Vil og kan ikke sove?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. januar 2013

Janni.

Majsens'Mor skriver:

hvor feks skal snoren så sidde fast?
og tænker lidt om det skal passe med hun kan vende sig i søvne uden og tabe den, for så er den for lang til hun kan blive kvalt?

Men det er en god ide

Lige ang. snoren til sutten er der noget med at den skal have en vis længde, mener det er 22 cm.

Fandt dette link, der står det også.

http://www.sik.dk/Global/Presse/Pressemeddelelser/ Pressemeddelelser-2010/Suttekaeder-kan-vaere-farli ge

Håber i snart får styr på søvnen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2013

Majsens'Mor

Tulle28 skriver:

Fuldstændig! Og vi har også kæmpet en brav kamp vil jeg sige, min datter er ikke en der lige umiddelbart lystrer

det kan man vist heller ikke sige Maja er..

Hvordan kæmpede i?

Anmeld

4. januar 2013

Majsens'Mor

VIPpigen skriver:

Ja, det jo så det. Min datter taber gerne sin inden hun vender sig.

men hun har også 4-5 sutter nede i sengen når hun skal sove

når ja så burde der jo være nok 

Anmeld

4. januar 2013

Majsens'Mor

JustMe skriver:

For guds skyld ingen snor i sutten! Det er ikke for sjov, at man ikke må lade barnet sove med en suttesnor

nej det er jo nemlig det, den skal jo være meget kort så.. Har du en ide? 

Anmeld

4. januar 2013

Majsens'Mor

Janni. skriver:

Lige ang. snoren til sutten er der noget med at den skal have en vis længde, mener det er 22 cm.

http://www.sik.dk/Global/Presse/Pressemeddelelser/ Pressemeddelelser-2010/Suttekaeder-kan-vaere-farli ge

tak for linket. Har en suttekæde som er under det tilladte til og sætte fast i tøjet men den fandt hun desværre hurtigtud af og åbne

Anmeld

4. januar 2013

JustMe

Majsens'Mor skriver:

nej det er jo nemlig det, den skal jo være meget kort så.. Har du en ide?  

Ikke den store, desværre. Skal du sidde ved siden af hende, for at hun ikke går bananas? I så fald kan du alternativt gradvist bevæge dig længere og længere væk fra døren. Ligger du normalt hos hende? I så fald kunne du næste gang sætte dig på sengekanten og fortsætte med det, til hun er rolig ved det også. Næste gang sætter du dig på en stol ved sengen hver aften, til hun accepterer det. Næste gang rykker du stolen lidt væk og fortsætter med at sidde der, til hun accepterer det, indtil du til sidst rykker stolen uden for døren, så du stadig kan tale til hende. Den proces er vi i gang med herhjemme, og jeg er foreløbig nået hen til at sidde lige inden for døren

Anmeld

4. januar 2013

Majsens'Mor

Janni. skriver:

tak for linket. Har en suttekæde som er under det tilladte til og sætte fast i tøjet men den fandt hun desværre hurtigt ud af og åbne

Anmeld

4. januar 2013

Tulle28

Majsens'Mor skriver:

det kan man vist heller ikke sige Maja er..

Hvordan kæmpede i?

Jamen jeg synes vi har prøvet alt. Gik til og fra (med dertil hørende skrig og skrål), "stryge tøj metoden" som Netsundhedsplejerske.dk anbefaler, dvs. man står lige ved døren til værelset, så barnet kan høre og evt. også se en, så man på den måde kan berolige og forsikre barnet om at det er OK at lægge sig til at sove. Jeg brugte og bruger i det hele taget netsundhedsplejerske.dk rigtig meget, synes hun har sådan en blid tilgang til at håndtere problemerne med de små. Ja og så så har vi siddet hos hende. Og det kunne jo ind imellem tage op til 1 time, før hun sov Men en aften prøvede jeg at sige at jeg gik ud i køkkenet for at rydde op og det accepterede hun som sagt. Så lå hun og kaldte nogle gange, hvor jeg skulle komme derind og putte hende igen, men efter et stykke tid lagde hun sig til at sove. Succes! Og der har ikke været nogen problemer siden Hvilket har været skønt, nu hvor nr. 2 har meldt sin ankomst Men jeg synes jeg kan læse at der er nogle stykker med børn i 2 års alderen her på baby.dk der har problemer i øjeblikket, så måske ligger der et tigerspring der omkring?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.