Anonym skriver:
Tusind tak for dit svar! Jeg er meget ked af at høre om Jeres situation! Må jeg spørge hvorfor DU ikke bad om hjælp den gang?
Det "mærkelige" er, at jeg jo "sagtens" kan fungere, altså jeg ligger jo ikke i forsterstilling hele dagen og græder! jeg har en hel normal hverdag hvor jeg er på barsel, jeg går i mødregr., ses med mine veninder, løber, handler....Var det osse sådan med dig - at du godt overordnet kunne fungere? det er nok derfor at jeg alligevel er lidt tøvende med at bede om hjælp...jeg håber at I snart er friske igen! Det må være meget hårdt at din kæreste osse er nede med flaget!
Jeg anede ikke at der var noget der hed en fødselsdepression og alt min energi gik til at tage mig af vores datter. Jeg var ikke bevidst om at det jeg gik igennem ikke var normalt.
Jeg opdagede det faktisk først da jeg fik det godt igen...
Mht til at fungerer så jo man KAN fungerer fordi det SKAL man. Man har et lille barn der skal have mad, vugges og trøstes, skiftes og bades. Det SKAL man kunne og det gør man så. Men det er ikke sjovt, det man plejer at nyde og syntes er sjovt er ikke skægt mere og ja man er sgu lidt ligeglad med alt på en eller anden måde.
Man kan gå i mødregruppe og se veninder, men det grå slør er der stadig.
Jeg er så heldig at min gik over af sig selv efter omkring 6 mdr. Vores datter er ca. 15 mdr nu og jeg er frisk, men presset pga. min kærestes depression som er værre end min var pga. at hans ikke gik over er derfor ikke er blevet behandlet i tide. Han barndom har været noget turbulent og det har også været med til at gøre hans værre end min. Han har dage han aldrig kommer ud af sengen - men der bliver længere mellem dem og han er helt sikkert på vej i den rigtige retning
Jeg syntes, mht til at føle at det er et nederlag at måttet gå til psykolog, at du skal tænke på det som et nødvendigt onde. Medicin er til når kroppen er syg og psykolog er til når psyken er syg.
En depression er en sygdom, man kan ikke sige at det er nogens skyld eller nødvendigvis finde en årsag til at man fik den. Det kom bare.
Jeg håber at du kan bruge vores/mine erfaringer til noget - om ikke andet så ved du at du ikke er alene

Anmeld