Laurits' vej til verden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. januar 2013

Risen

_-Kathrine-_ skriver:

Så var der billeder

Ej hvor er han altså lækker! Stort tillykke - hvor er du sej!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2013

Babydrøm

_-Kathrine-_ skriver:

Terminen sagde d. 27/12-2012, og da vi passerede den dato var jeg dybt frustreret, for havde da forventet at føde før jul - men lillebror ville det altså anderledes

Natten til d. 3/1-13 skete der så endelig noget... Jeg vågnede omkring kl. 03 og kunne fornemme lidt småveer, som på en time tog til og blev regelmæssige, men ikke så slemme...
Jeg ringede til fødegangen og aftalte at vi lige skulle have fat i pasningen til storebror og så skulle jeg ringe en time efter.
Mormor kom og jeg ringede igen til fg og fik besked på at komme stille og roligt derind.

Vi var derinde ved en halv 7 tiden, jeg fik en fødestue, blev tjekket og var 3-4 cm åben og med 1 cm livmoderhals tilbage.
Fik en klysma og så ventede vi på at der var vagtskifte kl. 7
Vi fik en fantastisk jordemoder og en sød studerende, som skulle overvære og deltage i sin første fødsel, så hun var meget spændt.
Jeg kom i badekar ved en 8 tiden og var meget overskudsagtig mellem veerne som kom regelmæssigt.
Da jeg havde ligget der i en 3 timer kom jeg op og blev undersøgt af både JM og den studerende (som skulle undersøge for første gang - hun var MEGET forsigtig ) der var også 2 studerende som var på fødegangen for første gang inde og kigge mens jeg blev undersøgt, så der var trangt på stuen.

Skal så lige love for at der kom gang i den da jeg kom op af badet, så jeg var absolut ikke særlig overskudsagtig imellem veerne længere.

Omkring kl. 13 blev jeg igen undersøgt og der var ikke sket ret meget, så vi blev enige om at hun ville tage vandet og da hun gjorde det gik det MEGA stærkt og jeg udvidede mig de sidste cm ved at hun stod og masserede "kanten", kaldte hun den.

Kunne ikke tage stilling til noget som helst da presseveerne kom og blev først dirigeret op på alle 4 med lattergas, som absolut ikke faldt i særlig god jord, så jeg kom ned og sidde på fødeskamlen(hvilket er en hel genial opfindelse, hvis man som mig ikke har kunnet holde ud at ligge på ryggen under hele graviditeten)

Efter 4-5 presseveer og en masse skrig og skrål om at jeg ikke turde presse med fordi det gjorde så p.... ondt, kom vores lillebror Laurits til verden kl. 13.29, helt perfekt og enormt dejlig - ligner sin storebror helt vildt
Fik en 2. Gradsbristning og blev syet samme steder som sidst.
Han vejede 4220 gr. Og målte 53 cm
Vi var hjemme ved den stolte storebror 4 timer efter - skønt!!

Vi har haft en lidt hård start med indlæggelse til observation for feber, men vi er hjemme igen og han er så dejlig nem!!

Så det var en helt helt anderledes og længere fødsel end første gang som startede med vandafgang og fødsel 6 timer senere. Men det var bestemt ikke en dårligere fødsel, for jeg kunne følge med veerne denne gang og var meget mere tilstede

Tak fordi du læste med

Stort tillykke  

Anmeld

9. januar 2013

_-Kathrine-_

Risen skriver:

Ej hvor er han altså lækker! Stort tillykke - hvor er du sej!

Tusind tak
Har dog sværget at det var sidste gang!

Anmeld

9. januar 2013

_-Kathrine-_

AnnL skriver:

Stort tillykke  

Mange tak

Anmeld

9. januar 2013

HeidiØ

_-Kathrine-_ skriver:

Så var der billeder

Iiih søde, det var skønt at læse din beretning. Hvor er det pudsigt dine fødsler var så forskellige Men dejligt det gik godt, med søde studerende og alt muligt!

Lille Laurits er bare virkelig virkelig lille tuttenutte.. årh, man blir helt skruk!!  Troede ikke det skulle ske for mig, men nu er jeg altså!

Anmeld

9. januar 2013

_-Kathrine-_

HeidiØ skriver:

Iiih søde, det var skønt at læse din beretning. Hvor er det pudsigt dine fødsler var så forskellige Men dejligt det gik godt, med søde studerende og alt muligt!

Lille Laurits er bare virkelig virkelig lille tuttenutte.. årh, man blir helt skruk!!  Troede ikke det skulle ske for mig, men nu er jeg altså!

Ja, det kom også meget bag på mig, for jeg gik bare og ventede på at vandet gik...!
Syns det er så fedt når der er studerende med, og de vartede mig op med drikkevarer og mad, så det var fedt!
Hende der var med under hele forløbet kunne slet ikke få armene ned igen da jeg havde født..!
Du er velkommen til at komme over og se ham en dag - så kan du blive lidt mere skruk

Anmeld

9. januar 2013

HeidiØ

_-Kathrine-_ skriver:

Ja, det kom også meget bag på mig, for jeg gik bare og ventede på at vandet gik...!
Syns det er så fedt når der er studerende med, og de vartede mig op med drikkevarer og mad, så det var fedt!
Hende der var med under hele forløbet kunne slet ikke få armene ned igen da jeg havde født..!
Du er velkommen til at komme over og se ham en dag - så kan du blive lidt mere skruk

Ej, det kan jeg godt forstå hun ikke kunne, det må være vildt. Super fedt job. Og lækkert du blev vartet op

eeeeej, det vil jeg såååå gerne! Hvornår må jeg komme?

Anmeld

9. januar 2013

_-Kathrine-_

HeidiØ skriver:

Ej, det kan jeg godt forstå hun ikke kunne, det må være vildt. Super fedt job. Og lækkert du blev vartet op

eeeeej, det vil jeg såååå gerne! Hvornår må jeg komme?

Jamen Claus har lige barsel i næste uge også, så derefter kan vi sagtens finde en dag

Anmeld

9. januar 2013

blomst84

Dejlig og skøn FB får jo helt tåre i øjene.. Du virker virkelig sej! endnu engang tillykke med lillebror Laurits 

Anmeld

9. januar 2013

HeidiØ

_-Kathrine-_ skriver:

Jamen Claus har lige barsel i næste uge også, så derefter kan vi sagtens finde en dag

Det lyder helt super! Det glæder jeg mig meget til!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.