Ditte_Marie skriver:
Hej piger.
Jeg har lige nogle spørgsmål som jeg håber at nogen af jer vil besvare.
- Er der nogen af jer som vejede mindre som højgravide end før i blev gravide?
- Hvad vejede i?
- Har nogen af jer tabt jer under graviditet - men stadig endt med et + i sidste ende?
- Hvor meget?
- Hvor store var jeres børn ved fødslen?
- Var baby sund og rask ved fødslen?
- Har baby efterfølgende haft mange sygdomsforløb?
God dag
Jeg vejede mindre som højgravid end før jeg blev gravid. Var overvægtig (ca. 15 kg for meget).
Jeg tabte mig 4 kg de første 3 måneder pga utilpashed. Det endte med at jeg tabte mig 8 kg mens jeg var gravid, men 14 dage efter jeg havde født vejede jeg 15 kg mindre end før jeg blev gravid. Jeg fik graviditetssukkersyge i uge 30 og droppede alt sukker, hvid brød osv. men levede helt alm. og spiste MEGET fint
Var til jævnlige scanninger fordi der i forbindelse med sukkersyge under graviditet er risiko for store børn, men min datter har altid været lille - dog hele tiden inden for normalen, men lille. Lægerne var meget tilfredse med at jeg intet tog på og at vægten stod stille meget længe og hvis den ændrede sig, gik den nedad.
Vores datter var sund og rask ved fødslen. Hun er født 40+1 og vejede 2810 g.
Efterfølgende (da hun var 2 måneder) fandt vi ud af at hun havde en hjertefejl (VSD) og skulle opereres da hun var 3 måneder. Dette har ikke forbindelse til mit vægttab under graviditeten.
Hun er idag 16 måneder og har kun haft feber 1 dag som skyldtes MØB, det er væk nu og varede kort. Hun har døjet med lidt snot her i vinter, men ellers er hun sund og rask og aldrig syg.
Håber det svarede på nogen af dine spørgsmål.
/Fenja 
Anmeld