Vil du anbefale vendingsforsøg eller ej?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

881 visninger
11 svar
0 synes godt om
13. januar 2013

Fine_007

Hej piger 

Min søn ligger i uk, og det har han gjort i nogle måneder nu - jeg er i 35 uge, så jeg ved at han kan nå at vende sig, men jeg har bare på fornemmeren, at han ligger alt, alt for godt, hvor han gør..

Min jordemord er begyndt at nævne vendingsforsøg, så det er jeg begyndt at læse lidt om..

Og hold da op, hvor er der mange forskellige udlægninger om sådan en afære!! er blevet helt skræmt.. 

Nogle som har lyst til at dele deres erfaring med vendingsforsøg?

Tak, fordi du læste med  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2013

FruK

De prøvede at vende min lille krabat lige før jul.

Det lykkedes ikke, men jeg synes det var et forsøg værd. Bliver det for ubehageligt, kan man altid sige stop undervejs.

Det var ikke ligefrem rart, men det gjorde ikke ondt, og det var til at holde ud. De holder øje med barnet imens, og min var tilsyneladende fuldstændig upåvirket af det.

Det lykkedes som sagt ikke, så jeg fik kejsersnit, men jeg ville gerne give det et forsøg - nogle gange kan de jo vendes ret nemt. 

Anmeld

13. januar 2013

Tulle28

Min store datter lå også i UK og vendte sig aldrig. Jeg er lidt "økologisk" hvad det angår. Hvis barnet ikke vender sig, er der formentlig en årsag til det? Et vennepars dreng vendte sig heller ikke, og han blev ikke forsøgt vendt - og heldigvis for det, for navlestrengen var MEGET kort og det ville haft fatale konsekvenser, hvis de havde haft held til at vende ham. Han KUNNE simpelthen ikke andet end at sidde op derinde. total skrækhistorie, sorry, men jeg tror på at vores krop kan mere end vi lige tror!

Anmeld

13. januar 2013

Muhmi

Tulle28 skriver:

Min store datter lå også i UK og vendte sig aldrig. Jeg er lidt "økologisk" hvad det angår. Hvis barnet ikke vender sig, er der formentlig en årsag til det? Et vennepars dreng vendte sig heller ikke, og han blev ikke forsøgt vendt - og heldigvis for det, for navlestrengen var MEGET kort og det ville haft fatale konsekvenser, hvis de havde haft held til at vende ham. Han KUNNE simpelthen ikke andet end at sidde op derinde. total skrækhistorie, sorry, men jeg tror på at vores krop kan mere end vi lige tror!

Tror heller ikke jeg ville gå med til vendingsforsøg hvis det var... Tænker også at der må være en grund til at det er som det er.. Man kan jo heldigvis få dem ud på andre måder

Anmeld

13. januar 2013

Tulle28

Muhmi skriver:

Tror heller ikke jeg ville gå med til vendingsforsøg hvis det var... Tænker også at der må være en grund til at det er som det er.. Man kan jo heldigvis få dem ud på andre måder

Præcis!

Anmeld

13. januar 2013

Nadia&Daniel

FruK skriver:

Det lykkedes ikke, men jeg synes det var et forsøg værd. Bliver det for ubehageligt, kan man altid sige stop undervejs.

Det var ikke ligefrem rart, men det gjorde ikke ondt, og det var til at holde ud. De holder øje med barnet imens, og min var tilsyneladende fuldstændig upåvirket af det.

Det lykkedes som sagt ikke, så jeg fik kejsersnit, men jeg ville gerne give det et forsøg - nogle gange kan de jo vendes ret nemt. 

Samme her..

Anmeld

13. januar 2013

Fine_007

FruK skriver:

Tak, for dit svar - det er rart at høre, at der nogle som anbefaler det 

Anmeld

13. januar 2013

Fine_007

Tulle28 skriver:

Tak for dit svar. Jeg kan godt følge din tankegang, det er bl.a. også derfor jeg er lidt ambivalent ved hele situationen - der kan vel være en fysisk grund til, han ligger som han gør. Jeg skal i hvert fald have snakket alle scenarier igennem med min jordmoder inden jeg takker ja

Anmeld

13. januar 2013

Maja88

jeg ville aldrig nogensinde byde min værste fjende det...

så jeg vil ikkr anbefale det for av

Anmeld

15. januar 2013

Fine_007

Maja88 skriver:

jeg ville aldrig nogensinde byde min værste fjende det...

så jeg vil ikkr anbefale det for av

Mange tak for dit svar. 

Må jeg spørge ind til hvorfor? når man læser om det står der altid, at det kun er "ubehageligt" for moderen og at der en meget lille risiko for at det kan påvirke barnet og derved ende i akut kejsersnit.. men alligevel er der mange mødre, som fraråder det.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.