Kan man lave smørcreamen dagen før?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.020 visninger
16 svar
0 synes godt om
4. januar 2013

mpr

Ja kan man det ? Har en palmin smørcream jeg skal have lavet som skal bruges til kagen i morgen tidlig.. Kan ikke ligge kagen sammen i aften desværre da jeg alt for sent opdagede at fyldet skulle ligge på køl i 8 timer inden brug :s

derud over er der noget jeg som førstegangs bager af fondant kage skal være opmærksom på?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2013

Dot D

Det kan du sagtens, måske skal den lige røres op en enkelt omgang eller to i morgen...

Jeg skal lave min sidste kage for det næste lange stykke tid i morgen, og jeg laver min PSC i aften, ingen problem i det

Jeg ved ikke lige, hvad du mener med at skulle være opmærksom på, men husk at skære dine bunde så ens som muligt, sørg for at der ikke kommer frugtmousse/creme ud til fondanten og så smør din kage op ad flere gange, hvor den så er på køl i mellem hvert lag. Hellere tre tyndere lag end et tykt, det kan være nemmere for dig at styre første gang

Ellers må du jo spørge, så skla jeg forsøge at svare

Anmeld

4. januar 2013

mpr

Dot D skriver:

Det kan du sagtens, måske skal den lige røres op en enkelt omgang eller to i morgen...

Jeg skal lave min sidste kage for det næste lange stykke tid i morgen, og jeg laver min PSC i aften, ingen problem i det

Jeg ved ikke lige, hvad du mener med at skulle være opmærksom på, men husk at skære dine bunde så ens som muligt, sørg for at der ikke kommer frugtmousse/creme ud til fondanten og så smør din kage op ad flere gange, hvor den så er på køl i mellem hvert lag. Hellere tre tyndere lag end et tykt, det kan være nemmere for dig at styre første gang

Ellers må du jo spørge, så skla jeg forsøge at svare

Tak

Har et spørgsmål Min kage form er 26 diameter og 6-7 cm høj.. Skal jeg lave to? Er blevet lidt i tvivl havde egentlig tænkt mig at lave to men bliver den for høj? SKal man kun have en bund nederst og øverst?

Anmeld

4. januar 2013

Dot D

Chel1992 skriver:

Tak

Har et spørgsmål Min kage form er 26 diameter og 6-7 cm høj.. Skal jeg lave to? Er blevet lidt i tvivl havde egentlig tænkt mig at lave to men bliver den for høj? SKal man kun have en bund nederst og øverst?

Der er ikke nogen regler for, hvor mange bunde du kan have, men når du bager en bund, så er den nok for tyk - for meget kage i et lag - så du bør dele den i to. Skær en rille rundt om kagen og læg en sytråd i den, og enderne trækker du modsat hinanden, sådan skærer du en kage over lige...

Du kan godt bage to, også have fire bunde. Så bliver det: Bund-fyld-bund-fyld-bund-fyld-bund, selvfælgelig bliver den høj, men hvad gør det

Er det pga af antal personer, du tænker at bage en mere?

Anmeld

4. januar 2013

mpr

Dot D skriver:

Der er ikke nogen regler for, hvor mange bunde du kan have, men når du bager en bund, så er den nok for tyk - for meget kage i et lag - så du bør dele den i to. Skær en rille rundt om kagen og læg en sytråd i den, og enderne trækker du modsat hinanden, sådan skærer du en kage over lige...

Du kan godt bage to, også have fire bunde. Så bliver det: Bund-fyld-bund-fyld-bund-fyld-bund, selvfælgelig bliver den høj, men hvad gør det

Er det pga af antal personer, du tænker at bage en mere?

Nej det var fordi de billeder jeg har der ser det bare ud til at være kæmpe stykker kage  

Vi bliver kun max 10 så det er ikke pga antallet ^^ Har i hvert fald for lidt fyld til 3 lag fyld :p

Anmeld

4. januar 2013

Dot D

Chel1992 skriver:

Nej det var fordi de billeder jeg har der ser det bare ud til at være kæmpe stykker kage  

Vi bliver kun max 10 så det er ikke pga antallet ^^ Har i hvert fald for lidt fyld til 3 lag fyld :p

Hvis I kun bliver ti, så skal du kun bage en og dele den i to bunde, det er mere end rigeligt. En 26 cm form er til ca 20 personer

Anmeld

4. januar 2013

mpr

Dot D skriver:

Hvis I kun bliver ti, så skal du kun bage en og dele den i to bunde, det er mere end rigeligt. En 26 cm form er til ca 20 personer

Ja det er det jeg kunne læse mig til nu her, derfor jeg blev forvirret ^^

Anmeld

4. januar 2013

mpr

Dot D skriver:

Hvad gør man hvis dejen pludselig kommer op igennem toppen af kagen flydende? 

Den har lige sprunget læk oppe i toppen nemlig..

Anmeld

4. januar 2013

Dot D

Chel1992 skriver:

Hvad gør man hvis dejen pludselig kommer op igennem toppen af kagen flydende? 

Den har lige sprunget læk oppe i toppen nemlig..

Så skruer du ned for varmen, det kan være fordi den får for meget varme lige på og hårdt...

Jeg bager normalt ved lavere grader end opskriften siger, og så i længere tid

Anmeld

4. januar 2013

mpr

Dot D skriver:

Så skruer du ned for varmen, det kan være fordi den får for meget varme lige på og hårdt...

Jeg bager normalt ved lavere grader end opskriften siger, og så i længere tid

tak  

Hvor tykke skal bundene egentlig være? For er blevet i tvivl igen om en kage er nok den er nemlig ikke hævet ret meget op 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.