Ej hjælp lige.. hun skal stoppe med at sove i barnevogn..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2013

ekebiv

Den lykkelige skriver:

Jo i min datters dagpleje sover de også inde fra de er 2 pga man ikke må fastspænde et barn over to år.. men ja kunne prøve med en bog.. men tror hun forbinder det med leg og ikke kan finde roen.. 

Hvorfor må et barn over 2 ikke spændes fast når de sover? Vores søn sov ude ved dp til han startede i børnehaven 1 måned før han blev 3. Jeg véd dog ikke om han var spændt fast men det var han herhjemme når han sov i barnevognen og det gjorde han yderligere et par måneder.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2013

Den lykkelige

Janni. skriver:

Vi står lidt i samme situation. Drengen er ved at være for stor til vognen.  

Vi har prøvet at rulle gardinerne for, han falder hurtigt til ro, og sover ikke længere lur end han vil gøre i barnevognen. Mon det er det indre ur der spiller lidt ind dér? Jeg ved det ikke.. 

Nå ej ok, det vil vi da prøve så! Tak!

Anmeld

12. januar 2013

Den lykkelige

Hvorfor må et barn over 2 ikke spændes fast når de sover? Vores søn sov ude ved dp til han startede i børnehaven 1 måned før han blev 3. Jeg véd dog ikke om han var spændt fast men det var han herhjemme når han sov i barnevognen og det gjorde han yderligere et par måneder.

Sådan er reglerne bare i vores kommune... 
Der menes at et barn på 2 år ikke må spændes fast.. det er så gammelt at det ikke må "holdes på"/holdes nede.. kan han ligge i en barnevogn????  synes min datter på 23 mdr ser KÆMPE ud i den barnevogn nu.. 

Anmeld

12. januar 2013

Mother-love

Isabella har faktisk ikke brugt sin barnevogn i ca6mdr nu. Og hun er 19 mdr. I caso er hun i krybbe. Og hjemme sover hun i sin seng i weekenden. Det har ikke været noget problem siden. Vi har det helt mørkt i hendes værelse når hun skal sove til middag i weekenden. Har ikke rigtig nogen råd andet end at du må prøve dig frem tilsidst skal hun jo nok finde ud af at det ikke er for at sove til nat hun bliver lagt i hendes seng

Anmeld

12. januar 2013

ekebiv

Den lykkelige skriver:

Der menes at et barn på 2 år ikke må spændes fast.. det er så gammelt at det ikke må "holdes på"/holdes nede.. kan han ligge i en barnevogn????  synes min datter på 23 mdr ser KÆMPE ud i den barnevogn nu.. 

Ok, vores datter kom ind og sove på et tidspunkt men jeg kan ikke huske hvor gammel hun var. Sønnike sov i tvillingevogn i dp og vi har emmaljunga herhjemme, han fyldte den godt ud i længden men lå fint og elskede den, han sov i den til han var i hvert fald 3,(kan ikke huske hvornår han stoppede med at sove til middag).

Har bare aldrig hørt om reglen før :-)

Anmeld

12. januar 2013

Den lykkelige

ekebiv skriver:

Ok, vores datter kom ind og sove på et tidspunkt men jeg kan ikke huske hvor gammel hun var. Sønnike sov i tvillingevogn i dp og vi har emmaljunga herhjemme, han fyldte den godt ud i længden men lå fint og elskede den, han sov i den til han var i hvert fald 3,(kan ikke huske hvornår han stoppede med at sove til middag).

Har bare aldrig hørt om reglen før :-)

Søgte lige lidt og kan se reglerne også er sådan i holbæk kommune

http://www.holbaek.dk/Kommunen/FlytTilKommunen/Dagtilbud/~/media/Born%20og%20unge/Pdf/Boern%20og%20unge/Boerneinstitutioner/Tilsyn%20med%20dagtilbud/Microsoft%20Word%20-%20Retningslinjer%20for%20b%C3%B8rn%20der%20sover%20i%20dagtilbud%20folder.ashx

Anmeld

12. januar 2013

Svenne

Min søn er 2 år og 9 måneder og sover stadig i sin barnevogn både i DP og herhjemme. Vi ville aldrig kunne få ham til at sove inde Så jeg har desværre ingen gode råd!

Han skal starte i BH 1. marts, så jeg er spændt på, om han stopper med at sove middagssøvn eller om de kan få ham til at sove på en madras dernede

Anmeld

12. januar 2013

Pige2009

Hej sweets..
Jamen i kalundborg kommune kommer de ind som to årig i dagplejen..  de må ikke ligge ude længere..
Vi solgte vores gamle barnevogn med småt liggemål.. nu købte vi så en stor emmaljunga med stort liggemål.. men hendes fødder når helt ned nu  hun er en rigtig lang pige.. så vi vil tage hende ind, selvom jeg egentlig ville have hende ude lidt endnu.. 

Det virker da temmelig besynderligt Laura er også en lang pige og har sovet i sin Emmaljunga barnevogn næsten ind til hun blev 3 år og selvom der var lidt trangt til sidst, elskede hun den og sov skønt i den

Anmeld

12. januar 2013

Pige2009

Den lykkelige skriver:

Besynderlig regel. I Odense er det ikke sådan

Anmeld

13. januar 2013

MortilElias2010

Den lykkelige skriver:

Ja det har du ret i.. hun gør mange ting der vi aldrig ville kunne her.. MEN hun er jo for stor til barnevognen.. det også lidt problemet.. 

Men kan hun falde i søvn i barnevognen? Elias fylder 3 år idag og sover ikke i barnevogn mere, men det er ikke mange måneder siden han gjorde - jeg syntes jo han var for lang til den, men han ville gerne sove i den og sov gerne 3-4 timer når det var, istedet for halvanden i sin egen seng. Så så længe hun kan falde i søvn i den og gerne vil, så lad hende. Så skal det nok gå snildt med resten til den tid. Elias sov i barnevogn indtil sommerferien sidste år hos dagplejen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.