Skæl og uren hud

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

450 visninger
2 svar
0 synes godt om
2. januar 2013

Papillon

Jeg har testdag/forventet menstruation på søndag d. 6. januar.

De sidste dage er min hud blevet værre og værre, og i går opdagede jeg så, at jeg har fået skæl  Har aldrig haft problemer med nogen af delene før, måske fået en enkelt bums op til mens, men skæl? Har almindeligt tyndt skandinavisk hår. Tænker det (forhåbentlig) kan have noget med hormoner at gøre, det virker bare også for tidligt - eller hvad?

Lige et sidespørgsmål: Når man taster ind på terminsberegner.dk med sidste mens første dag d. 8. december, så giver den forskelligt uge+dag-tal den 6. januar alt efter om cyklus er fx 28 eller 30 dage. Det forstår jeg ikke? Troede bare man regnede fra første mens dag, så når det var en lørdag, så talte man bare uger hver lørdag og dage derfra - hvis I forstår?

Glæder mig til at høre, hvad I har at sige

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2013

Papillon

Slet ingen der har oplevet det samme eller lignende?

Eller bare kan svare på, om man regner uge+dag fra først mens dag eller fra ægløsning plus to uger?

Anmeld

3. januar 2013

FrkZier

Kitkat92 skriver:

Jeg har testdag/forventet menstruation på søndag d. 6. januar.

De sidste dage er min hud blevet værre og værre, og i går opdagede jeg så, at jeg har fået skæl  Har aldrig haft problemer med nogen af delene før, måske fået en enkelt bums op til mens, men skæl? Har almindeligt tyndt skandinavisk hår. Tænker det (forhåbentlig) kan have noget med hormoner at gøre, det virker bare også for tidligt - eller hvad?

Lige et sidespørgsmål: Når man taster ind på terminsberegner.dk med sidste mens første dag d. 8. december, så giver den forskelligt uge+dag-tal den 6. januar alt efter om cyklus er fx 28 eller 30 dage. Det forstår jeg ikke? Troede bare man regnede fra første mens dag, så når det var en lørdag, så talte man bare uger hver lørdag og dage derfra - hvis I forstår?

Glæder mig til at høre, hvad I har at sige

har ingen forstand på skæl osv.

men ang. terminsberegning - så det jo klart at hvis din cyklus er på 35 dage fremfor 28 så vil der være en forskel på hvor langt du er henne.. når du en dag bliver gravid og kommer til lægen så vil din ca termin også blive beregnet ud fra sidste mens og antal dage i cyklus.. hvis ikke du ved hvor mange dage der er i din cyklus tager man bare den gennemsnitlige 28 dage..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.