Svært ved at forstå og glæde mig :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.517 visninger
4 svar
0 synes godt om
11. januar 2013

Marlene Jensen

åh piger, selvom at testen igår viste en tydeligere streg end de sidste dage og vi nu ved at jeg er gravid 4+1. 

Men jeg er simpelthen så bange. Jeg kan slet ikke forstå at jeg er gravid. De eneste symptomer er at jeg er øm i lænden, oppustet og får nogle små niv og jag nederst i maven og i siden. Også er jeg ofte sulten. Er det normalt? 

Oveni er jeg blevet så forskrækket over at læse om hvor mange der oplever en spontan abort. Er så bange for det sker for mig. 

Min læge vil først se mig i uge 8 og jeg har derfor kun fået bekræftet graviditeten over mine egne test. Jeg kan derfor ikke helt få ind i hovedet at den er der. Og er så bange for at når jeg kommer til læge eller tidlig scanning i uge 8 får jeg beskeden at jeg ikke er gravid :/ 

åh piger, har i haft det sådan? 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2013

CaWi

Jeg havde det ligesom dig. Var MEGA nervøs.
Jeg så min læge i uge 9. Fik taget diverse blodprøver for at få konstateret min blodtype, og om jeg havde haft nogle forskellige børnesygdomme som feks rødehunde. Men jeg fik ikke taget en dicideret graviditets test deroppe.

Så jeg endte med selv at teste rigtig mange gange, og jeg troede først rigtigt på det, da vi havde været til nf-scanning og havde set hjertet slå :-)

Anmeld

11. januar 2013

Miin'Baby'Mus

Marlene Jensen skriver:

åh piger, selvom at testen igår viste en tydeligere streg end de sidste dage og vi nu ved at jeg er gravid 4+1. 

Men jeg er simpelthen så bange. Jeg kan slet ikke forstå at jeg er gravid. De eneste symptomer er at jeg er øm i lænden, oppustet og får nogle små niv og jag nederst i maven og i siden. Også er jeg ofte sulten. Er det normalt? 

Oveni er jeg blevet så forskrækket over at læse om hvor mange der oplever en spontan abort. Er så bange for det sker for mig. 

Min læge vil først se mig i uge 8 og jeg har derfor kun fået bekræftet graviditeten over mine egne test. Jeg kan derfor ikke helt få ind i hovedet at den er der. Og er så bange for at når jeg kommer til læge eller tidlig scanning i uge 8 får jeg beskeden at jeg ikke er gravid :/ 

Jeg har 14 dage tilbage og er stadig nervøs - og jeg tror ikke det ændre sig før jeg har født 

Min læge ville først se mig i uge 9, kom først til scanning i uge 13, ja syntes hele tiden der var ventetid og det var så foruroligende hele tiden. - Og jeg har endda haft en abort uden at jeg vidste jeg var gravid, måske derfor jeg havde så svært ved at slappe af og glæde mig  Tænk hvis det skete igen

Tror det er ganske normalt hehe 

Anmeld

11. januar 2013

tarkoflen

Marlene Jensen skriver:

De symptomer du skriver, havde jeg også! Og jeg var ved at dø af skræk over, at det var min mens der var på vej, eller der var noget galt! Det var der heldigvis ikke og jeg er et stykke over halvvejs nu

Jeg har først rigtig turde tro på det efter MD skanningen! Tosset, jeg ved det, men nogle gange kører hjernen bare på højtryk, og man læser en masse, som det var bedre man ikke gjorde!

Din læges test er ikke anderledes end dem, du tager derhjemme, så det ændre sig ikke synderligt, fordi du får taget den deroppe. Så skal det være fordi der er grund til at få lavet en blodprøve...

Hvis du slet ikke kan holde det ud, så kan l overveje at betale jer fra en tryghedsskanning, tror det er efter uge 7 de kan laves og sidst jeg kiggede, der kostede det omkring 400 kr.

Så ja som du kan se, så er du ikke den eneste

Anmeld

11. januar 2013

Miss Church

Marlene Jensen skriver:

Det er helt normalt at have det sådan! 

Jeg var også total bange for at baby døde i starten af min graviditet. Havde ingen symptomer og det var helt uvirkeligt at jeg var gravid. 

Omkring uge 5 kom kvalmen så  Meget voldsom kvalme havde jeg og alligevel gik jeg med tanker om at det kunne være babyen var gået til. Først da vi kom til NF og så vores to prinsesser, kunne jeg begynde at slappe af  Det var så fantastisk at se de små og deres hjerter som blinkede derudaf! 

Men alligevel kom tankerne tilbage til mig. Hvad nu hvis de er døde eller den ene er. Tror først at jeg faldt helt til ro, da jeg begyndte at mærke pigerne i maven 

Jeg har ikke slet fået fortaget tryghedsscanninger inden uge 12, så på den side, kan jeg ikke give dig råd. Jeg tænkte at der ikke var grund til at betale for en scanning, når jeg ikke havde ondt og ikke blødte. 

Men husk på at langt de fleste graviditeter går godt! 
 for at din også kommer til det! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.