Nå hvor skal jeg starte og hvor skal jeg slutte.. og er jeg den eneste med en fulstændig overdrevet temperamentfuld dame som slet ikke kan styres.
ja den er gal igen.!!

JEg river snart hovedet af hende. Ea er så strid, anstrengende, grænseprøvende, udmattende, magtesløs uopnålig... og jeg kunne blive ved.
Vi har simpelthem så mange problemer med hende - dælme lige før jeg sætter hende på børnehjem.. ahh faen heller.. men tæt på.
Hun hyler, skriger, tuder, råber, spadser ud, skælder ud osv osv.. Hun får jævnligt en tur, hvor hun slet ikke er til at styre.
eks. 1. Vi er på tur og det er smadder hyggeligt, Vi har klapvognen med til Emili han er trods alt ikke 2 endnu og kan ikke gå så langt som Ea. Men hun ødelægger hele turen med at stille sig til at skabe sig over at hun ikke kan gå på sine ben, at de gør ondt og hvis Emil skal sidde i klap vognen så skal hun også. det her lyder harmløst, men det er det ikke.. for prøv at forestil jer en hel ferie med udflugter også skaber hun sig sådan hver gang flere gange om dagen.
eks 2. Ea vil ikke i seng, hun nægter, hun er bange for at gå glip af noget... igen - hun skriger, hyler og er hel rød i hovedet af raseri. Vores problem, vi kan ikke bare smide hende ind i sengen og lade hende hyle, for Emil sover i samme rum.
eks. 3 - efterve af at hun sov alt for sent.. hun vil ikke stå op, vi kalder på hende 25 gange, tilsidst må vi nærmest hive hende op. Hun vil ikke have det tøj på , som hun selv har været med til at vælge aftenen inden. HUn går ind og lægger sig i sengen igen. Så blir moderen her helt ondsvag og må hive hende ud af sengen og blive meget gal, for hvad fanden bilder hun sig ind at gå iseng igen. Det ender med at hun er så langsom til at få det tøj på at hun blir sat ud i bilen halv påklædt og uden morgenmad.
Eks. 4 jeg tænker at det her på have konsekvenser og mener nogen har haft held med noget skema og n nogen streger. Jeg laver et skema og siger til hende at når der er 10 streger, det er lavet meget børnevenligt - så tager jeg noget af hendes legetøj væk.
Hvad er pigebarnet - jo første aften går det og hun tænker over det før hun får anfald.. bagefter er hun skide ligeglad.
Eks. 5
Hun er meget veltalende og forklarer og snakker for sin sag. Hun går meget op i at vi ikke skælder Emil ud som vi gør hende, jeg prøver at forklare hende at Emil også får skæld ud og at der er ting han ikke må. Men at han altså stadig er mindre end hende og ikke lige så dygtig til at forstå.
hun er bange for at Emil får mere end hende.. hvis han har fået et stykke tøj, kan hun gå helt amok over hun ik får noget, selvom hun aftenen inden har fået en hel pose med lækkert tøj.. fx.
ja jeg kunne blive ved og ved og ved.. Meget af det er jalousi.. I know og bruger også rigtig mange kræfter på at fortælle Ea hvor dygtig hun er og trække hende frem i mange sammenhæng.
Jeg ved snart ik hvad jeg skal stille op, jeg er bare så træt af at v ære en sur, højtråbende og meget udmattet mor. Hvorfor skal det være så træls at have en pige på 5 år.
Alle siger, det er normalt og det blir værre ... små børn små problemer og store børn store problemer.. ja men det kan sgu da ikke blive værre. Det er fuldstændig ikke til at holde ud af leve med.
hvis jeg fx bare ignorerer hende, så duer det i 5 min..
hvis jeg meget pædagogisk stille og roligt fortæller hende at jeg ikke vil have hun opfører sig sådan, holder hun sig demonstrativt for ørene og råber STOP MOR, jeg gider ik høre på dig.
HVis jeg hidser mig op og virkelig råber af hende (hader det - men det sker) så nærmest griner hun ad mig.
HUn kan også finde på at stå ret op og ned og skrige os ind i hovedet om ting hun ikke vil eller ting vi ikke gør.
Jeg er sikker på at jeg kæmpr fuldstændig forkert og at der må være bedre og simplere måder at takle det her på..
Hvor er hende Magrethe brun hansen, når man har brug for hende..

Jeg opgir snart og lader hende køre sit eget show - altså Ea..
undskyld det lange roede indlæg, jeg ved bare hverken hvor det starter eller stopper. Jeg kunne blive ved i en uendelighed.
tak fordi i læste med.