomlægning og motion

Jeg er med på at pulver kurer og andre lynkurer måske ikke tilgodeser det barn man ruger på, men en ganske fornuftig slankekur med kostomlægning og motion

Fordi, når du er på en kur (Nupo, citron/vandkuren, suppekur og alle de andre) så får du ganske enkelt ikke nærring nok og du får for meget af noget og for lidt af andet...

Men kostomlægning med motion indblandet er jo sundt, både for gravide og også for ikke gravide... For når du spiser rigtigt, som man jo gør ved en kostomlægning, så får man alle de vitaminer, mineraler og alt det vand man faktisk skal bruge for at have en sund og frisk krop...

Hvis man ikke er vant til at dyrke motion før man blev gravid, så skal man starte meget blødt op og træne sig til at ens krop kan holde til den fysiske udfoldelse man nu måtte begive sig ud i Og man skal også passe på med at træne for meget, for det er jo en belastning for kroppen at dyrke motion, så ingen hoppen og dansen for vildt rundt

Anmeld

13. januar 2013

henh01

Muhmi skriver:

Fordi, når du er på en kur (Nupo, citron/vandkuren, suppekur og alle de andre) så får du ganske enkelt ikke nærring nok og du får for meget af noget og for lidt af andet...

Men kostomlægning med motion indblandet er jo sundt, både for gravide og også for ikke gravide... For når du spiser rigtigt, som man jo gør ved en kostomlægning, så får man alle de vitaminer, mineraler og alt det vand man faktisk skal bruge for at have en sund og frisk krop...

Hvis man ikke er vant til at dyrke motion før man blev gravid, så skal man starte meget blødt op og træne sig til at ens krop kan holde til den fysiske udfoldelse man nu måtte begive sig ud i Og man skal også passe på med at træne for meget, for det er jo en belastning for kroppen at dyrke motion, så ingen hoppen og dansen for vildt rundt

Men man udskiller vel affaldsstoffer uanset hvordan man taber sig?

Anmeld

13. januar 2013

Muhmi

henh01 skriver:

Men man udskiller vel affaldsstoffer uanset hvordan man taber sig?

Jeg må indrømme at sige jeg aldrig har hørt noget omkring at grunden til man ikke må være på kur når man er gravid, er pga. affaldsstofferne, never heard of it... Jeg ved ganske enkelt bare at det er fordi man ikke får nok i forhold til hvad ens baby skal bruge

Anmeld

13. januar 2013

henh01

Muhmi skriver:

Jeg må indrømme at sige jeg aldrig har hørt noget omkring at grunden til man ikke må være på kur når man er gravid, er pga. affaldsstofferne, never heard of it... Jeg ved ganske enkelt bare at det er fordi man ikke får nok i forhold til hvad ens baby skal bruge

nå okay - det var bl.a. i et andet debat indlæg her på siden jeg stødte på det Og det gjorde ig nysgerrig

Anmeld

13. januar 2013

AnthonsMor

Jeg tror hovedsagen i, det at der bliver sagt, at man ikke må tabe sig under en graviditet er, at laaaaaaangt de fleste piger jo bruger nogle af de der lamme kure, hvor man får ALT for lidt næring, og det er dém der er ABSOLUT FORBUDT når man er gravid, fordi fosteret så ikke får det, som det skal..

Er man igang med kostomlægning evt. fordi man har været meget overvægtig eller et eller andet, og den kostomlægning passer til det "et normalt menneske" har brug for, så gør det ikke noget, at man taber sig lidt, det er jo ganske naturligt..

Det vil jo så bare være et faresignal for læge, jm og alle mulige andre, hvis man taber for meget under sin graviditet, men så længe man ikke kommer for langt ned i vægt skulle der ikke være hindring for, at f.eks. du taber dig under graviditeten, fordi du har fået den her kostplan du skal følge

Håber det gav lidt mening

Anmeld

13. januar 2013

henh01

RikkeThygesen skriver:

Jeg tror hovedsagen i, det at der bliver sagt, at man ikke må tabe sig under en graviditet er, at laaaaaaangt de fleste piger jo bruger nogle af de der lamme kure, hvor man får ALT for lidt næring, og det er dém der er ABSOLUT FORBUDT når man er gravid, fordi fosteret så ikke får det, som det skal..

Er man igang med kostomlægning evt. fordi man har været meget overvægtig eller et eller andet, og den kostomlægning passer til det "et normalt menneske" har brug for, så gør det ikke noget, at man taber sig lidt, det er jo ganske naturligt..

Det vil jo så bare være et faresignal for læge, jm og alle mulige andre, hvis man taber for meget under sin graviditet, men så længe man ikke kommer for langt ned i vægt skulle der ikke være hindring for, at f.eks. du taber dig under graviditeten, fordi du har fået den her kostplan du skal følge

Håber det gav lidt mening

Jeg tror også du har ret

Den kostplan jeg har fået er til ikke gravide, men jeg tillægger mig lidt ekstra til hvert måltid (lidt ekstra kød og grønt) så jeg får de 3-500 kcal ekstra om dagen

Anmeld

13. januar 2013

AnthonsMor

henh01 skriver:

Jeg tror også du har ret

Den kostplan jeg har fået er til ikke gravide, men jeg tillægger mig lidt ekstra til hvert måltid (lidt ekstra kød og grønt) så jeg får de 3-500 kcal ekstra om dagen

Jeg tror heller ikke den behøver være lavet specielt til gravide, men specielt til DIG.. Taber du dig meget pt. eller hvordan?

For hvis du selv synes det tager overhånd, så skal du selvfølgelig snakke med din læge, så kan han/hun måske hjælpe dig med at tilpasse den, så vægttabet ikke er så stort imens du er gravid, også kan du evt. give den ekstra gas efter graviditeten

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.