Ej hjælp lige.. hun skal stoppe med at sove i barnevogn..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.148 visninger
19 svar
0 synes godt om
12. januar 2013

Den lykkelige

Nu er min datter snart 2 år og vi vil stoppe med at hun skal sove i barnevogn.. i dagplejen prøvede hun at starte op i den her uge.. men det gik helt i kaos.. jeg ville prøve at lægge hende i sin seng i dag.. men endte med at give op og lægge hende ud i barnevognen og gå med hende 5 min. til hun sov  Jeg har aldrig kunne lægge hende i barnevognen.. det kan dagpleje mor dog.. 
Men hvad dælen gør vi så hun kan finde roen i dagtimerne og lægge sig?? Hvad gør i? Skal jeg rulle mørklægning ned eller bare lade der være lyst? Skal jeg prøve sidde ved siden af eller bare gå og komme tilbage efter nogle minutter? Men hun græder helt vildt 
Nogle med gode råd?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2013

Lunae

Den lykkelige skriver:

Nu er min datter snart 2 år og vi vil stoppe med at hun skal sove i barnevogn.. i dagplejen prøvede hun at starte op i den her uge.. men det gik helt i kaos.. jeg ville prøve at lægge hende i sin seng i dag.. men endte med at give op og lægge hende ud i barnevognen og gå med hende 5 min. til hun sov  Jeg har aldrig kunne lægge hende i barnevognen.. det kan dagpleje mor dog.. 
Men hvad dælen gør vi så hun kan finde roen i dagtimerne og lægge sig?? Hvad gør i? Skal jeg rulle mørklægning ned eller bare lade der være lyst? Skal jeg prøve sidde ved siden af eller bare gå og komme tilbage efter nogle minutter? Men hun græder helt vildt 
Nogle med gode råd?

Hvorfor må hun ikke sove i barnevogn mere søde?

Anmeld

12. januar 2013

Den lykkelige

Lunae skriver:

Hvorfor må hun ikke sove i barnevogn mere søde?

Hej sweets..
Jamen i kalundborg kommune kommer de ind som to årig i dagplejen..  de må ikke ligge ude længere..
Vi solgte vores gamle barnevogn med småt liggemål.. nu købte vi så en stor emmaljunga med stort liggemål.. men hendes fødder når helt ned nu  hun er en rigtig lang pige.. så vi vil tage hende ind, selvom jeg egentlig ville have hende ude lidt endnu.. 

Anmeld

12. januar 2013

Lunae

Den lykkelige skriver:

Hej sweets..
Jamen i kalundborg kommune kommer de ind som to årig i dagplejen..  de må ikke ligge ude længere..
Vi solgte vores gamle barnevogn med småt liggemål.. nu købte vi så en stor emmaljunga med stort liggemål.. men hendes fødder når helt ned nu  hun er en rigtig lang pige.. så vi vil tage hende ind, selvom jeg egentlig ville have hende ude lidt endnu.. 

Nå for filan! Der kan man bare se! Camille sover i krybbe i vuggestuen og stadig i barnevogn herhjemme! Har ikke rigtig nogle råd, men tror måske at det er vigtigt at der er ret mørkt i rummet, så det føles som nat

Anmeld

12. januar 2013

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Hvad med at sidde og læse en bog for hende og evt at hun skal sove til middag andet sted end hendes seng.
I min søns institution sover børnene også på madrasser når de er 2 år. Der er nogle regler om at en 2 årig ikke må spændes fast når de sover.
Min ældste som på vores seng til middag.

Anmeld

12. januar 2013

Valle81

Lad hende sove i barnevognen når hun er hjemme det skal hun nok finde ud af

Her sover Arthur altid inde i sin seng hjemme til middag men i dp altid i barnevogn. Det har aldrig været et problem

Så det lærer hun snart, altså er der er forskel

Og en dp kan bare trylle på mange punkter, børn gør ting i dp som man ALDRIG får dem til at gøre hjemme

Anmeld

12. januar 2013

Den lykkelige

Valle81 skriver:

Lad hende sove i barnevognen når hun er hjemme det skal hun nok finde ud af

Her sover Arthur altid inde i sin seng hjemme til middag men i dp altid i barnevogn. Det har aldrig været et problem

Så det lærer hun snart, altså er der er forskel

Og en dp kan bare trylle på mange punkter, børn gør ting i dp som man ALDRIG får dem til at gøre hjemme

Ja det har du ret i.. hun gør mange ting der vi aldrig ville kunne her.. MEN hun er jo for stor til barnevognen.. det også lidt problemet.. 

Anmeld

12. januar 2013

Den lykkelige

hannetheis skriver:

Hvad med at sidde og læse en bog for hende og evt at hun skal sove til middag andet sted end hendes seng.
I min søns institution sover børnene også på madrasser når de er 2 år. Der er nogle regler om at en 2 årig ikke må spændes fast når de sover.
Min ældste som på vores seng til middag.

Jo i min datters dagpleje sover de også inde fra de er 2 pga man ikke må fastspænde et barn over to år.. men ja kunne prøve med en bog.. men tror hun forbinder det med leg og ikke kan finde roen.. 

Anmeld

12. januar 2013

Den lykkelige

Lunae skriver:

Nå for filan! Der kan man bare se! Camille sover i krybbe i vuggestuen og stadig i barnevogn herhjemme! Har ikke rigtig nogle råd, men tror måske at det er vigtigt at der er ret mørkt i rummet, så det føles som nat

Ja vi tænkte også om vi skulle lave det mørkt.. men vil jo heller ikke have hun skal tro det nat  

Anmeld

12. januar 2013

Janni.

Den lykkelige skriver:

Ja vi tænkte også om vi skulle lave det mørkt.. men vil jo heller ikke have hun skal tro det nat  

Vi står lidt i samme situation. Drengen er ved at være for stor til vognen.  

Vi har prøvet at rulle gardinerne for, han falder hurtigt til ro, og sover ikke længere lur end han vil gøre i barnevognen. Mon det er det indre ur der spiller lidt ind dér? Jeg ved det ikke.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.