Nattens udfordringer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.751 visninger
27 svar
0 synes godt om
2. januar 2013

Miss BananaHammock

Jeg mangler hjælp!!

Bettemanden er nu 2,5 uge og amningen går udemærket - ihvertfald om dagen. Her er han sulten hver 3 time og spiser i ca. 30min eller mere. MEN så går det galt om natten. Den sidste amning inden sengetid omkring kl. 21-22 spiser han rigtig godt og sover i næsten 4 timer før han vågner. Men så små spiser han resten af natten og der bliver kortere og kortere mellem han vågner. Når han vågner om natten spiser han i max 10 min og falder i søvn. Jeg har prøvet
-at skifte ham halvvejs for at får ham til at vågne lidt
-at holde ham vågen mens jeg ammer ved let tryk/ae ved øret, tryk i hænder, berøring under fødder (alt hvad JM på barselsgangen og SP har lært mig)
-at give ham sutten når han vågner istedet for mad, men så blir han hysterisk
-at følge hans mønster, men så er jeg fuldstændig ødelagt om morgnen af alle de opvågninger.

Men det virker ikke.

Jeg elsker ikke at amme i forvejen, men gør det da jeg ved det er det bedste for ham. Det er dog svært at holde modet oppe når intet virker. Jeg ved godt at han stadig er meget ny, men det kan da ikke passe han skal små spise på den måde? Nogle gange er det hver time altså vågner kl 3, ammer til 3.10, bøvser, skifter osv for at prøve at få ham til at spise mere, falder i søvn 3.30, vågner kl. 4.00 og forfra.

Kan man evt. give en flaske om natten? Eller hvad har I gjort der hjalp?

Håber der er nogen med et par gode råd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2013

Tulle28

Der ligger et appetitspring ved 3 uger, så moooon ikke det er det Jo mere du ammer, jo hurtigere går det over Sover du sammen med ham?

Anmeld

2. januar 2013

Miss BananaHammock

Tulle28 skriver:

Der ligger et appetitspring ved 3 uger, så moooon ikke det er det Jo mere du ammer, jo hurtigere går det over Sover du sammen med ham?

Nej han sover i sin lift ved siden af sengen.

Og kan ikke finde ud af at ligge ned og amme, så det er hele tumulten med at få puder i ryggen, ham over, suttebrikken fundet frem og lagt ham til. Men hvis jeg føjer ham, siger du så det går over?

Anmeld

2. januar 2013

Tulle28

Miss BananaHammock skriver:

Nej han sover i sin lift ved siden af sengen.

Og kan ikke finde ud af at ligge ned og amme, så det er hele tumulten med at få puder i ryggen, ham over, suttebrikken fundet frem og lagt ham til. Men hvis jeg føjer ham, siger du så det går over?

Jeg næsten lover dig det går over Deer kan jo også være noget i tryghed i det. Uhh ja det kan jeg godt se, kan du ikke øve dig lidt i løbet af dagen i at amme liggende? Hvorfor bruger du suttebrik? Min datter på 4 mdr. ligger hos mig hele natten og jeg vågner stort set ikke. I nat har hun f.eks. spist det meste af natten, men jeg registrerer kun lige når hun skal "knappes på", hvilket jo gør at jeg ikke er helt så smadret dagen efter.

Anmeld

2. januar 2013

Miss BananaHammock

Tulle28 skriver:

Jeg næsten lover dig det går over Deer kan jo også være noget i tryghed i det. Uhh ja det kan jeg godt se, kan du ikke øve dig lidt i løbet af dagen i at amme liggende? Hvorfor bruger du suttebrik? Min datter på 4 mdr. ligger hos mig hele natten og jeg vågner stort set ikke. I nat har hun f.eks. spist det meste af natten, men jeg registrerer kun lige når hun skal "knappes på", hvilket jo gør at jeg ikke er helt så smadret dagen efter.

Suttebrikken er fordi at jeg næsten ingen brystvorte har og han kan ikke få fat ellers. Men det kunne være en god ide at øve sig om dag for om natten er der minus overskud til nye ting

Det hjælper at der er udsigt til at det går over... Man bliver godt nok testet med sådan en bette en

Anmeld

2. januar 2013

Koen.

det er desværre normalt MEN det går over så hæng i og hold ud

Anmeld

2. januar 2013

Tulle28

Miss BananaHammock skriver:

Suttebrikken er fordi at jeg næsten ingen brystvorte har og han kan ikke få fat ellers. Men det kunne være en god ide at øve sig om dag for om natten er der minus overskud til nye ting

Det hjælper at der er udsigt til at det går over... Man bliver godt nok testet med sådan en bette en

Nååå på den måde. Ja gør det når du har lidt overskud, det vil i hvertfald være dumt at give flaske, hvis han prøver at sætte din produktion op, for det vil jo så have den stik modsatte effekt.

Hold ud hold ud

Anmeld

2. januar 2013

Lady Marion <3

Kan kun sige at det desværre er helt normalt , at give ham en flaske vil nok ikke hjælpe , det er nok fordi han har brug for tryghed eller fordi han bare ikke gider at sove  

Anmeld

2. januar 2013

Miss BananaHammock

Lærke&Liam. skriver:

det er desværre normalt MEN det går over så hæng i og hold ud

Jeg vil prøve

Anmeld

2. januar 2013

Miss BananaHammock

Nååå på den måde. Ja gør det når du har lidt overskud, det vil i hvertfald være dumt at give flaske, hvis han prøver at sætte din produktion op, for det vil jo så have den stik modsatte effekt.

Hold ud hold ud

Ja det har du ret i! Jeg må finde de ekstra kræfter frem. (Bliver nok ikke sidste gang med sådan en bette en )

tak for hjælpen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.