Ja, jeg er sgu også skruk!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

430 visninger
4 svar
0 synes godt om
7. januar 2013

Anonym trådstarter

Men har lige et spørgsmål:

Hvor lang tid bør man have været på sit nye job inden man meddeler man er gravid?

Jeg har i forvejen en datter på 2,5 år og bliver færdig med min uddannelse til sommer og vil gøre alt for at finde et job, når jeg er færdig (-er virkelig træt af SU!)... Meen synes også efterhånden man kan mærke det kribler lidt i en, for at få en lille baby igen. Min lille pige elsker babyer, så det er helt sikkert noget hun er ved at være klar til. Men inden jeg bliver færdig med min skole og får job og leveringstiden på en baby, jamen så bliver min datter jo 4 år.

Har I nogle gode råd?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2013

Sky

Du skal gøre det du føler for ...

Men for mit vedkommende ville jeg ikke præsentere en ny arbejdsgiver for sådan en nyhed indenfor det første år - men det kommer salvfølgelig an på hvilket job du har!

/Sky

Anmeld

7. januar 2013

Stivdie

Anonym skriver:

Men har lige et spørgsmål:

Hvor lang tid bør man have været på sit nye job inden man meddeler man er gravid?

Jeg har i forvejen en datter på 2,5 år og bliver færdig med min uddannelse til sommer og vil gøre alt for at finde et job, når jeg er færdig (-er virkelig træt af SU!)... Meen synes også efterhånden man kan mærke det kribler lidt i en, for at få en lille baby igen. Min lille pige elsker babyer, så det er helt sikkert noget hun er ved at være klar til. Men inden jeg bliver færdig med min skole og får job og leveringstiden på en baby, jamen så bliver min datter jo 4 år.

Har I nogle gode råd?

Det kommer selvfølgelig an på hvilken branche du er i, men i min branche har jeg mødt flere piger, der var synligt gravide ved jobsamtalen, som fik jobbet alligevel. Min egen chef begyndte selv at spørge til om jeg ikke snart skulle have børn, da jeg havde været ansat 4-5 måneder.
Jeg ville nok føle, at jeg enten skulle informere om det ved jobsamtalen eller vente til jeg havde stået prøvetiden ud.
Lovmæssigt har du, så vidt jeg ved, først pligt til at oplyse det 3 måneder før du skal på barsel. Denne afhænger også lidt af, hvilken branche du er i :-)

Anmeld

7. januar 2013

Anonym trådstarter

Åhr jeg synes det er svært for et eller andet sted ville jeg godt have haft der var 3 år mellem dem. Men min kæreste og jeg blev enige om at det var en dum ide at blive gravid i min studietid og stå uden job, når nr. to kom. Ville allerhelst være sikret som jeg var med den første. Men der havde jeg trods alt også haft jobbet i 2 år inden jeg blev gravid. Jeg ved det er svært at blot efter nogle få måneder meddele en gravditet på et nyt job. Men hvordan er regler for det, skal man have været der et stykke tid før det er tilladt. Jeg vil gerne have et sommerbarn, så derfor er det for sent at blive gravid nu. Så skal jeg vente til okt. nov. måned. Men så har jeg jo ikke haft det nye job så længe det er altså svært. Men dejligt hvis arbejdsgiveren skubber til en om man ikke snart skal i gang.

Anmeld

8. januar 2013

Anonym trådstarter

Er der ikke flere der vil komme med gode råd i forhold til nyt job og graviditet?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.