Doffie skriver:
Jeg var ved at få taget mit barn, og var lige ved at gå med til det frivilligt, men fik en advokat på sagen og ha rådede mig til IKKE at gå med til det frivilligt, for det er det samme som at sige du er enig i at der er noget galt i følge kommunen og så bliver møg hamrende svært at få barnet hjem igen.
Jeg vandt sagen mod kommunen og de nåede ikke at fjerne min datter 
Det er ikke min erfaring?
En af vores 'mødre' på institutionen snakkede endda med en fra en forældre-forening, der kunne oplyse hende om alle hendes rettigheder og hvorledes hun burde takle sagen - og de fortalte hende, at det klart villevære en fordel at gå med til en frivillig, hvis det kom dertil, for så ville hun med meget større sikkerhed kunne få hendes barn igen med tiden. Dette kan være meget sværer hvis den ender i en tvang.
At du vandt sagen var jo godt, men havde ddu nu ikke vundet og var det så endt med en tvangsanbringelse frem for en frivillig, så havde du i sidste ende stået bedre med en frivillig. Men det er jo en vurderingssag fra sag til sag, om hvordan man ville stå hvis man 'tog kampen op'. Nogle ville have tabt på forhånd nærmest. Det havde du ikke.
Anmeld