Hvor er det fedt du har lyst til at være hjemmegående og endnu mere fedt det kan lade sig gøre!
Jeg er lige nu midlertidigt hjemmegående, da jeg er erbejdsløs, jeg ville utrolig gerne hvis det kunne lade sig gøre økonomisk, være hjemmegående, med det kan det ikke som det ser ud lige nu.
Men jeg har undersøgt utrolig meget om det og har fundet stor insiration på http://hjemmeunger.dk/hjemmegaende-og-hvad-sa/
ud over det har jeg selv en ugentlig plan, som det er lige nu og jeg ikke er i aktivering, bruger jeg denne plan, for ellers kommer det hurtigt til at være sådan at jeg intet når.
Jeg har lavet mig et skema, hvor jeg har plads til at skrive for hver dag i ugen, hvor jeg planlægger lidt hver dag hvad jeg vil nå, det ikke altid jeg når det jeg vil, men kan sætte kryds ud fra ca 70% af det jeg har sat mig for, hvilket hjælper meget for strukturen.
Min søn går i dagpleje, da jeg jo ikke aner hvor lang tid jeg er ledig er det vigtigt for mig og ham at han bevare hverdagsstrukturen, han bliver afleveret sent og hentet tidligt, det et stort privelegie for mig at kunne gøre det på denne måde, så min ugeplan ser nok lidt anderledes ud end hvad den vil komme til for dig.
men jeg nyder mulighederne for at spare penge ved at have tiden til selv at bage, købe gode tilbud, lave og følge madplaner, opdage nye gode retter, have tiden til at kunne eksperimentere, lave en masse med min søn, holde det nogenlunde ryddet herhjemme, nå at vaske tøj og lægge det sammen og hygge med det, have tålmodigheden til at lade min søn gå ned af trappen på vej i dagpleje hvor jeg normalt bære ham, generalt have tid til at være tålmodig i hverdagen!
her er min ugeplan, som jeg skriver lidt på hver dag som dagen går. Har tænkt mig at skrive blevask på hver anden dag og alm vask 1 gang om ugen.