Trist efter vægt scanning :-/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

864 visninger
6 svar
0 synes godt om
11. januar 2013

dukke

Hejsa piger.

I dag har jeg været til vægt scanning og alt så fint ud men hun har desværre kun taget 268 g på, på 14 dage så nu ligger hun på 1661 g så hun er 24% for lille her i uge 33+1. Men ellers sund og rask

Jeg var ved en læge bagefter og fik snakket om hvad der skal ske når jeg har født og jeg bliver indlagt så jeg kommer ikke hjem 4-6 timer efter fødslen, så der bliver holdt meget øje med hende og det er jo godt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2013

Mettefpigen

det er fint at der blir holdt øje med baby.... Ved lukas lå vi også derude i nogle dage efter fødsel.....

Anmeld

11. januar 2013

LMX

dukke skriver:

Hejsa piger.

I dag har jeg været til vægt scanning og alt så fint ud men hun har desværre kun taget 268 g på, på 14 dage så nu ligger hun på 1661 g så hun er 24% for lille her i uge 33+1. Men ellers sund og rask

Jeg var ved en læge bagefter og fik snakket om hvad der skal ske når jeg har født og jeg bliver indlagt så jeg kommer ikke hjem 4-6 timer efter fødslen, så der bliver holdt meget øje med hende og det er jo godt.

Ej hvor træls Søde.. Men for lige at gi dig lidt ro i sindet så lå vores pige også et stykke under gennemsnittet (18%) i uge 30-33.. Og så skal jeg da lige mene at fanden tog ved hende og fra 33-36 tog hun godt på og ligger nu kun 4% under gennemsnit.

Så det kan godt rette sig.. Og desuden så føder du jo det barn som passer til dig. Så hvis I selv er nogle små nips så bliver baby det sikkert også

Tror ikke du skal bekymre dig

Anmeld

11. januar 2013

Taco78

Profilbillede for Taco78
dukke skriver:

Hejsa piger.

Det er aldrig rart, når der er afvigelser i forhold til "normalen"/gennemsnittet - men heldigvis er hun sund og rask Det må du fokusere på

Hvor stor var din søn, da han blev født? Måske får du bare ikke så store børn, eller måske bare små piger

/ Taco78 

Anmeld

11. januar 2013

Taco78

Profilbillede for Taco78
LMX skriver:

Ej hvor træls Søde.. Men for lige at gi dig lidt ro i sindet så lå vores pige også et stykke under gennemsnittet (18%) i uge 30-33.. Og så skal jeg da lige mene at fanden tog ved hende og fra 33-36 tog hun godt på og ligger nu kun 4% under gennemsnit.

Så det kan godt rette sig.. Og desuden så føder du jo det barn som passer til dig. Så hvis I selv er nogle små nips så bliver baby det sikkert også

Tror ikke du skal bekymre dig

Ja, lige præcis - der kan nå at ske meget endnu og deruden, er der jo nogen, der bare får "små" børn

Ligesom vi er nogen, der bare får store børn

/ Taco78 

Anmeld

11. januar 2013

Rsa

Min datter var hele graviditeten igennem 20% under gennemsnits størrelse, fik uanede mængder af scanninger fa uge 30-39 og var til sidst led og ked af bekymring over altden overvågning, nu når alt ander så fint ud. 5 dage inden fødslen (fødte 2 dage over termin) vurderede jordemoderen, at hun vejede 3000 g. Da hun blev født vejede hun áltså 3240 g...  Min lille pige var så også enormt sulten da hun kom ud og tog 1 kg på, på 3 uger! Der er en rimelig stor margen på hvor præcise scanninger/jordmoderskøn er... 

Så ro på - har selv været igennem tromlen Ig ved hvor frustrerende det er... Men det er godt at de holder øje med de små pus, det er jo i bund og grund for barnets ve og vel, og man ønsker jo også selv at sidde med er sundt og raskt barn i den anden ende... Men tro mig, forstår dig fuldtd! 

Anmeld

13. januar 2013

dukke

Taco78 skriver:

Det er aldrig rart, når der er afvigelser i forhold til "normalen"/gennemsnittet - men heldigvis er hun sund og rask Det må du fokusere på

Hvor stor var din søn, da han blev født? Måske får du bare ikke så store børn, eller måske bare små piger

min søn var 3388g da han blev født

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.