hjælp... hvad ville du gøre...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

959 visninger
19 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. januar 2013

Kay

Elna er syg, har feber snotter meget og hoster... pyller lidt og spiser ik meget

jeg er syg, feber hoste, snotter meget, ondt i hals og mega tungt hoved...

siden elna var 1 måned gammel har hun fået flaske som suplering eftre amning og det har fungeret helt perfekt for os...

nu er hun 4½ måned gammel og vil ikke tage bryst... hver gang hun bliver lagt til skriger og grædder hun...

jeg har i går måtte malke ud... og det tager mig 1 time i alt (begge bryster) at få 60 ml. ud... jeg har aldrig været gode venner med udmallkning....

men hvad dælen skal jeg gøre? droppe amningen? kæmpe med udmalkning!?  eller hvad?

hun vil gerne spise den mælk jeg malker ud, men hun vil slet ikke ligge ved brystet... og det plejer hun at elske... hun plejer at falde i søvn der og lige og hygge.. og især da hun var syg med opkast (og ved feber, efter 3 måneders vaksinen) har hun ligget der... men ikke denne gang...

hvad fanden gør jeg... er ved at rive håret ud af hoved på mig selv... fyldte bryster... hvor der er mindre og mindre mælk i kan jeg mærke...

skal jeg bare gi op og sige det var 4½ dejlige måneder og det var det??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2013

Ka+Ma=Be

Kay skriver:

Elna er syg, har feber snotter meget og hoster... pyller lidt og spiser ik meget

jeg er syg, feber hoste, snotter meget, ondt i hals og mega tungt hoved...

siden elna var 1 måned gammel har hun fået flaske som suplering eftre amning og det har fungeret helt perfekt for os...

nu er hun 4½ måned gammel og vil ikke tage bryst... hver gang hun bliver lagt til skriger og grædder hun...

jeg har i går måtte malke ud... og det tager mig 1 time i alt (begge bryster) at få 60 ml. ud... jeg har aldrig været gode venner med udmallkning....

men hvad dælen skal jeg gøre? droppe amningen? kæmpe med udmalkning!?  eller hvad?

hun vil gerne spise den mælk jeg malker ud, men hun vil slet ikke ligge ved brystet... og det plejer hun at elske... hun plejer at falde i søvn der og lige og hygge.. og især da hun var syg med opkast (og ved feber, efter 3 måneders vaksinen) har hun ligget der... men ikke denne gang...

hvad fanden gør jeg... er ved at rive håret ud af hoved på mig selv... fyldte bryster... hvor der er mindre og mindre mælk i kan jeg mærke...

skal jeg bare gi op og sige det var 4½ dejlige måneder og det var det??

Det kommer jo helt helt an på dig!  

Hvis du ønsker at forsætte amningen, synes jeg du skal droppe nogle af suppleringsflaskerne og få kørt amningen op igen. Det kræver en del amninger og hårdt arbejde - men det kan godt lade sig gøre.

Hvis du derimod ikke ønsker at amme længere og det fungerer fint for alle parter med flasken, jamen så er det jo bare at skifte fuldt over på den og stoppe amningen lige så stille!

Anmeld

3. januar 2013

Kay

Ka+Ma=Be skriver:

Det kommer jo helt helt an på dig!  

Hvis du ønsker at forsætte amningen, synes jeg du skal droppe nogle af suppleringsflaskerne og få kørt amningen op igen. Det kræver en del amninger og hårdt arbejde - men det kan godt lade sig gøre.

Hvis du derimod ikke ønsker at amme længere og det fungerer fint for alle parter med flasken, jamen så er det jo bare at skifte fuldt over på den og stoppe amningen lige så stille!

jeg kommer aldrig op på fuld amning... jeg bar bare ikke nok... end ikke med amme the og hvidt øl...

har været den kamp igennem og det gør jeg ikke igen! det er simpelthend børne mishandling at hun ikke får nok mad... og det gør hun ikke ved mit bryst... heller ikke selvom jeg sad med bryst pumpe på efter hun var færdig med brystet eller blev lagt til hele tiden...

det er så heller ikke det jeg spørg til da vi var rgtig godt tilfredse med suplering og at det har gået helt perfekt i 3½ måned!

og at dette kommer lige nu her hvor hun og jeg er syge

Anmeld

3. januar 2013

SaNiNa

ååh det er jo kun dig som kan svare på hvad du skal gøre.

men hvis du ønsker at amme skal nogle af flaskerne jo væk for at få din mælkeprodution op igen.

Jeres barn er snottet det kan godt gøre at det gør ondt når du lægger til det kan følelse som en pressende for barnet.

