hjælp... hvad ville du gøre...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. januar 2013

Kay

Mortil2tiloktober skriver:

Jeg ville forsøge at ligge til hver gang som v plejer. Måske tager hun måske gør hun ikk , giv det hun vil og resten flaske . Jeg stoppede selv med den metode da min var sammen alder som din , der ville han bare ikk tage fat mere , sørgeligt men sådan var det jo .

har prøvet hele dagen i går og i dag... og hun har intet ville tage overhoved... kun det der var pumpet ud...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2013

mortilnoahogmelina

Kay skriver:

har prøvet hele dagen i går og i dag... og hun har intet ville tage overhoved... kun det der var pumpet ud...

Så ville jeg personligt droppe amning .

Anmeld

3. januar 2013

Kay

Ka+Ma=Be skriver:

Så er jeg ikke helt med på, hvad det er du spørger om, det må du undskylde  Jeg tænker ikke umiddelbart, at det faktum at i er syge, gør nogen forskel? Andet end måden det måske påvirker jeres indbyrdes overskud?

Det lyder ikke umiddelbart som om du er glad for at amme? Og hvis det er tilfældet, og du føler, at det er synd for dit barn og at du "mishandler" hende ved at forsætte, så synes jeg du skal glemme amningen og forsætte med flaske. 

Hun er jo også nået en alder, hvor i kan begynde at supplere med grød og mos og dermed alligevel nedbringe antallet af amninger/flasker

jo jeg er rigtig gld for at amme... men det ville være mishandling at forsøge med fuldamning nu... da hun får 500 ml. ved siden af i døgnet (det er under halvdelen af den mængde mad hun får på et døgn)

og at jeg netop begynte at suplere i samråd med sp og at det har fungeret super i 3½ måned...

vi giver saltvand flere gange om dagen og det afhjælper lidt men slet ik nok... og hun har lidt besvær med vejrtrækningen pga hosten så hun vil heller ikligge ned og sove... så tror måske hun bare ik kan få vejret godt nok samt har kræfter nok til at amme lige nu... måske

er llidt kommet til konklusionen at jeg prøver fortsat at ligge hende til og ellers pumper ud indtil hun er rask og så må vi se...

Anmeld

3. januar 2013

Kay

SaNiNa skriver:

Når hun er meget snottet så er jeg ret sikker på det har stor betydning for om hun skriger når hun bliver lagt, det kender vi jo fra os selv.

Men hvis du tror din mælkeproduktion er ved at være på retur så kan i jo lige så stille gå over til grød og så amme lidt efter på den måde er der stadig lidt hygge.

Jeg syntes også det var super hyggeligt at amme selvom det var en kamp hvergang.

vi var os startet på grød og det gik fint indtil hun blev syg... så regner med at starte igen når hun er frisk

Anmeld

3. januar 2013

Kay

LilleChelle skriver:

Bassen herhjemme har været forkølet siden han blev 2 uger ca. 

- og vi har permanent saltvandsdråber i huset. 

Nogle gange er næsen nemlig stoppet så meget til, at han bliver ked af det når han bliver lagt ned for at blive ammet. Så hjælper det at give saltvand i næsen og derved kommer bussemændene nemmere ud og resten bliver opløst. 

Det er ihvertfald en god løsning herhjemme  

Og så er det bare aldrig rart at være syg. Jeg frygter bassens 3 måneders vaccine. 

vi har også altid saltvand i huset fordi hun er snottet on and off... men de afhjælper kun en brøk del denne gang... hun er virkelig ramt... spiser også kun en brøk del af hvad hun plejer

Anmeld

3. januar 2013

Kay

Mortil2tiloktober skriver:

Så ville jeg personligt droppe amning .

gør jeg nok også hvis det fortsætter når hun er blevet frisk igen

Anmeld

3. januar 2013

SaNiNa

Kay skriver:

vi var os startet på grød og det gik fint indtil hun blev syg... så regner med at starte igen når hun er frisk

ja det kan godt sætte det lidt tilbage. Naia har stort set kun levet af yoghurt i lidt over en uge, nu hun heldigvis begyndt at spise lidt andet igen

Anmeld

3. januar 2013

nielsen80

Kay skriver:

jo jeg er rigtig gld for at amme... men det ville være mishandling at forsøge med fuldamning nu... da hun får 500 ml. ved siden af i døgnet (det er under halvdelen af den mængde mad hun får på et døgn)

og at jeg netop begynte at suplere i samråd med sp og at det har fungeret super i 3½ måned...

vi giver saltvand flere gange om dagen og det afhjælper lidt men slet ik nok... og hun har lidt besvær med vejrtrækningen pga hosten så hun vil heller ikligge ned og sove... så tror måske hun bare ik kan få vejret godt nok samt har kræfter nok til at amme lige nu... måske

er llidt kommet til konklusionen at jeg prøver fortsat at ligge hende til og ellers pumper ud indtil hun er rask og så må vi se...

Skulle lige til at forslå det samme, altså forsæt udpumpning en 5-6 gange i døgnet for at holde produktionen oppe( træls jeg ved det), også sørg for hun får rigeligt at drikke og spise gennem mme og udpumpet mælk indtil forkølelsen er ovre.

Når hun er frisk igen, ville jeg så ligge hende til lidt oftere end normalt - gerne et par gange om natten, da det er her produktionen kan stimuleres mest.

Jeg ville tilgengæld stoppe med at ligge hende til nu, hvor hun er sååå snottet. Respekter hun ikke vil amme lige nu. Det er jo forståeligt, når hun ikke kan trække vejret, og hun skulle nødigt starte med at forbinde brystet med noget negativt.

Anmeld

3. januar 2013

Kay

nielsen80 skriver:

Skulle lige til at forslå det samme, altså forsæt udpumpning en 5-6 gange i døgnet for at holde produktionen oppe( træls jeg ved det), også sørg for hun får rigeligt at drikke og spise gennem mme og udpumpet mælk indtil forkølelsen er ovre.

Når hun er frisk igen, ville jeg så ligge hende til lidt oftere end normalt - gerne et par gange om natten, da det er her produktionen kan stimuleres mest.

Jeg ville tilgengæld stoppe med at ligge hende til nu, hvor hun er sååå snottet. Respekter hun ikke vil amme lige nu. Det er jo forståeligt, når hun ikke kan trække vejret, og hun skulle nødigt starte med at forbinde brystet med noget negativt.

nej det er jeg også bange for at hun vil begynde at forbinde brystet med det negative

Anmeld

3. januar 2013

Ka+Ma=Be

Kay skriver:

Det tror jeg du har ret i. Det er ikke nemt at få vejret når man er helt tilstoppet og ligger ned.

Men ja, prøv dig frem og ellers må du holde gang i amningen med pumpen, mens hun er syg

Håber det vil fungere for jer 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.