Hjemmegående-plan over gøremål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.475 visninger
11 svar
0 synes godt om
9. januar 2013

>>Carina<<

Jeg er hjemmegående efter eget valg (fælles beslutning) og derfor er det jo klart at det er mig der står for de fleste daglige gøremål :-)

Jeg syns imidlertid at det er svært at få bund i det eller hva man ska sige. Der er tit for nemt at springe over og tænke at det ka jeg jo også nå imorgen el i overmorgen

Derfor er jeg kommet frem til at jeg har brug for at lave en ugeplan over hvad jeg skal ha gjort. Om ik andet så bare ha den som udgangspunkt :-)

Hvad gør I? Hvad laver I hver dag og hver uge?? 

Har brug for inspiration. :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2013

Dinna88

Hvis jeg gik hjemme, ville jeg sørge for at der altid er rent i bund. Dvs. pålægge mig selv en af de "trælse" opgaver hver dag/hvre anden dag - som f.eks. at skrubbe fugerne på badeværelset, afkalke alt der skal afkalkes, gøre rent de umulige steder. Det er bare een af de ting, som jeg synes er svær at finde tid til i dagligdagen, og når man endelig har tid, så når man ALDRIG det hele. 

Anmeld

9. januar 2013

Julemusen

Jeg er studerende og har ikke undervisning om onsdagen og om fredagen. Så der er der skema for det der skal gøres.
Støvsuger, vasker gulv, ordner vasketøj, handlet ind, pudser spejle mm. Du kan lave et fast ugeskema hvor du deler det hele ind. :-) ordentlig hovedrengøring gør jeg om fredagen så der er helt rent til weekenden hvis der kommer gæster eller nogen uanmeldt:-)

Anmeld

9. januar 2013

raca

du går hjemme for at passe dit/jeres børn ikke?

dette er sådan rimlig meg et et fultidsarbejde, hvis det skal bare til barnets glæde.  så ja det er forbandet svært at nå ibund hvis du sår alene med ansvaret.

jeg mener dit ansvar hovdesagtligt er 

barnet, og den daglige husholdning der kan klares med et barn ved håndet. 

altså tøjvask. oprydning, tøjsammenlægning, og opvask. og forberedelse af aftensmad. også iorydning efter jer.

samt at finde på aktiviteter og lave legeaftaler, smat tage i legestue

så overordnet at holde orden, så der er muglighed for lige hurtigt at løbe gulve over, når behovet er der. eks lørdag formiddag, hvor manden snupper ungerne.

husk at skabe rum til dig selv så du laver noget du kan lide og fordybe dig i når barnet sover.

Anmeld

9. januar 2013

>>Carina<<

raca skriver:

du går hjemme for at passe dit/jeres børn ikke?

dette er sådan rimlig meg et et fultidsarbejde, hvis det skal bare til barnets glæde.  så ja det er forbandet svært at nå ibund hvis du sår alene med ansvaret.

jeg mener dit ansvar hovdesagtligt er 

barnet, og den daglige husholdning der kan klares med et barn ved håndet. 

altså tøjvask. oprydning, tøjsammenlægning, og opvask. og forberedelse af aftensmad. også iorydning efter jer.

samt at finde på aktiviteter og lave legeaftaler, smat tage i legestue

så overordnet at holde orden, så der er muglighed for lige hurtigt at løbe gulve over, når behovet er der. eks lørdag formiddag, hvor manden snupper ungerne.

husk at skabe rum til dig selv så du laver noget du kan lide og fordybe dig i når barnet sover.

Nej mine børn er i dagpleje og børnehave ca 5-6 timer hver dag :-)

Anmeld

9. januar 2013

raca

>>Carina<< skriver:

Nej mine børn er i dagpleje og børnehave ca 5-6 timer hver dag :-)

nåre.. jammen så har du masser af tid.. men det er vist bare vigtigts og lave en struktur du kan leve med..

også indarbejde det som vaner i hverdagen. og ja det er svært, og det er ikke sådan lige til,

