Anonym skriver:
Men har lige et spørgsmål:
Hvor lang tid bør man have været på sit nye job inden man meddeler man er gravid?
Jeg har i forvejen en datter på 2,5 år og bliver færdig med min uddannelse til sommer og vil gøre alt for at finde et job, når jeg er færdig (-er virkelig træt af SU!)... Meen synes også efterhånden man kan mærke det kribler lidt i en, for at få en lille baby igen. Min lille pige elsker babyer, så det er helt sikkert noget hun er ved at være klar til. Men inden jeg bliver færdig med min skole og får job og leveringstiden på en baby, jamen så bliver min datter jo 4 år.
Har I nogle gode råd?
Det kommer selvfølgelig an på hvilken branche du er i, men i min branche har jeg mødt flere piger, der var synligt gravide ved jobsamtalen, som fik jobbet alligevel. Min egen chef begyndte selv at spørge til om jeg ikke snart skulle have børn, da jeg havde været ansat 4-5 måneder.
Jeg ville nok føle, at jeg enten skulle informere om det ved jobsamtalen eller vente til jeg havde stået prøvetiden ud.
Lovmæssigt har du, så vidt jeg ved, først pligt til at oplyse det 3 måneder før du skal på barsel. Denne afhænger også lidt af, hvilken branche du er i :-)
Anmeld