Der var ingen af min børn som ville ammes efter 4 måneder vores søn ville ikke mere da han var 2½ månede så der kæmpede vi en kamp frem til han blev 3månede og så måtte vi stille begynde på grød.

Anmeld

3. januar 2013

Kay

SaNiNa skriver:

ååh det er jo kun dig som kan svare på hvad du skal gøre.

men hvis du ønsker at amme skal nogle af flaskerne jo væk for at få din mælkeprodution op igen.

Jeres barn er snottet det kan godt gøre at det gør ondt når du lægger til det kan følelse som en pressende for barnet.

Der var ingen af min børn som ville ammes efter 4 måneder vores søn ville ikke mere da han var 2½ månede så der kæmpede vi en kamp frem til han blev 3månede og så måtte vi stille begynde på grød.

her den sidste måned har produktionen været mindre end den tidligere har været og har lidt en ide om at jeg måske bare producere mindre end jeg gjorde...

jeg er ik interesseret i at forsøge fuld amning igen... men jeg syntes det har været hyggeligt og dejligt at amme indtil nu... hvor det er skrig og skrål... men je tænker også at det måske lukker for meget til i lunger og næse når hun er så snottet...

Anmeld

3. januar 2013

mortilnoahogmelina

Jeg ville forsøge at ligge til hver gang som v plejer. Måske tager hun måske gør hun ikk , giv det hun vil og resten flaske . Jeg stoppede selv med den metode da min var sammen alder som din , der ville han bare ikk tage fat mere , sørgeligt men sådan var det jo .

Anmeld

3. januar 2013

Ka+Ma=Be

Kay skriver:

jeg kommer aldrig op på fuld amning... jeg bar bare ikke nok... end ikke med amme the og hvidt øl...

har været den kamp igennem og det gør jeg ikke igen! det er simpelthend børne mishandling at hun ikke får nok mad... og det gør hun ikke ved mit bryst... heller ikke selvom jeg sad med bryst pumpe på efter hun var færdig med brystet eller blev lagt til hele tiden...

det er så heller ikke det jeg spørg til da vi var rgtig godt tilfredse med suplering og at det har gået helt perfekt i 3½ måned!

og at dette kommer lige nu her hvor hun og jeg er syge

Så er jeg ikke helt med på, hvad det er du spørger om, det må du undskylde  Jeg tænker ikke umiddelbart, at det faktum at i er syge, gør nogen forskel? Andet end måden det måske påvirker jeres indbyrdes overskud?

Det lyder ikke umiddelbart som om du er glad for at amme? Og hvis det er tilfældet, og du føler, at det er synd for dit barn og at du "mishandler" hende ved at forsætte, så synes jeg du skal glemme amningen og forsætte med flaske. 

Hun er jo også nået en alder, hvor i kan begynde at supplere med grød og mos og dermed alligevel nedbringe antallet af amninger/flasker

Anmeld

3. januar 2013

Ka+Ma=Be

Kay skriver:

her den sidste måned har produktionen været mindre end den tidligere har været og har lidt en ide om at jeg måske bare producere mindre end jeg gjorde...

jeg er ik interesseret i at forsøge fuld amning igen... men jeg syntes det har været hyggeligt og dejligt at amme indtil nu... hvor det er skrig og skrål... men je tænker også at det måske lukker for meget til i lunger og næse når hun er så snottet...

Hvis du er glad for amningen, synes jeg du skal kæmpe igennem Prøv eventuelt med saltvandsdråber til at løsne op for snottet (ved ikke om i har prøvet?!)

For nej, det er ikke nemt at amme et barn der har snot til randen og ikke kan få luft! 

Anmeld

3. januar 2013

SaNiNa

Kay skriver:

Når hun er meget snottet så er jeg ret sikker på det har stor betydning for om hun skriger når hun bliver lagt, det kender vi jo fra os selv.

Men hvis du tror din mælkeproduktion er ved at være på retur så kan i jo lige så stille gå over til grød og så amme lidt efter på den måde er der stadig lidt hygge.

Jeg syntes også det var super hyggeligt at amme selvom det var en kamp hvergang.

Anmeld

3. januar 2013

LilleChelle

Bassen herhjemme har været forkølet siden han blev 2 uger ca. 

- og vi har permanent saltvandsdråber i huset. 

Nogle gange er næsen nemlig stoppet så meget til, at han bliver ked af det når han bliver lagt ned for at blive ammet. Så hjælper det at give saltvand i næsen og derved kommer bussemændene nemmere ud og resten bliver opløst. 

Det er ihvertfald en god løsning herhjemme  

Og så er det bare aldrig rart at være syg. Jeg frygter bassens 3 måneders vaccine. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.