Navneændring

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. januar 2013

Anonym trådstarter

henh01 skriver:

Mine børn hedder begge deres fars familienavn og mit efternavn - det synes jeg er mest rimeligt - også selvom jeg blot hedder Hansen

Når min kæreste og jeg skal giftes skal vi begge hedde det vores fælles søn hedder og min dater til gerne have tilføjet det navn til hendes også, men hun beholder dog stadig hendes fars navn

Nemlig
R det forkert at få lavet det om?

Så barnet hedder fornavn som altid
Fars mellemnavn og mit efternavn ..

Og selvom jeg skulle ske og blive gift vil barnet jo altid hedde det da vi har fælles forældremyndighed

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2013

henh01

Anonym skriver:

Nemlig
R det forkert at få lavet det om?

Så barnet hedder fornavn som altid
Fars mellemnavn og mit efternavn ..

Og selvom jeg skulle ske og blive gift vil barnet jo altid hedde det da vi har fælles forældremyndighed

Nej det synes jeg ikke det er. Men det er jo noget du skal opnå enighed med din eks kæreste om

Anmeld

3. januar 2013

Anonym trådstarter

henh01 skriver:

Nej det synes jeg ikke det er. Men det er jo noget du skal opnå enighed med din eks kæreste om

Han er gået med til det

Anmeld

3. januar 2013

Peanut

Anonym skriver:

Barnet har bopæl hos mig ..
Nej vil ændre det ene til mit, så der er et fra mig og et fra faren ..

Synes godt man kan ændre navnet, så han/hun har et navn fra hver forældre. Men det er nok også fordi jeg selv vil have at mine børn får et fra mig og et fra min mand. Men du skal nok have faderen med ind over. 

Anmeld

3. januar 2013

Alarnna

Da jeg lavede min søns navn om
(han hed før "fornavn" "mit efternavn" "faderens efternavn" )

Jeg fjernede så faderens efternavn og tilføjede et mellemnavn.

Det var noget faderen og jeg havde snakket om da vi stadig var gift.. men aldrig fik det gjort. Da vi så blev skilt. Fik jeg det gjort. Men selvom jeg havde fuld forældremyndighed skulle jeg stadig have faderens sammentykke til at få fjernet hans efternavn fra min søn. Det er så underligt synes jeg. Men det er så hvad det er.

Jeg synes at hvis du har fuld forældremyndighed, som i mine øjne betyder at det er DIG der er forældren så er det komplet DIT valg. Igen bare MIN MENING. (Alle har ret til sin egen mening)

Men har i fælles forældremyndighed synes jeg i skal finde et komprimis.

Anmeld

3. januar 2013

Anonym trådstarter

Alarnna skriver:

Da jeg lavede min søns navn om
(han hed før "fornavn" "mit efternavn" "faderens efternavn" )

Jeg fjernede så faderens efternavn og tilføjede et mellemnavn.

Det var noget faderen og jeg havde snakket om da vi stadig var gift.. men aldrig fik det gjort. Da vi så blev skilt. Fik jeg det gjort. Men selvom jeg havde fuld forældremyndighed skulle jeg stadig have faderens sammentykke til at få fjernet hans efternavn fra min søn. Det er så underligt synes jeg. Men det er så hvad det er.

Jeg synes at hvis du har fuld forældremyndighed, som i mine øjne betyder at det er DIG der er forældren så er det komplet DIT valg. Igen bare MIN MENING. (Alle har ret til sin egen mening)

Men har i fælles forældremyndighed synes jeg i skal finde et komprimis.

Vi har desværre fælles
Men han er gået med til at skifte barnet efternavn ud med mit ..
Ved du hvad det koster?

Anmeld

3. januar 2013

Anonym trådstarter

Peanut skriver:

Synes godt man kan ændre navnet, så han/hun har et navn fra hver forældre. Men det er nok også fordi jeg selv vil have at mine børn får et fra mig og et fra min mand. Men du skal nok have faderen med ind over. 

Ja sådan har jeg det os- men min eks var god til at manipulere med mig så han fik mig til at tro på vi alle en dag sku hedde det samme, ligesom med vores hus fik han manipuleret mig til at gå med til at købe hus og så gå fra mig 1 1/2 månede efter..

Faren er gået med til det indtil videre..

Anmeld

3. januar 2013

Stjerneskud

Som udgangspunkt kan jeg ikke se der er noget galt i at ændre barnets navn når i begge to er enige om det.

Anmeld

3. januar 2013

Pigent

Synes godt du kan ænder det ene så der er et fra dig og et fra faren

Anmeld

4. januar 2013

Musen5

Stjerneskud skriver:

i har fælles forældremyndughed kan du da ikke ændre det uden hans samtykke...

Man kan godt ændre efternavne og mellemnavne UDEN den anden forældres samtykke selvom man har fælles forældremyndighed.

Kender jeg flere der har gjort

/Mette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.