ledig og sygemelding

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

850 visninger
10 svar
0 synes godt om
6. januar 2013

ekebiv

Jeg er i 22. uge og jeg er ved at få ret trælse bækkensmerter (har været sygemeldt pga det samme i begge mine tidligere graviditeter) men jeg er ledig og kan ikke rigtig finde ud af om jeg skal snakke med lægen om sygemelding, jeg skal jo som sådan ikke noget og synes måske det vil være lidt fesent at være sygemeldt fra "ingenting".

Hvad ville du gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2013

MogN

Jeg blev sygemeldt på trods af at jeg kun skulle søge arbejde ..

min læge vurderede at det var bedst da min krop var/er så belastet..

Anmeld

6. januar 2013

AnthonsMor

Når det drejer sig om så lang tid tror jeg faktisk at jobcenteret kræver en lægeerklæring på at du skal sygemeldes og hvorfor du skal sygemeldes

Havde du kun haft et par uger til termin tror jeg ikke det ville være så vigtigt - men jeg ville da spørge på jobcenteret hvad proceduren er også derefter tage den med lægen, hvis de siger de skal se en lægeerklæring

Anmeld

6. januar 2013

ekebiv

RikkeThygesen skriver:

Når det drejer sig om så lang tid tror jeg faktisk at jobcenteret kræver en lægeerklæring på at du skal sygemeldes og hvorfor du skal sygemeldes

Havde du kun haft et par uger til termin tror jeg ikke det ville være så vigtigt - men jeg ville da spørge på jobcenteret hvad proceduren er også derefter tage den med lægen, hvis de siger de skal se en lægeerklæring

Det tror jeg også de vil og jeg sygemelder mig under alle omstændigheder ikke uden lægens samtykke. Sidste gang blev jeg også først sygemeldt da jeg var 2 måneder længere henne end nu og det synes både jeg ìg min daværende arbejdsgiver var tidligt men jeg er kok og det er bare et hårdt job.
Ved ikke om det er fordi det er 3. gang så bækkenet er "skadet" fea de andre graviditeter,men idag har jeg simpelthen SÅ ondt at jeg næsten ikke kan rejse mig og jeg har kun haft en stille og rolig dag alene med sønnen på 3. Synes ellers ikke jeg plejer at være pivet

Anmeld

6. januar 2013

LLN

ekebiv skriver:

Jeg er i 22. uge og jeg er ved at få ret trælse bækkensmerter (har været sygemeldt pga det samme i begge mine tidligere graviditeter) men jeg er ledig og kan ikke rigtig finde ud af om jeg skal snakke med lægen om sygemelding, jeg skal jo som sådan ikke noget og synes måske det vil være lidt fesent at være sygemeldt fra "ingenting".

Hvad ville du gøre?

Jeg synes du skal snakke med din læge. Hvis han/hun ville sygemelde dig hvis du var i arbejde skal du også sygemeldes nu. Jeg mener også at sygemeldingen ikke tæller i med i din 2 års dagpengeperiode.

Anmeld

6. januar 2013

AnthonsMor

ekebiv skriver:

Det tror jeg også de vil og jeg sygemelder mig under alle omstændigheder ikke uden lægens samtykke. Sidste gang blev jeg også først sygemeldt da jeg var 2 måneder længere henne end nu og det synes både jeg ìg min daværende arbejdsgiver var tidligt men jeg er kok og det er bare et hårdt job.
Ved ikke om det er fordi det er 3. gang så bækkenet er "skadet" fea de andre graviditeter,men idag har jeg simpelthen SÅ ondt at jeg næsten ikke kan rejse mig og jeg har kun haft en stille og rolig dag alene med sønnen på 3. Synes ellers ikke jeg plejer at være pivet

Jeg synes du skal tage en snak med din læge, og det ville være uanset hvor langt du var og hvor mange børn der var forinden - din krop skal holde MANGE år endnu, og du kan altså ikke lige få den repareret, hvis den bukker under.. Tænk på at du kan få fremtidige skader i hofterne og bæknet, hvis ikke du passer på..

Anmeld

6. januar 2013

sofiell89

i sidste graviditet krævede min sagsbehandler at jeg sygemeldte mig 1 mdr før jeg gik på barsel, fordi ellers skulle hun sende mig ud i praktik. Så jeg fik lægen til at lave sygemelding. :-)

Anmeld

6. januar 2013

ekebiv

Tak for jeres svar, jeg må få snakket med lægen

Anmeld

7. januar 2013

simone_jacobsen

RikkeThygesen skriver:

Jeg skulle aflevere lægeerklæring selvom jeg kun havde 4 uger til barsel.. Jeg ville helt sikkert få en lægeerklæring!

Anmeld

7. januar 2013

ekebiv

simone_jacobsen skriver:

Jeg skulle aflevere lægeerklæring selvom jeg kun havde 4 uger til barsel.. Jeg ville helt sikkert få en lægeerklæring!

Det vil jeg også, jeg skal ikke risikere noget med kommunen :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.