Påvirker min forkølelse fostret?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.195 visninger
9 svar
0 synes godt om
2. januar 2013

Miss Kat

Er der nogen af jer, der ved det?

Jeg er nemlig snot-hamrende forkølet og har ikke rigtig mærket så meget til lillepigen siden i går eftermiddags, andet end lidt rumsteren tidligere. Jeg ved godt, det er helt naturligt, ikke at mærke dem så meget i perioder, især når jeg ikke er længere henne, men kom til at spekulere over, om min sygdomssløvhed kan "smitte af", så hun også bliver mere dvask?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2013

Hullabullabulla

Miss Kat skriver:

Jeg er nemlig snot-hamrende forkølet og har ikke rigtig mærket så meget til lillepigen siden i går eftermiddags, andet end lidt rumsteren tidligere. Jeg ved godt, det er helt naturligt, ikke at mærke dem så meget i perioder, især når jeg ikke er længere henne, men kom til at spekulere over, om min sygdomssløvhed kan "smitte af", så hun også bliver mere dvask?

Hvor langt er du henne ?

Anmeld

2. januar 2013

Miss Kat

Britt88 skriver:

Hvor langt er du henne ?

Uge 22.

Anmeld

2. januar 2013

lilledittemor

Miss Kat skriver:

Nej - det påvirker hende ikke.
det sagde min læge og JM i hvert fald

Ligesom vi voksne kan have stille dage, så kan bebserne også..
Så det er nok bare tilfældigt

Anmeld

2. januar 2013

Miss Kat

Ditte_Marie skriver:

Nej - det påvirker hende ikke.
det sagde min læge og JM i hvert fald

Ligesom vi voksne kan have stille dage, så kan bebserne også..
Så det er nok bare tilfældigt

Okay, godt nok. Syntes bare, tanken var interessant. Tak for svar.

Anmeld

2. januar 2013

lilledittemor

Miss Kat skriver:

Okay, godt nok. Syntes bare, tanken var interessant. Tak for svar.

Jeg tænkte nemlig det samme da jeg var gravid med min datter

Anmeld

2. januar 2013

Muhmi

Miss Kat skriver:

Min jm fortalte mig at når man er syg og gravid er det meget normalt at baby også bliver en smule sløv... Man deler jo trods alt alting mens man er to

Men det er ikke noget man skal bekymre sig om, de kan godt tåle at man hoster, snotter og generalt er træls tilpas...

Anmeld

2. januar 2013

Miss Kat

Muhmi skriver:

Min jm fortalte mig at når man er syg og gravid er det meget normalt at baby også bliver en smule sløv... Man deler jo trods alt alting mens man er to

Men det er ikke noget man skal bekymre sig om, de kan godt tåle at man hoster, snotter og generalt er træls tilpas...

Godt at vide! Tak for svar.

Det er nemlig ikke så længe siden, jeg læste en artikel om at feber hos gravide kvinder, forøger risikoen for autisme hos barnet (ikke meget, men lidt), så jeg tænkte at det måske godt kunne påvirke den bette. - Men nu ikke noget, jeg har været voldsomt bekymret over, de er vist ret hårdføre, de små.

Anmeld

3. januar 2013

Joanna

Ja, almindelige små virussygdomme, vi går og pådrager os påvirker ikke fostrene.

Kun hvis du får høj feber bør du måske ses af din læge, almindelig forkølelse er babyen ligeglad med, men dit ændrede aktivitetsmønster med mindre motion og mere stillesiden, dårligere søvn osv vil nok kunne påvirke baby - men det er heldigvis ikke farligt

Anmeld

3. januar 2013

Miss Kat

Joanna skriver:

Ja, almindelige små virussygdomme, vi går og pådrager os påvirker ikke fostrene.

Kun hvis du får høj feber bør du måske ses af din læge, almindelig forkølelse er babyen ligeglad med, men dit ændrede aktivitetsmønster med mindre motion og mere stillesiden, dårligere søvn osv vil nok kunne påvirke baby - men det er heldigvis ikke farligt

Okay, godt at vide. Mange tak for svar!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.