Nattens udfordringer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. januar 2013

Miss BananaHammock

Du har allerede fået en del gode svar, så undlader at gentage vil dog lige tilføje mht suttebrik, så lykkes det altså mig at smide dem efter 1 -1,5 månede(r). Når du ammer nu, suger han brystvorten ud, og det kan derfor godt være du snart kan uden. Jeg trænnet med lillepigen, først ammet jeg lidt med den på for at tage den værste sult, og derefter lidt uden. Efter en uges tid, kunne hun helt uden og det er bare meeeeget nemmere. Og det gjorde faktisk også at længden på måltidet blev halveret, hvilket betyder mere søvn.

Håber alt går som det skal ellers, og du nød den første børnejul

Jeg har prøvet at ligge ham til halvvejs i amningen uden brik, men det gider ham ikke. Men kan jo selvfølgelig nok kæmpe mere for det. For ja brikkerne er fantastiske til at får amningen til at køre men meget besværlige. Synes dog ikke mine brystvorter har ændret sig. De bliver større under amning, men forsvinder igen bagefter.

men ellers går det godt  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2013

Miss BananaHammock

tarkoflen skriver:

Det er ikke den til at sætte på sengen, men en anordning, så baby ligger imellem jer, det er i hvert fald sådan jeg har forstået det

Men jeg har det også bedst med, at baby ligger for sig selv, men mange siger, at når de er helt bitte små, så er det praktisk at de ligger i sengen

Åh på den måde jeg havde tænkt noget med at rykke sengen helt ind til væggen også at manden og jeg lå sammen mod den anden side og evt at man lige rullede et tæppe som pølse imellem os og bettemanden.

Anmeld

2. januar 2013

Miss BananaHammock

Tulle28 skriver:

Du er den bedste mor, stol på det! Som en anden skriver, så gå i seng når han går i seng, så du ihvertfald får 3-4 timer i stræk.

Jeg mener at man kan få en ud og hjælpe med ammeteknikken på ammenet.dk, måske det var et forsøg værd? De er supersøde og hjælpsomme derinde

Ja den er jeg også hoppet på, endda endt med at gå i seng før 21 hvis han er færdig der

Kender slet ikke ammenet - vil jeg da lige tjekke

Anmeld

2. januar 2013

tarkoflen

Miss BananaHammock skriver:

Åh på den måde jeg havde tænkt noget med at rykke sengen helt ind til væggen også at manden og jeg lå sammen mod den anden side og evt at man lige rullede et tæppe som pølse imellem os og bettemanden.

Det lyder også som en god løsning så kan du også amme til begge sider!

Og forresten selv tak for svaret, det er jo ikke fordi jeg har andre input end dem mine søde veninder har snakket om

Anmeld

2. januar 2013

ano14316

Lå du på siden og gav nederste bryst eller havde du din dreng liggende på maven når du ammede?

Modet stiger for hver gang jeg høre at det bliver bedre

Jeg lå på siden... og gav fra det nederste, men har man bare en smule større bryster end jeg, så skal man nok give fra det øverste.. det var også sådan jeg fik det beskrevet, men det var mine bryster altså ikke lange nok til.. Måske næste gang  

Det var da godt.. 

Anmeld

2. januar 2013

ano14316

Jeg har både haft Magnus i sengen, uden sådan en afskærming, og det har ikke været noget problem, men man skal jo være tryg ved det.. 

Og så havde jeg sådan en bedsidegrib og den var jeg rigtig glad for, for jeg skulle jo slet ikke forlade sengen for at amme.. 

Anmeld

2. januar 2013

L&V

Jeg mangler hjælp!!

Bettemanden er nu 2,5 uge og amningen går udemærket - ihvertfald om dagen. Her er han sulten hver 3 time og spiser i ca. 30min eller mere. MEN så går det galt om natten. Den sidste amning inden sengetid omkring kl. 21-22 spiser han rigtig godt og sover i næsten 4 timer før han vågner. Men så små spiser han resten af natten og der bliver kortere og kortere mellem han vågner. Når han vågner om natten spiser han i max 10 min og falder i søvn. Jeg har prøvet
-at skifte ham halvvejs for at får ham til at vågne lidt
-at holde ham vågen mens jeg ammer ved let tryk/ae ved øret, tryk i hænder, berøring under fødder (alt hvad JM på barselsgangen og SP har lært mig)
-at give ham sutten når han vågner istedet for mad, men så blir han hysterisk
-at følge hans mønster, men så er jeg fuldstændig ødelagt om morgnen af alle de opvågninger.

Men det virker ikke.

Jeg elsker ikke at amme i forvejen, men gør det da jeg ved det er det bedste for ham. Det er dog svært at holde modet oppe når intet virker. Jeg ved godt at han stadig er meget ny, men det kan da ikke passe han skal små spise på den måde? Nogle gange er det hver time altså vågner kl 3, ammer til 3.10, bøvser, skifter osv for at prøve at få ham til at spise mere, falder i søvn 3.30, vågner kl. 4.00 og forfra.

Kan man evt. give en flaske om natten? Eller hvad har I gjort der hjalp?

Håber der er nogen med et par gode råd

Den periode kan jeg sagtens huske Jeg fandt ud af og ligge ned og amme og nøj hvor var det befriende.. Det går over men nøj hvor er den bare hård

Anmeld

2. januar 2013

Michalala

Uha det lyder hårdt. Men det skal nok ændre sig. Mht. Liggende amning hvor man ligger på siden fungerer det heller ikke for mig. I stedet har jeg fundet ud af at sætte mig op i sengen og ligge bebs til og så bagefter ligge mig ned og så vende barnet så det ligger i min arm og sutter. En pude under armen er en god ide. Ved ikke om det gir mening. Det fungerer ihvertfald for mig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.