God ide med en ugeplan - eller "jobbeskrivelse", om man vil
Jeg er på barsel og dagene er lidt flydende. Men jeg har en helt fast rutine om morgenen, når min yngste sover morgenlur (hun sover som regel 1 time), hvor jeg går i bad, rydder op efter morgenmaden, lægger tøj sammen og sætter en ny vask over. Så rydder jeg op i stuen og hvor der ellers lige roder, dels så jeg selv kan holde ud at være her, men også så der er klar til min store datter kommer hjem fra vuggestue. Næste gang min datter skal sove plejer jeg at ordne indkøb og planen var at jeg skulle forberede det som kan forberedes ift aftensmaden, men der er jeg så ikke helt nået til endnu
Men det er vel noget med at støve af, svinge støvsugeren, tørre støv af, ordne badeværelse 1 gang om ugen, tænker jeg? Kunne du ikke sætte en dag af (nu ved jeg jo ikke, hvor stor(t) jeres lejlighed/hus er, men sige at tirsdag støvsuger du og vasker gulv og støver af og torsdag bliver badeværelset ordnet? Personligt ville jeg kaste op, hvis jeg skulle gøre rent og lign. hver dag, men det gør man vel heller ikke, medmindre man virkelig godt kan lide det

Det er vel lige så meget at sørge for at der er ryddet op i jeres hjem og rart at være og at der er købt ind og lavet mad?
Anmeld