Anmeld

9. januar 2013

Tulle28

God ide med en ugeplan - eller "jobbeskrivelse", om man vil

Jeg er på barsel og dagene er lidt flydende. Men jeg har en helt fast rutine om morgenen, når min yngste sover morgenlur (hun sover som regel 1 time), hvor jeg går i bad, rydder op efter morgenmaden, lægger tøj sammen og sætter en ny vask over. Så rydder jeg op i stuen og hvor der ellers lige roder, dels så jeg selv kan holde ud at være her, men også så der er klar til min store datter kommer hjem fra vuggestue. Næste gang min datter skal sove plejer jeg at ordne indkøb og planen var at jeg skulle forberede det som kan forberedes ift aftensmaden, men der er jeg så ikke helt nået til endnu

Men det er vel noget med at støve af, svinge støvsugeren, tørre støv af, ordne badeværelse 1 gang om ugen, tænker jeg? Kunne du ikke sætte en dag af (nu ved jeg jo ikke, hvor stor(t) jeres lejlighed/hus er, men sige at tirsdag støvsuger du og vasker gulv og støver af og torsdag bliver badeværelset ordnet? Personligt ville jeg kaste op, hvis jeg skulle gøre rent og lign. hver dag, men det gør man vel heller ikke, medmindre man virkelig godt kan lide det Det er vel lige så meget at sørge for at der er ryddet op i jeres hjem og rart at være og at der er købt ind og lavet mad?

Anmeld

9. januar 2013

Mamalou

Hvis det var mig, så ville jeg først lave en oversigt over de ting, der skal laves. Så ville jeg dele det ind efter, hvad skal der laves i løbet af ugen og dele det ind på en fast dag. Jeg ville vælge en dag eller to om måneden hvor der skulle lave større rengøring, så alt var skemalagt

Vh. Louise

Anmeld

9. januar 2013

Mamalou

Jeg vil sige, at det kræver disiplin at gå hjemme og få lavet det man skal, for det er såhhh nemt at udsætte... Jeg har bare gået hjemme under barslen, og der levede jeg efter kommer i dag, kommer i morgen

Anmeld

9. januar 2013

>>Carina<<

Tulle28 skriver:

God ide med en ugeplan - eller "jobbeskrivelse", om man vil

Jeg er på barsel og dagene er lidt flydende. Men jeg har en helt fast rutine om morgenen, når min yngste sover morgenlur (hun sover som regel 1 time), hvor jeg går i bad, rydder op efter morgenmaden, lægger tøj sammen og sætter en ny vask over. Så rydder jeg op i stuen og hvor der ellers lige roder, dels så jeg selv kan holde ud at være her, men også så der er klar til min store datter kommer hjem fra vuggestue. Næste gang min datter skal sove plejer jeg at ordne indkøb og planen var at jeg skulle forberede det som kan forberedes ift aftensmaden, men der er jeg så ikke helt nået til endnu

Men det er vel noget med at støve af, svinge støvsugeren, tørre støv af, ordne badeværelse 1 gang om ugen, tænker jeg? Kunne du ikke sætte en dag af (nu ved jeg jo ikke, hvor stor(t) jeres lejlighed/hus er, men sige at tirsdag støvsuger du og vasker gulv og støver af og torsdag bliver badeværelset ordnet? Personligt ville jeg kaste op, hvis jeg skulle gøre rent og lign. hver dag, men det gør man vel heller ikke, medmindre man virkelig godt kan lide det Det er vel lige så meget at sørge for at der er ryddet op i jeres hjem og rart at være og at der er købt ind og lavet mad?

Det er præcis sådan jeg vil gøre :-) har lavet en liste og nu ska det bare skemalægges. Laver jo noget hver dag af gøremål men får fx sjældent klaret badeværelset fordi jeg hader det ;-) og tænker det er nemmere hvis det har en fast ugedag. 

Jeg tænkte også i starten at jeg ville brække mig af det men fandt bare hurtig ud af at det er med at prøve at gøre det til noget positivt. Sætter noget musik på og tager det i et behageligt tempo :-) har faktisk selv opdaget at jeg liiiiiiiige skal støvsuge fordi nu ka jeg ik lade være for ka ik ha at min datter ik ka kravle rundt uden hun blir beskidt med det samme :-) og har to hunde så der SKAL bare støvsuges hver dag :-)

Jeg må i gang med et skema :-) MEN ska først liiiiige støvsuge. Hihi :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.