Hvordan traf i valget af sygehus til fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

535 visninger
4 svar
0 synes godt om
10. januar 2013

cmap

HejJeg er ny her på siden og har for et par uger siden fundet ud af at jeg er gravid.:-DDet er selvfølgelig helt fantastisk og vi har også forsøgt gennem længere tid.Dog skal man jo også til at træffe en masse beslutninger og det ene er: hvor vil jeg føde?! (ja vi kommer nok ikke udenom det).Mit dilemma er at jeg bor i holstebro (som stadig har et sygehus ja...) Men til førstegangs undersøgelsen skal jeg jo tage stilling til om det er holstebro eller herning jeg vil være på (jeg går ud fra at scanninger osv er på det sygehus man vælger - det kan selvfølgelig være jeg bliver klogere).Men hvad skal jeg vælge? Et sted tænker jeg at jeg selv vil herning da de nok har den største ekspertise plus jeg har ladet mig høre at hvis der er dem mindste komplikation i holstebro ryger man alligevel til herning. Men min kæreste er altså lidt hug på holstebro sygehus.Så hvad har i taget med i jeres beslutning om valg af sygehus?Mvh Camilla (5+6)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2013

roenlund

For mig var valget af praktisk karakter jeg bor på stevns og har ca lige langt til Roskilde og Næstved sygehus man da det med offentlig er nemmere at komme til Roskilde (vi har kun en bil) og det er nærmere mandens arbejde hvis nu der skulle opstå noget akut valgte jeg Roskilde. det er jeg rigtig glad for at jeg gjorde da jeg fra uge 25 skulle derop en gang om ugen til check og med bækkenløsning og offentlig transport er jeg glad for at jeg havde valgt det sygehus der var lettest at komme til

Anmeld

10. januar 2013

Clisolka

For mig var valget også praktisk - vi har ingen bil og bor 5 min fra  Holbæk Sygehus, så selvfølgelig valgte jeg Holbæk som 1. prioritet, men skæbnen ville noget andet, så jeg fødte på Rigshospitalet 

Hvis jeg bliver gravid igen, så kommer jeg automatisk til riget igen  Besøg hos jordemoder og scanninger foregik stadig på Holbæk, mens jeg fik vækstscanninger og ekstra tjek på riget pga. min sukkersyge 

Anmeld

10. januar 2013

CaWi

Jeg skulle vælge mellem Holbæk og Næstved.
Det tager en halv time til Næstved og 40 minutter til Holbæk.
Der havde været både positiv og negativ omtale af begge fødegange. Mit valg blev Næstved, da jeg kender sygehuset plus vi kunne spare ti minutters kørsel.

Anmeld

10. januar 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg har både fået aks og født alm på Herning sygehus og har været rigtig glad for det begge gange! Jeg bor 10 min fra sygehuset. Jeg ville nok vælge det der lå tættest på! Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.