Dejlig weekend

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

413 visninger
4 svar
0 synes godt om
14. juni 2009

linemus

Skønt at slippe af med al den regn. Og gudskelov for, at de næste dage bliver super, for junior tager på koloni med børnehaven imorgen. Godt de ikke skal bekymre sig om at svømme væk.

I går var vi i den hyggeligste lille dyreskovhave nær Vodskov sammen med mormor. Der var en fin lille legeplads med piratskib (Sebastians: paratskib), gynger og heste m.m., og en have med kaniner, høns (Signe løb efter dem og skreg: KYLLING!!!), dådyr, kalkuner, duer m.m., og en lille sød missekat, som Signe hurtigt forelskede sig i. Hun kunne slet ikke lade den være og aede og aede, men da hun ville løfte den, blev den altså sur og gav hende en ordenlig rids på hånden. Vræl vræl vræl, og så ellers ned og pette missekatten igen. Senere skete det samme, men hun vrælede vist mest over, at jeg holdt hende, for hun ville da ned til katten igen. Så hun er vist ikke sådan at skræmme. Så gik vi en tur i skoven, hvor der gik to heste sammen med os. De var faktisk helt vilde med os, for vi havde en pose gifler med i håb om at bestikke de trætte børn, men det endte med, at de fik en giffel hver med besked om at spise den hurtigt, og så fik hestene resten, så vi slap bare lidt af med dem. Sådan en hest er altså stor ved siden af sådan en lille pige (eller to), der bare ikke er bange for dem, men gladeligt følger efter og siger KOM HES.

Bagefter tog vi hjem til mormor. Det kan tælles på én hånd, hvor tit pigerne har været der, så det var rigtig dejligt (moren var fri for bekymring om oprydning m.m.) og vi nåede både kage og legeplads, inden pizzaerne kom. Trætte børn fik jeg med hjem, men jeg synes nu, de klarede det godt uden middagslur.

I dag var der noget aktivitetshalløj i byen, så mig afsted med de tre unger. Først så vi på en brandbil og prøvede at sprøjte med vand, og så fik vi sørme også en tur i den (også mig!!! Jeg måtte jo tage med pigerne, så der blev jeg lige barn igen). Bagefter lavede de mad på bål, og vi legede og snakkede med de andre forældre og spiste. Så var der forskellige aktiviteter a la fysikforsøg, hvor vi bl.a. lavede troldesnot og djævleslim, vulkaner i sandkassen og skød med vandkanoner. Det var simpelthen en rigtig fed dag, og fedt som voksen at få lov at lege igen. Samtidig var der børn i alle aldre, og det meste af dagen havde jeg barnepige på mindst én af pigerne.

Og så hammeren i hovedet: Hvorfor er jeg - der ellers troligt smørrer mine børn ind i store mængder solcreme hver dag - så filans dårlig til at få smurt mig selv, selvom jeg ved, jeg skal være ude hele dagen??? Av, siger jeg bare (og puster efter røgen, der stiger op af armene og ansigtet).

Håber I også har haft en god weekend. Billeder kommer forhåbentligt (!!!) senere, når min mor finder min jakke + kamera i dyreskovhaven 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2009

ka li ja

aaaaiiiiiii har du glemt det der???

eller lyder det da som en super weekend! sikke da et overskud
kan lige se den lille tøs rende efter hønsene og skrige kylling alt hvad hun har lært

og den med solcremen kender jeg selv alt alt for godt! det gør bare nade, og man koger bare flere dage efter!!
god bedring med det

og god tur til sebastian! har han været på ovnernatning før?? det har alexander vist aldrig med institutionen

Anmeld

14. juni 2009

linemus

ka li ja skriver:

aaaaiiiiiii har du glemt det der???

eller lyder det da som en super weekend! sikke da et overskud
kan lige se den lille tøs rende efter hønsene og skrige kylling alt hvad hun har lært

og den med solcremen kender jeg selv alt alt for godt! det gør bare nade, og man koger bare flere dage efter!!
god bedring med det

og god tur til sebastian! har han været på ovnernatning før?? det har alexander vist aldrig med institutionen

Jeg tror kun, jeg har glemt det der, for jeg kan ikke finde jakken (hvor kameraet ligger i lommen), og min mor har den heller ikke. Kan bare ikke forstå, at jeg skulle have lagt den fra mig.

Sebastian har været med på koloni én gang før. Der var ingen tur sidste år, fordi det var lige i strejken, men forrige år nåede han lige at komme med. Han var startet i bh'en 14 dage før og fik kun lov at tage med (af moren), fordi Bedstemor (der jo er leder dernede) skulle med Og det klarede han super flot. Han glæder sig helt vildt og har talt ned i flere dage nu

Anmeld

14. juni 2009

ka li ja

KAN DET STORE KAMERA LIGEE I DIN LOMME???
ups caps..

fedt nok de kan komme på koloni! hvorfor arrangere vores børnehave ikke sådan noget!! ikke fordi jeg tror alexander gider det, men han skulla da ha lov til at få budet eller i hvert fald prøve det

han gider aldrig noget.... omme i børnehaven gider han KUN  ting der passer ham. hvis de voksne har bestemt at de skal spille fodbold allesammen, så gider han ikke.. de holdte OL forleden med diplomer osv, det gad han da heller ikke. han var da skide ligeglad med det diplom! han sad bare ude ved siden af og så på i 45 min mens det stod på..
bestemt herre må man sige...
så måske koloni ville blive hårdt for de voksne

Anmeld

14. juni 2009

linemus

Nej nej nej da, det er sådan et lille lommekamera

Ja, jeg synes også, det er fedt for ham, at de skal afsted. Han kommer først hjem onsdag, så det er to nætter de skal sove der. 

Sebastian er inde i en periode (håber vi det er), hvor han også selv vil bestemme, om han skal være med. Jeg har lige været til årssamtale i bh'en, og der snakkede de en del om det. Han vil næsten aldrig være med til deres aktiviteter, han vil selv bestemme, og han vil være sej og stor. Han har gået til fodbold her om søndagen - 5 gange tror jeg vi har været afsted. De første to gange ville han kunne kigge på. Tredje gang gik jeg med ind på banen og skød bold med ham, og så listede jeg af lige pludselig og så gik det faktisk fint, men han gider ikke ret længe. Allerede i morges gad han ikke, og så blev vi enige om at droppe det. Jeg gider ikke bøvle med ham, når han ikke gider, og så skal han selvfølgelig heller ikke. Samtidig synes jeg også han skal give det en chance, og det har han så måske lidt gjort. Han er nok bare til noget andet. Fx i dag gik det jo rigtig godt og han var rigtig med

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.