Jer som har tabt jer under graviditet.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14.905 visninger
7 svar
1 synes godt om
9. januar 2013

lilledittemor

Hej piger.

Jeg har lige nogle spørgsmål som jeg håber at nogen af jer vil besvare.

• Er der nogen af jer som vejede mindre som højgravide end før i blev gravide?
  • Hvad vejede i?

• Har nogen af jer tabt jer under graviditet - men stadig endt med et + i sidste ende?
  • Hvor meget?

• Hvor store var jeres børn ved fødslen?
  • Var baby sund og rask ved fødslen?
  • Har baby efterfølgende haft mange sygdomsforløb?

God dag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2013

Ka+Ma=Be

Som du nok ved, er det ganske normalt at tabe sig lidt under en graviditet. I hvert fald i starten. De fleste tager revance og tager så på senere i graviditeten mens andre (som oftest overvægtige kvinder eller kvinder plaget af ekstrem kvalme/madlede/opkast) ender med en lavere vægt hele vejen igennem.

Jeg selv startede ud med at tabe 2 kg og først omkring uge 20 begyndte jeg at tage på Jeg tog derfra i alt 14 kg på som jeg alle tabte efter fødslen.

En af mine veninder tabte sig en del under sin graviditet grundet opkast. Hun fødte en lille pige 4 uger for tidligt på ca. 2900g (så vidt jeg husker). Om det hænger sammen med graviditeten ved jeg ikke, men hendes datter har det fint og vokser som hun skal

Jeg ved ikke om du kan bruge det til noget, men jeg følte, at du mellem linierne gav udtryk for at have tabt dig og er en smule bekymret?

Anmeld

9. januar 2013

lilledittemor

Som du nok ved, er det ganske normalt at tabe sig lidt under en graviditet. I hvert fald i starten. De fleste tager revance og tager så på senere i graviditeten mens andre (som oftest overvægtige kvinder eller kvinder plaget af ekstrem kvalme/madlede/opkast) ender med en lavere vægt hele vejen igennem.

Jeg selv startede ud med at tabe 2 kg og først omkring uge 20 begyndte jeg at tage på Jeg tog derfra i alt 14 kg på som jeg alle tabte efter fødslen.

En af mine veninder tabte sig en del under sin graviditet grundet opkast. Hun fødte en lille pige 4 uger for tidligt på ca. 2900g (så vidt jeg husker). Om det hænger sammen med graviditeten ved jeg ikke, men hendes datter har det fint og vokser som hun skal

Jeg ved ikke om du kan bruge det til noget, men jeg følte, at du mellem linierne gav udtryk for at have tabt dig og er en smule bekymret?

Jeg har ikke tabt mig - har taget lidt på allerede
Jeg har dog ikke lyst til at tage lige så meget på, som første gang jeg var gravid. Så derfor jeg vil høre jer andre. Vægten går mig meget på denne gang.

Har en svigerinde som slet ikke tog på, selvom hun var højgravid vejede hun stadig mindre end i starten. Hun har fået nogle små og skravlede unger en del før tid
Og min anden svigerinde tog lidt mindre på end hun burde, og hendes var fin ved fødslen.

Ville også lidt høre om det måske hang sammen.. I så fald vil jeg tage så meget på som muligt forstå mig ret.

Men hvor er du sød og betænksom

Anmeld

10. januar 2013

M!

Jeg er 21+1 idag og har til dags dato tabt 8 kilo. 

Ved af gode grunde ikke hvordan det ender  

Jeg ved dog at lillepigen ikke er helt stor nok allerede nu. 

Hun ligger udenfor normalen. 

Anmeld

10. januar 2013

Fenja09

Ditte_Marie skriver:

Hej piger.

• Hvad vejede i?

• Har nogen af jer tabt jer under graviditet - men stadig endt med et + i sidste ende?
  • Hvor meget?

God dag

Jeg vejede mindre som højgravid end før jeg blev gravid. Var overvægtig (ca. 15 kg for meget).

Jeg tabte mig 4 kg de første 3 måneder pga utilpashed. Det endte med at jeg tabte mig 8 kg mens jeg var gravid, men 14 dage efter jeg havde født vejede jeg 15 kg mindre end før jeg blev gravid. Jeg fik graviditetssukkersyge i uge 30 og droppede alt sukker, hvid brød osv. men levede helt alm. og spiste MEGET fint  

Var til jævnlige scanninger fordi der i forbindelse med sukkersyge under graviditet er risiko for store børn, men min datter har altid været lille - dog hele tiden inden for normalen, men lille. Lægerne var meget tilfredse med at jeg intet tog på og at vægten stod stille meget længe og hvis den ændrede sig, gik den nedad.

Vores datter var sund og rask ved fødslen. Hun er født 40+1 og vejede 2810 g.

Efterfølgende (da hun var 2 måneder) fandt vi ud af at hun havde en hjertefejl (VSD) og skulle opereres da hun var 3 måneder. Dette har ikke forbindelse til mit vægttab under graviditeten.

Hun er idag 16 måneder og har kun haft feber 1 dag som skyldtes MØB, det er væk nu og varede kort. Hun har døjet med lidt snot her i vinter, men ellers er hun sund og rask og aldrig syg.

Håber det svarede på nogen af dine spørgsmål.

/Fenja

Anmeld

10. januar 2013

Mimic

Hej piger.

• Hvad vejede i?

• Hvor meget?

God dag

Jeg lå med konstant kvalme de første 4 måneder af min graviditet, jeg vejede, inden jeg blev gravid, 70 kg og tabte mig i løbet af de 4 måneder ned til 64 kg, efterfølgende kom jeg mig kun yderligere 4 kg.

min datter blev født i uge 37+6 og vejede 3550 og var 52 cm lang.

hun var sund og rask og er meget sjældent syg (hun er 6½ nu)

efter fødslen tabte jeg mig voldsomt (ca. 18 kg) og blev pludselig undervægtig, men de kg. kom hurtigt på igen, da jeg stoppede med at amme.

Anmeld

10. januar 2013

Chili-mor

ved min den første var jeg normal vægtig og tog i alt 8kg på..

en sund og rask dreng på 3350kg og 50cm lang..

Her anden gang er stadig gravid 34+1

har jeg ikke taget noget på overhovedet.. Har lagt en del syg en overgang og ændret måske en lille smule ved kosten, ellers intet.

Men barnet følger gennemsnittet meget fint hvad størrelse og vægt angår... (og fik at vide af min jordmoder + læge, at det var okay ikke at tage noget på, eller at tabe sig lidt, så længe det ikke er fordi man ikke spiser)..

Så er spændt på om jeg ender ud med at tabe en del når den lille først er født...

Anmeld

10. januar 2013

Lunae

I min første graviditet holdte jeg vægten indtil 40+0. De sidste 14 dage tog jeg 2 kg på. Efter fødslen tabte jeg 12 kg og var væsentlig længere nede end før jeg blev gravid! Min datter vejede 4090g og var 53 lang, så hun havde ikke lidt nogen nød!

Denne gang er jeg 15+2 og har tabt ca 7 kg pga slem kvalme og opkast. Jeg håber at jeg kan holde vægten og ikke tabe mig yderligere! Barnet har det fint, men jeg er træt og afkræftet!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.